ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با هدیه ارز دیجیتال

  شنبه، 29 آبان 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
آشنایی با هدیه ارز دیجیتال
ارزهای دیجیتال امروزه بیش از هر زمان دیگری در دنیا پذیرفته شده‌اند و شمار زیادی از غول‌های تجارت الکترونیک، آنها را به‌عنوان ابزار پرداخت پذیرفته‌اند. با این اوصاف، دیگر شاید خیلی عجیب نباشد که بشنویم کسی برای روز تولدش بیت کوین هدیه گرفته یا برای عیدی، کاردانو هدیه داده است. در ادامه با ما همراه باشید.

آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دوست دارید همیشه هدیه های خاص و منحصربه فرد بدهید؟ و انتخاب هدیه برای مناسبت های مختلف از جمله تولد عزیزانتان برایتان سخت است؟ حقیقت این است که این وضعیت برای بسیاری از انسان ها در جهان وجود دارد. تنوع هدیه هایی که انسان ها می توانند به خانواده و دوستانشان بدهند این روزها خیلی کم شده و همه به خرید چیزهایی مانند عطر و ادکلن یا کارت هدیه متوسل می شوند. این در حالی است که دادن ادکلن به عنوان کادوی تولد واقعاً کلیشه ای شده و کارت هدیه ها هم انتخاب های جالبی نیستند. آمار نشان می دهد که پول های خرد یا مبالغ استفاده نشده در کارت های هدیه به بیش از میلیاردها تومان در سال می رسند و هنوز هم سازوکار مناسبی برای بازگرداندن آنها به مشتریان یا تعیین تکلیف آنها وجود ندارد. ما یک پیشنهاد خوب و یک ایده نو برای شما داریم: نظرتان چیست که ارز دیجیتال را به عنوان هدیه امتحان کنید؟

یک داستان بامزه در مورد هدیه ارز دیجیتال!

یک داستان بسیار جذاب اخیراً در Reddit (مهم ترین وب سایت جمع آوری اخبار اجتماعی در آمریکا) در مورد تأثیراتی که ارز کریپتو هدیه می تواند داشته باشد پست شد. در دسامبر 2013، به پیک دلیوری پیتزا یک انعام به ارزش 0.0069 BTC (بیت کوین)، که در آن زمان حدود 5 دلار ارزش داشت، داده شد. بیش از هشت سال از دریافت چنین انعامی می گذرد و راننده تحویل پیتزا اکنون در سال 2021 این ارز دیجیتال را به ارزش 400 دلار نقد کرد و سود قابل توجهی به دست آورد. اما چگونه می توانید به کسی ارز دیجیتال هدیه دهید؟ در این مقاله به تمامی ابعاد این موضوع خواهیم پرداخت.

کیف پول کاغذی

کیف پول های کاغذی اغلب به عنوان ساده ترین و ابتدایی ترین راه برای هدیه دادن ارز دیجیتال شناخته می شوند. همان طور که انتظار می رود، این تکه کاغذ دارای تمامی جزئیات مورد نیاز دریافت کننده خوش شانس ارز دیجیتال هدیه است؛ از جمله این جزئیات می توان به کلید خصوصی و عمومی اشاره کرد. کدهای QR که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند نیز یکی دیگر از ویژگی های کیف پول های کاغذی به شمار می روند.در نهایت اگر از این روش برای هدیه دادن ارز دیجیتال استفاده می کنید، حتماً به دریافت کننده ارز دیجیتال هدیه بگویید که این کیف پول ها بیشتر به عنوان یک روش موقتی برای ذخیره سازی دارایی های کریپتو مورد استفاده قرار می گیرند! بهتر است وجوه دیجیتالی را در اسرع وقت به محیط امن تری انتقال دهند تا از گم شدن کوین های هدیه جلوگیری شود!

کیف پول‌ کاغذی هدیه ارز دیجیتال

کیف پول سخت افزاری

این روش ممکن است کمی گران تر باشد، اما اگر مطمئن هستید که فرد مورد نظرتان به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه دارد، می تواند بهترین گزینه شما باشد. کیف پول های سخت افزاری به لطف نحوه ذخیره سازی سرد که نیازی به اینترنت ندارند، به حفظ امنیت دارایی های دیجیتالی افراد کمک می کنند.برخی از این دستگاه ها از ده ها ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. حتی برخی از نمونه های پیشرفته کیف پول های سخت افزاری نمایشگرهای کوچکی دارند که به وسیله آنها می توانید موجودی فعلی خود را بررسی کنید. اما استفاده از این کیف پول ها نیاز به کمی دانش فنی دارد؛ بنابراین بهتر است وقتی هدیه خود را باز کردید، کمی به فرد خوش شانس آموزش دهید! برای دست گرمی حتی می توانید بیت کوین یا ارز دیجیتال هدیه را برای او واریز کنید تا بهتر کار با این کیف پول ها را یاد بگیرد!

کارت هدیه بیت کوین

کارت های هدیه بیت کوین یک راه ساده و آسان برای انتقال بیت کوین هدیه به شمار می روند. این کارت ها معمولاً دارای کدی هستند که باید در وبسایت شرکت وارد شود. از همان لحظه به بعد، ارزش نقدی کارت هدیه به نرخ فعلی بیت کوین در بازار تبدیل می شود. اگر بخواهید می توانید از این روش استفاده کنید، فقط توجه داشته باشید که گیفت کارت بیت کوین را باید از یک ارائه دهنده قابل اعتماد و مجاز خریداری کنید.

بیت کوین فیزیکی

همانطور که می دانید بیت کوین یک ارز دیجیتال است و به صورت فیزیکی در دسترس نمی باشد. اما در وب سایت های گوناگونی سکه هایی با طرح بیت کوین به فروش می رسد که برای علاقه مندان بیت کوین کالایی بسیار جذاب محسوب می شود. این سکه ها که با قیمت های متفاوتی خرید و فروش می شوند هدیه ای خاص و تزئینی هستند که با قابل لمس بودنشان حس خوبی را به افراد القا می کنند.این نوع سکه ها در قالب طلا، نقره و برنج ارائه می شوند که با طرح بیت کوین کادویی جذاب و زیبا برای دوست داران بیت کوین به شمار می روند. همچنین این نوع سکه های فیزیکی بیت کوین را می توانید در بسته بندی های زیبا به عزیزان خود هدیه داده و باعث خوشحالی شان شوید.

صرافی های ارزهای دیجیتال

برای اینکه به دوستانتان ارز دیجیتال یا بیت کوین هدیه بدهید، راه دیگری هم وجود دارد و آن هم اینکه کمک کنید ابتدا حساب کاربری خودشان را در یکی از صرافی های ارزهای دیجیتال مانند کوین بیس (Coinbase)، بایننس (Binance) یا Square Cash App راه اندازی کنند. پس از اینکه مطمئن شدید کار با داشبوردِ حساب کاربری خودشان را یاد گرفته اند، زمان آن فرا رسیده که ارز دیجیتال هدیه را برایشان ارسال کنید!

روشی جالب برای انتقال ارز دیجیتال هدیه

در روزهای اولیه عرضه بیت کوین، طیف وسیعی از سکه های فیزیکی با طرح های قدیمی مانند Denarium و Casascius تولید شد. سکه های اصلی دناریوس و کاساکیوس نزدیک به دو سده قبل از میلاد مسیح در رم باستان ضرب می شدند! چنین هدیه سخاوتمندانه ای تقریباً مانند داشتن یک قطعه واقعی ارز دیجیتال است. در برخی موارد خاص، این سکه های طرح قدیمی با آرم بیت کوین -اگر به خوبی طراحی شده باشند- حتی می توانند ارزش مالی خوبی هم داشته باشند.برخی از این سکه ها دارای یک تکه کاغذ با کلید خصوصی (Private key) هستند و مقدار قابل توجهی بیت کوین هدیه در خود نهفته دارند که حتی پس از بازخرید و نقد کردن کد روی آن، می توانید از خود سکه تا سالیان سال به عنوان یادگاری استفاده کنید!

ارز دیجیتال هدیه

کمک های مالی در قالب ارزهای دیجیتال

به عنوان آخرین نکته مقاله، باید گفت نیازی نیست بیت کوین را فقط به عزیزانتان هدیه بدهید. امروزه شمار زیادی از مؤسسات خیریه وجود دارند که برای کمک های مالی، بیت کوین هم می پذیرند. بنابراین اگر دوست دارید به یکی از این خیریه ها کمک کنید و در بهبود وضعیت آنها تأثیرگذار باشید، می توانید هر مقدار دلخواه از بیت کوین های خود را به آنها اهدا کنید.جالب است بدانید که اهدای بیت کوین به خیریه ها، مزایای قابل توجهی را برای اهداکننده نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، شما با این کار می توانید از شر مالیات بر عایدی سرمایه خلاص شوید و به میزان بیت کوین اهداشده، از معافیت مالیات بر درآمد بهره مند شوید. برخی از مشهورترین خیریه های جهان امروزه ارزهای دیجیتال را می پذیرند. متأسفانه هنوز در ایران مؤسسه خیریه مشهوری بیت کوین را نپذیرفته است.

سخن پایانی

اگر به شما بگوییم تنها طی ده سال آینده هیچ پولی به صورت کاغذی در دنیا وجود خارجی نخواهد داشت، پر بی راه نگفته ایم! پس حالا که ارزهای دیجیتال از قیمت مطلوب تری نسبت به آینده برخوردار هستند، بهتر است برای آینده عزیزانتان از همین حالا پس انداز کنید و به آنها ارز دیجیتال و بیت کوین هدیه دهید.همانطور که مشاهده کردید، دست شما برای انتقال انواع ارز دیجیتال هدیه باز است و می توانید یکی از روش های بالا را برای این کار انتخاب کنید. اما هرگز فراموش نکنید که کار کردن در دنیای ارزهای دیجیتال نیاز به دانش فنی و تحلیلی دارد. از این رو، به افرادی که بیت کوین هدیه می دهید، راه های حفظ و نگهداری و حتی افزایش دارایی دیجیتالی را هم آموزش دهید تا هم کار مثبتی کرده باشید و هم اینکه هدیه با ارزش شما از بین نرود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (603 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (406 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (391 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (198 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (157 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (154 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش!
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد