ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با ارز دیجیتال هاپی (HAPI)

  چهارشنبه، 12 آبان 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
آشنایی با  ارز دیجیتال هاپی (HAPI)
شاید یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما در حوزه ارز دیجیتال هکرها باشد. به دلیل افزایش کلاه‌برداری در این حوزه، پلتفرم‌های امنیتی تشکیل شده است تا افرادی که وارد حوزه ارز دیجیتال می‌شوند؛ دیگر نگران هک شدن سرمایه خود نباشند. در صورت آشنایی با هاپی (HAPI) دیگر این نگرانی برای شما به وجود نمی‎‌آید. در ادامه با این زیرساخت امنیتی آشنا می‌شوید.

هاپی (HAPI) یک ارائه دهنده زیرساخت امنیتی برای پروژه های ارز دیجیتال و دیفای است. این پروژه که توسط شرکت مشاوره امنیت سایبری اکراینی Hacken Foundation توسعه یافته و توسط دونا مارا (Dona Mara) تاسیس شده است در صدد تحول در امنیت ارزهای دیجیتال است.مفهوم هاپی تقریبا ساده است. این پروژه اطلاعات مربوط به تمام هک های انجام شده در این صنعت را جمع آوری کرده و تمام آدرس های هک شده و لو رفته را ثبت می کند. سپس این اطلاعات را به عنوان اوراکل امنیتی قابل اطمینان به نهادهای خواهان این اطلاعات ارائه می دهد که معمولا شامل صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز هستند. در نتیجه، هر تراکنش مشکوکی را می توان بلافاصله مسدود کرد و عوامل خرابکار نمی توانند دارایی های سرقتی را نقد کنند.

ارز دیجیتال HAPI چیست؟

ارز دیجیتال هاپی مجموعه ای از قراردادهای هوشمند میان زنجیره ای (بین چند بلاکچین) است که برای بهبود سطح امنیت محصولات دیفای طراحی شده است. اوراکل HAPI که با یک سازمان خود مختار غیر متمرکز (DAO) ترکیب شده، یک سیستم SaaS انقلابی است که از حملات هکرها به جهان DeFi جلوگیری می کند.سیستم HAPI ویژگی هایی دارد که باعث شده است به کارگیری آن کاملاً ساده باشد و بتواند در موارد به خصوصی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، عملکردی مفید و مهم داشته باشد. از جمله این ویژگی های مهم و کاربردی عبارتند از:

  • سیستم میان بلاکچینی: سازگاری با اغلب بلاکچین های محبوب بازار مثل اتریوم، وی چین، پولکادات و …
  • ارائه داده های عمومی به صورت زنده
  • استاندارد امنیتی جدید برای صنعت بلاکچین ها. صرافی های غیر متمرکز، پروتکل های وام دهی، پروتکل های مشتقات و دیگر محصولات حوزه DeFi از سیستم HAPI استفاده خواهند کرد.
  • افزایش قابل توجه سطح امنیت پروژه های DeFi
  • محافظت از گردآورنده های DEX، پلتفرم های DeFi و کاربران آنها در برابر خطرات مالی و اعتباری
  • دریافت داده از ارائه دهندگان منتخب توسط DAO یا جامعه

    ارز دیجیتال HAPI

دلیل منحصربه فرد بودن هاپی چیست؟

Hapi به توکنیزه کردن حسابرسی های امنیتی می پردازد و در صدد آن است که این موضوع را به استاندارد رایجی در قراردادهای هوشمند، صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز و برنامه های دیفای تبدیل کند. توکن HAPI تنها ابزار پرداخت در این اکوسیستم است. ثبت اطلاعات، درخواست اوراکل، گزارش های حسابرسی و تمام تراکنش ها به توکن HAPI نیاز خواهند داشت.

هاپی مدعی است به دلیل رابطه ای که با هکرهایی که آسیبی به شبکه ها وارد نکرده و صرفا خطاهای موجود را نمایان می کنند، دارد، از تخصص برتر و ویژه ای در زمینه هک و امنیت برخوردار است. این هکرها افراد حرفه ای امنیت سایبری هستند که از مهارت های هکری خود برای اهداف خوبی استفاده می کنند و حسابرسی های امنیت سایبری، بهبود استانداردهای امنیتی و افزایش آگاهی درباره تهدیدات سایبری را ارائه می دهند.

هاپی اولین محصول امنیت سایبری Hacken Foundation نیست. از سال ۲۰۱۸ تاکنون، تیم توسعه دهنده به سرپرستی دیما بودورین (Dyma Budorin) وبسایت CER.live را در اختیار دارند که به رتبه بندی صرافی های ارزهای دیجیتال از لحاظ امنیت می پردازد. این وبسایت توانسته است در این صنعت، جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کند و با Coingecko و چین لینک همکاری کند. هم چنین چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس نیز به این وبسایت اشاره کرده است.توکن HAPI یک ماه پس از عرضه، ارتباط قابل ذکری را با بازار ارزهای دیجیتال نشان نداده است. در بلندمدت، این موضوع می تواند بیانگر آن باشد چه امنیت و احتکار در عرصه ارزهای دیجیتال ارتباط معناداری با هم ندارند.

خطرات متمرکزسازی

علیرغم مزایایی که HAPI ارائه می دهد، ایده اصلی این پروژه مبنی بر تنها نهاد امنیتی برای صنعت ارزهای دیجیتال می تواند جای نگرانی داشته باشد. اگر روزی HAPI به اوراکل امنیتی پیش فرض اکثر صرافی ها و بخش جدانشدنی قراردادهای هوشمند تبدیل شود، می تواند به گلوگاه امنیتی و هدف بسیار محتمل حملات خرابکارانه تغییر ماهیت دهد.

مقایسه HAPI با رقبای خود

هاپی اولین اوراکل امنیتی در بازار نیست. پروژه مشابهی به اسم CertiK در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و توانسته است تا ماه می ۲۰۲۱ به ارزش بازار ۱۰ برابری HAPI دست یابد. برخلاف HAPI، پروژه CertiK ب بر حسابرسی امنیتی همزمان معطوف است و بر بستر بلاک چین گواه اثبات سهام وکالتی (DPoS) خود اجرا می شود. این پروژه شامل برنامه CertiKShield است که یک سیاست بیمه ای در مقابل تمام تهدیدات امنیتی موجود در بلاک چین است. اگر کاربر تحت محافظت این برنامه، طی حمله هکرها، دارایی ها یا دسترسی به کلید خصوصی خود را از دست بدهد، هزینه آن توسط CertiKShield جبران می شود. استخر دارایی ها توسط ارائه دهندگان وثیقه (Collateral Providers) پشتیبانی می شود که در ازای دریافت پاداش، توکن های خود را سهام گذاری می کنند. برخلاف CertiK، پروژه HAPI متن باز نبوده و شامل وایت پیپر دقیق یا مخزن عمومی گیت هاب نیست و هنوز نمی تواند به همکاری های استراتژیک در اندازه صرافی هیوبی ست یابد.

ارتباط HAPI با بنیاد هکن (Hacken)

HAPI اولین پروژه ای است که توسط بنیاد هکن (HFoundation) راه اندازی شد. این نکته مثبتی است که مسیر توسعه کسب و کار ارز دیجیتال هاپی را مدیریت خواهد کرد. تیم فناوری هاپی، با پشتکار هکن، با موفقیت، مرحله کار روی جزئیات و سازوکار سیستم را پشت سر گذاشته اند و از این پس، فقط روی توسعه خود محصول تمرکز خواهند کرد.بیشتر از همه، اعضای جامعه توکن هاپی (HAI)، در طول مرحله اول فروش توکن، از این همکاری سود خواهند برد. سرمایه گذاران HAI در آینده، خواهند توانست از طریق یک پلتفرم استیکینگ میان بلاکچینی، توکن های هاپی خود را استیک کنند و HAPI بیشتری به دست آورند.

موارد استفاده ارز دیجیتال HAPI چیست؟

توکن هاپی موارد استفاده متعدد و متفاوتی دارد که برای همه کاربران و فعالان در پروژه های دیفای، همانند صرافی متمرکز (CEX) یا غیر متمرکز (DEX)، مفید و کاربردی است. در ادامه برخی از این کاربردها را آورده ایم:

محافظت از CEX ها از قبول اموال سرقت شده

اگر یک صرافی مثل Coinbase یا Binance به سیستم HAPI متصل شده باشد، در صورت واریز سرمایه سرقت شده، به آنها هشدار داده خواهد شد. صرافی نیز قادر خواهد بود تا روشن شدن موضوع، آن سرمایه را قفل کند.

توقف واریز وجه در آدرس های مشکوک DEX ها

صرافی های غیر متمرکزی مثل Uniswap یا Sushiswap، با استفاده از قراردادهای هوشمند HAPI، می توانند آدرس کیف پول های مشکوک را شناسایی و هر گونه درخواست تراکنش را با هدف جلوگیری از پولشویی، رد کنند.

هشدار به معامله گران در رابطه با کوین های پرخطر

با یک پایگاه داده حسابرسی امنیتی غیر متمرکز، صرافی های متمرکز و غیر متمرکز می توانند به اطلاعات لازم جهت تأیید یک قرارداد هوشمند و زیر پا نگذاشتن حسابرسی امنیتی، دسترسی پیدا کنند. اگر یک کوین، از این قوانین تبعیت نکرده باشد، صرافی می تواند در رابطه با خطرات و ریسک های آن کوین به معامله گر هشدار دهد و حتی در حجم سفارشات، خرید یا فروش، محدودیت قائل شود یا هر گونه عملیات روی این توکن های پرخطر را محدود و متوقف کند.

عملکرد ارز دیجیتال HAPI

سرمایه گذاران HAPI به عنوان حکمرانان امنیتی صنعت DeFi عمل خواهند کرد و سمت و سو و سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال را تعیین می کنند.توکن هاپی در واقع یک توکن ERC-20 است که در بلاکچین اتریوم تولید می شود و این بلاکچین، به پروتکل HAPI قدرت می دهد. عملکرد اصلی این توکن، صادر کردن بخشنامه بین ارائه دهندگان داده و اوراکل های امنیتی است.ارائه دهنده داده، قیمت نهایی را بر مبنای سطح تقاضا، برای منبع خارج از زنجیره و تأمین اطلاعات مشابه، تعیین می کند. در ادامه برخی از مهم ترین عملکردهای ارز دیجیتال HAPI را آورده ایم:

  • کارمزد واگذاری داده برای حق ارسال هر گونه اطلاعات در رابطه با حمله هکر یا آدرس کیف پول مشکوک.
  • حاکمیت: سرمایه گذاران HAPI، توکن های خود را استیک می کنند تا بتوانند از طریق انتخاب ارائه دهنده داده، در حاکمیت و اداره پروژه شرکت کنند. این کار، با استیک کردن توکن هاپی برای حمایت یا رد یک پیشنهاد یا تصمیم انجام می گیرد.
  • پاداش اوراکل ها برای بررسی و حسابرسی کار انجام شده روی داده های ارسال شده. هر گونه تراکنشی که در پایگاه امنیتی اوراکل و به جهت حسابرسی انجام می گیرد، نیاز به HAPI دارد؛ چراکه روش پرداخت به اوراکل ها، با این توکن صورت می گیرد.
  • واگذاری وضعیت حسابرسی پروژه DeFi به مرکز گزارش متحد، برای اثبات قبولی در مرحله ارزیابی امنیتی.

تعداد کل توکن های HAPI بر اساس یک مدل تورمی مشخص، به مرور زمان افزایش می یابد. تا وقتی که دارندگان هاپی، توکن های خود را استیک کنند، این عرضه بین آنها تقسیم می شود. همچنین، این افراد می توانند با استیک کردن توکن های خود در مسائل مختلف تصمیم گیری کنند.

مراحل توزیع توکن HAPI چگونه است؟

هاپی یک توکن ابزاری ERC20 است و این یعنی می توان آن را در هر کیف پولی که از توکن های ERC20 پشتیبانی می کند، ذخیره کرد. بر اساس مدل این توکن، 1 میلیون توکن هاپی در ابتدای کار شبکه تولید و به شکل زیر توزیع خواهد شد.همانطور که اشاره کردیم، سود اصلی همکاری پروژه HAPI با بنیاد هکن، به اعضای جامعه توکن HAI تعلق خواهد گرفت. سرمایه گذاران این توکن، یک فرصت منحصربه فرد برای ورود به این پروژه، با قیمتی بسیار عالی دارند.

با استیک کردن HAI در یک پلتفرم میان بلاکچینی متعلق به HFoundation، فرصتی برای فارمینگ این توکن نیز برای کاربران مهیا خواهد شد.همانطور که اشاره کردیم، تعداد کل توکن های منتشرشده در شروع کار پروژه، 1.000.000 توکن است که 480.000 توکن آن در سه مرحله به فروش خواهد رسید.

مرحله اول: مرحله HAI

باارزش ترین و اختصاصی ترین روش برای ورود به این پروژه، برای اعضای جامعه Hacken بود که به وسیله توکن HAI صورت گرفت. قیمت فروش این توکن، برای اعضای این جامعه 5 دلار بود که 240.000 توکن در این مرحله به فروش خواهد رسید. البته مرحله اولیه فروش، 10% از این مقدار و ماهانه 10% است.ملحق شدن به مرحله HAI ساده است. فقط کافی است توکن HAI (VIP180 VeChain) را از کیف پول خود به آدرسی که در جزئیات فروش اعلام شده، انتقال دهید. توکن ها به آدرس یکسان در شبکه اتریوم منتقل خواهند شد. در ادامه، دستورالعمل های مورد نیاز راجع به نحوه افتتاح کیف پول با آدرس یکسان در شبکه اتریوم به شما داده خواهد شد.لازم به ذکر است که 50% از توکن های به فروش رسیده، بلافاصله سوزانده خواهند شد. باقی توکن ها نیز برای 2 سال قفل خواهند شد. حداکثر خرید برای یک آدرس VeChain، مقدار 500.000 توکن HAI است.

مرحله دوم: مرحله خصوصی

مرحله خصوصی در شبکه اتریوم و برای شرکای استراتژیک برگزار می شود. قیمت هر توکن هاپی در این مرحله 7.5 دلار است که 180.000 توکن HAPI در آن به فروش می رسد. عرضه اولیه 15% از کل مقدار است که در ادامه به ماهانه 10% تبدیل می شود. حداقل مقدار خرید 50.000 دلار و حداکثر مقدار نیز 100.000 دلار است.

مرحله سوم: مرحله عمومی

مرحله عمومی نیز در شبکه اتریوم انجام می پذیرد. قیمت هر توکن هاپی در این مرحله 10 دلار است و 60.000 توکن نیز به فروش خواهد رسید. عرضه اولیه این توکن 20% از مقدار کلی است که سپس به عرضه ماهانه 12% تبدیل می شود.

قیمت ارز دیجیتال HAPI

ارز دیجیتال HAPI در تاریخ 10 مارس 2021 با قیمت 86 دلار به وبسایت CoinMarketCap پیوست. قیمت این توکن در روز بعد توانست تا 120 دلار هم افزایش یابد و سرانجام در روز 21 مارس، قله 211.8 دلار را ثبت کرد. هاپی در اوایل آپریل 2021 نیز رشد سریعی را تجربه کرد، ولی نتوانست این قله را ثبت کند.بعد از تلاش نافرجام هاپی برای ثبت قله جدید، این توکن، روند نزولی نسبتاً ملایمی را شروع کرده است و در صرافی های مختلف بازار خرید و فروش می شود.

قیمت ارز دیجیتال HAPI
قیمت ارز دیجیتال HAPI

توکن hapi را از کجا و چگونه خریداری کنیم؟

ابتدا شما باید یکی از ارزهای رمزنگاری شده مثل: تتر (USDT)، اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) را خریداری کنید. برای خریداری کردن ارزهای رمزنگاری شده شما باید از صرافی بایننس و صرافی ارز دیجیتال معتبر استفاده کنید. صرافی بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های رمزنگاری است که سپرده های فیات (Fiat) را قبول می کند.

قبل از خریداری ارزهای دیجیتال، بهتر است با صرافی بایننس (Binance) به طور کامل آشنا شوید، صرافی بایننس یک از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است که با وجود تحریم ها همچنان فعالیت ایرانیان در این صرافی محدود نشده است. فقط دقت داشته باشید که نباید با IP ایرانی داخل آن فعالیت کنید.صرافی بایننس امروزه مقر خود را به مالت در اتحادیه اروپا منتقل کرده است و این صرافی به خدمات مبادله رمزنگاری بسیار محبوب است. از آنجایی که HAPI یک آلت کوین است، ما باید سکه های خود را به صرافی منتقل کنیم تا بتوانیم وارد معاملات HAPI شویم.

سخن پایانی

ارز دیجیتال HAPI یکی از پروژه های جذاب و تأثیرگذار در حوزه DeFi است که به وسیله ادغام با انواع محصولات این حوزه، سطح امنیتی آنها را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. سیستم DAO و اوراکل سازی ارز دیجیتال هاپی، SaaS را به محیط DeFi می آورد تا از هر گونه تهدید و نفوذ به سیستم ها جلوگیری شود.همین نیاز روزافزون پروژه ها و کاربران به افزایش امنیت و در نتیجه اعتمادسازی در جهت ورود سرمایه گذاران بیشتر، باعث شده که هاپی پتانسیل زیادی در تبدیل به یک شبکه مهم و حیاتی برای صنعت اقتصاد غیرمتمرکز شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (379 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (338 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (250 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (239 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (194 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (175 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (161 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (151 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (134 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (126 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (122 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (115 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (111 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (106 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سکانس خنده دار ذهن منحرف یوسف تیموری درباره فیلمنامه محیا دهقانی/ همه از شدت خنده منفجر شدن+ویدیو حضور مهران مدیری، رامبد جوان و المیرا شریفی مقدم در یک ضیافت افطاری مشترک/ یک میز با غذاهای ساده و رنگارنگ+عکس (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! شام عاشقانه رامید جوان و همسرش نگار جواهریان در یک جگرکی/ چقدر این زوج خاکی و خاص هستن+عکس (تصاویر) تغییر چهره و تیپ «جمیله» همسر تقی معمولی در سریال پایتخت بعد 5 سال فال انبیاء روزانه جمعه 10 فروردین ماه 1403 عکس جنجالی با استایل بهاری مرجانه گلچین/ فخر فروشی مرجانه گلچین با طلا و جواهراتش ! (عکس) نمایی دیده نشده و خاص از دکوراسیون داخلی و نوروزی خانه ملیکا شریفی نیا/دکور شاد و رنگی رنگی! عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! (عکس) عکس لو رفته و متفاوت از نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و خواهر پژمان جمشیدی در کانادا/خوش گذرانی خانم ها کنار آبشار نیاگارا! کتابخانه شخصی دلنشین و مملو از کتاب سید حسن خمینی در خانه‌اش با رونمایی از قاب عکس رهبری و دخترشان+عکس/ محبوب‌ترین بخش منزل نوه امام (عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود
تیتر امروز   
جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402