آشنایی با کیف پول فری والت (Freewallet)

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با کیف پول فری والت (Freewallet)
فری‌والت نمونه کاملی از کیف پول رمزنگاری یک مرحله‌ای مناسب برای کاربرانی است که می‌خواهند چندین ارز رمزنگاری شده را ذخیره، خرید و مبادله کنند. در ادامه مطلب بیشتر با این کیف پول آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

زمانی که به استخراج یا خرید ارز دیجیتال اقدام می کنید و قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارید، مانند بسیاری از مواقع دیگر که دارایی های خود را در گاوصندوق یا مکانی امن مثل بانک نگه می دارید، برای جلوگیری از دستبرد احتیاج دارید تا آن ها را نیز در جایی که امنیت بالایی دارد، نگه داری کنید.

در چنین شرایطی شما می توانید از دو طریق این کار را انجام دهید؛ راه اول استفاده از کیف پول سخت افزاری و راه حل دوم استفاده از کیف پول الکترونیکی به نظر می رسد.

اگرچه کیف پول های سخت افزاری که بی شباهت به فلش مموری نیستند، از نظر امنیت در رده های بالاتری قرار دارند و به دلیل مهندسی انجام شده غیر قابل هک هستند، اما این نوع از کیف پول، هزینه های سنگین و بیشتر را به دنبال خواهد داشت و امکان مفقود شدنشان نیز بسیار زیاد است؛

اما در مقابل کیف پول های الکترونیکی هستند که گزینه بهتر و محبوب تری برای محافظت از ارزهای دیجیتال به شمار می آیند و افراد آن ها را به کیف پول سخت افزاری ترجیح می دهند. یکی از این کیف پول های الکترونیکی فری والت نام دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم تا با تمام ویژگی و امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد، آشنا شوید.

فری والت (Freewallet)

فری والت (Freewallet) یک کیف پول چند ارزی است که در پلتفرم های تلفن همراه و وب پشتیبانی می شود. این کیف پول امنیت بالایی دارد و از بیش از 500 ارز دیجیتال همراه با چندین کیف پول مستقل برای محبوب ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. برای کسانی که به دنبال مکانی مناسب برای ارسال، ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال خود در یک کیف پول هستند، Freewallet گزینه مناسبی است. فری والت با پشتیبانی از Android ،iOS و برنامه های وب، به مشتریانش کمک می کند که چالش های احتمالی تراکنش های خود را برطرف کنند.

فری والت امکان تراکنش بدون هزینه، حجم بالای خرید برای هر ارز دیجیتال و پشتیبانی از همه کارت های اعتباری مهم را ارائه می دهد.

این کیف پول دارای نسخه تحت وب و یا آنلاین نیز می باشد و شما می توانید به راحتی به صورت آنلاین از این کیف پول استفاده کنید. در صورتی که علاقه به استفاده انلاین از این کیف پول را نداشتید می توانید به راحتی از آن نرم افزار استفاده کنید.

نسخه تحت وب این کیف پول در سال 2017 منتشر شد، تقریبا ازمون و خطاهای زیادی را پس داده است و نمی توان گفت که هنوز دارای باگ است. البته باگ های ریزی در این کیف پول همچنان وجود دارد اما با این حال بازهم جای نگرانی نیست.

فری والت

تاریخچه کیف پول فری والت

فری والت (Freewallet) در سال 2016 توسط یک تیم توسعه بلاکچین مستقر در استونی به رهبری آلوین هاگ (Alvin Hagg) راه اندازی شد. فری والت برای آزمایش تکنولوژی خود و عوامل ریسک برای کاربرانش، FantomCoin را به عنوان اولین اپلیکیشن خود در بازار ایجاد کرد. پس از موفقیت در مرحله آزمایش، تیم فیری والت چندین کیف پول برای ارزهای دیجیتال مختلف ایجاد کرده است.

فری والت به تدریج کیف پول مخصوص را برای اتریوم، بیت کوین و مونرو اضافه کرده و محبوبیت زیادی بین کاربران اندروید به دست آورده است. در همان سال تیم آنها کیف پول های مشابهی برای سیستم عامل iOS ایجاد کرد. فری والت در سال 2017 نسخه وب برنامه کیف پول چند ارزی خود را منتشر کرد. همچنین فری والت اولین پلتفرم ایجاد کیف پول اختصاصی برای بیت کوین کش در Android و iOS شد. در سال 2018، فری والت به عنوان سومین کیف پول آنلاین محبوب برای Android شناخته شد. تیم فری والت کم کم پیشرفت کرد و آنها چندین کیف پول واحد را برای سایر ارزهای دیجیتال ایجاد کردند. فری والت همچنین اولین کیف پول اختصاصی ترون را برای اندروید راه اندازی کرد.

ویژگی های کیف پول فری والت

تا به این قسمت به صورت کامل با کیف پول فری ولت یا Free Wallet آَشنا شدید. حال در این قسمت در نظر داریم تا ابتدا به سراغ بیان چندین ویژگی از این کیف پول برویم و سپس به باقی مسائل همانند آموزش کار با آن بپردازیم. همراه ما باشید.

  1. این کیف پول رایگان است و همچنین رابط کاربری ساده ای نیز دارد.

  2. دارای نرم افزار اختصاصی برای 23 ارز دیجیتال در اندروید.
  3. دارای صرافی داخلی برای خرید و فروش و همچنین تبادل رمز ارز ها.
  4. امکان قفل گذاری نرم افزار.
  5. پشتیانی از سیستم عامل های مختلف ( اندروید / ای او اس / وب )
  6. پشتیبانی از رمز ارز های مختلف ( بیش از 100 ارز دیجیتال )
  7. پشتیبانی از چندین زبان کشور مختلف
  8. و ….

آیا فری والت امن است؟

یکی از شعارهایی که در صنعت رمزارز بسیار تکرار می شود این است که “اگر کلیدهایتان از دست برود، کوین هایتان نیز رفته!”

اساسا یکی از دلایلی که صرافی های ارزهای دیجیتال را نمی توان روشی مناسب برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال دانست این است که آنها کلیدهای خصوصی (private keys) شما را در اختیار دارند.

کلیدهای شما روی سرورهای آنها ذخیره شده و به این علت امنیت دارایی شما به اندازه امنیت صرافی است.

کیف پول فری والت با اینکه “کیف پول” نامیده می شود، ولی باز هم کلیدهای خصوصی شما را کنترل می کند.

بنابراین، با استفاده از نسخه وب فری والت، شما نه تنها به توسعه دهندگان و گردانندگان سایت اعتماد می کنید بلکه اقدامات امنیتی آنها را نیز به اندازه کافی قوی می دانید.

فری والت ادعا می کند پروتکل های امنیتی پیشرفته، از جمله تراکنش های چندامضایی (multi signature transactions)، محدودیت های تعداد تراکنش، و همچنین تایید دومرحله ای (2FA) را داراست و همینطور از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت استفاده می کند.

آنها همچنین ادعا می کنند که کوین ها را در حافظه های سرد (cold storage) نگهداری می کنند، به این معنا که این ذخایر آفلاین و به دور از دسترس هکرها هستند.

درواقع، این اقدامات مشابه پروتکل های امنیتی اکثر صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی دیگر است.

اما خوشبختانه، فری والت اخیرا کیف پول لایت والت (Litewallet) خود را برای iOS و اندروید راه اندازی کرده است.

این کیف پول به کاربرانش اجازه می دهد روی کلیدهای خصوصی شان کنترل کامل داشته باشند. هنگامی که این کیف پول را نصب می کنید، کلیدهای خصوصی ایجاد شده و در دستگاه شما باقی می مانند.

نکته: اگر کیف پول لایت والت ایجاد کردید حتما از کیف پول خود بک آپ بگیرید. زیرا اگر کلیدهای خود را گم کنید، دیگر هرگز نمی توانید آن را بازیابی کنید. پشتیبان گرفتن از کیف پول، اولین کاری است که بعد از نصب باید انجام دهید. (هر کیف پولی!)

البته، شما نیز خود باید بتوانید به خوبی از کلیدهای خصوصی تان مراقب کنید. دنیای ارزهای دیجیتال جایی برای سهل انگاری ندارد و اگر کیف پولی ایجاد کنید و بعد کلمات بازیابی (seed) خود را گم کنید دسترسی به کوین هایتان را نیز برای همیشه از دست خواهید داد.

ارز های پشتیبانی شده در کیف پول FreeWallet

کیف پول فری ولت بیش از 100 ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند و شما می توانید به راحتی تمامی آن ها را ذخیره و همچنین نگهداری کنید. همانطور که گفتیم در صورت علاقه می دانید تنها به استفاده تنها یکی از نرم افزار هایی شوید که تنها از یک کیف پول پشتیبانی می کنند.اگر شما تنها مشتاق نگهداری بیت کوین هستید، می توانید تنها از کیف پول اختصاصی بیت کوین استفاده کنید.

در این کیف پول شما می توانید ذخیره کنید رمز ارز هایی همانند:

  1. بیت کوین یا ” Bitcoin “
  2. اتریوم یا ” Ethereum “
  3. مونرو یا ” Monero “
  4. دش یا ” Dash “
  5. زی کش یا ” ZCash “
  6. دوج کوین یا ” Dogecoin “
  7. ایاس یا ” EOS “
  8. ریپل یا ” Ripple “
  9. لایت کوین ” Litecoin “
  10. تتر یا ” Tether “
  11. و…..

فری والت

مزایا و معایب فری والت

تیم فری والت تلاش خود را بر روی ایجاد یک کیف پول رمزنگاری ساده متمرکز کرده است که دسترسی آسان به سکه ها و دارایی های رمزنگاری را بدون هیچ دردسری از طریق برنامه های ساده تلفن همراه فراهم می کند. در حال حاضر، فری ولت از بیش از ۵۰ سکه و ۴۰۰ توکن با برنامه های مستقل پشتیبانی می کند. اما با این وجود این کیف پول معایب و مزایایی دارد که در ادامه بیان میشوند.

مزایا

  • انجام تراکنش رایگان در بستر Freewallet؛ کاربران می توانند هزینه تراکنش برای انتقال های خارجی را نیز تنظیم کنند.
  • اقدامات امنیتی قوی
  • نصب آسان چندین کیف پول مبتنی بر ارز دیجیتال برای توکن های خاص.
  • قابلیت ذخیره سازی سرد دارد
  • طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند.
  • صرافی داخلی تضمین می کند که کلیه ویژگی های مربوط به صرافی در این پلتفرم با نرخ پایین تر انجام می شود و امکان تراکنش و تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات و برعکس را فراهم می کند.

معایب

  • به دلیل ذخیره سازی کلیدهای خصوصی و داده های مشتری، احتمال ایجاد خرابی در سیستم وجود دارد و امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های Non-custodial دارد.

چگونه کیف پول فری والت را نصب کنیم؟

مرحله 1 : به سایت freewallet.org مراجعه کنید.

مرحله 2 : روی دکمه Get Started کلیک کنید.

مرحله 3 : نوع کیف پول مورد نظر خود را از لیست گزینه های موجود در قسمت “Choose your Wallet” انتخاب کنید.

مرحله 4 : برنامه Freewallet را دانلود و روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید.

مرحله 5 : هنگام راه اندازی کیف پول، روی “Create New Wallet Tab” کلیک کنید.

مرحله 6 : برای دسترسی به داشبورد برنامه، یک کد پین (PIN code) برای کیف پول تنظیم کنید.

مرحله 7 : روی Setting در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و احراز هویت دو عاملی و بیومتریک را تنظیم نمایید تا امنیت کیف پول شما بیشتر شود.

طریقه کار با فری والت

رابط کاربری فری والت بسیار کاربرپسند و آسان است. همه کاربردها _از اطلاعات پرداخت و دریافت، تجزیه و تحلیل بازار برای نرخ ارز های دیجیتال و تبادل اطلاعات_ همه به راحتی در دسترس هستند. کاربران می توانند کیف پول خود را شارژ کنند و بیش از 40 ارز دیجیتال را با کارت بانکی و Apple Pay بخرند.

سخن پایانی

در عرض پنج سال، کیف پول فری والت در حوزه ارزهای دیجیتال معتبر و محبوب شده است. Freewallet نمونه کاملی از کیف پول رمزنگاری مناسب برای کاربرانی است که می خواهند چندین ارز دیجیتال را ذخیره، خرید و مبادله کنند. طراحی داشبورد کاربرپسند و آسان این کیف پول باعث شده که تمام کاربران حتی افراد مبتدی بتوانند به راحتی با آن کار کنند. کیف پول فری والت توانسته اعتماد میلیون ها کاربر از سراسر جهان را به خود جلب کند.

اگرچه برای هر فناوری جدید چالش هایی وجود دارد، Freewallet نیز با انتقاداتی روبه رو شده است، اما در پایان، این شرکت به طور مداوم به دنبال بهبود و ارائه بهترین ویژگی ها و راه حل های امنیتی است تا کاربران خود را همیشه ایمن و راضی نگه دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا
تیتر امروز   
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد
از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403