آشنایی با لیزرهای دایود

  شنبه، 07 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
آشنایی با لیزرهای دایود
لیزرهای دایود یکی از کارآمدترین منابع نوری هستند که تاکنون ساخته شده اند. به علت ساختاری مجتمع تر و سبک تر نسبت به لیزرهایی که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می کنند، به جهت مقاصد کلینیکی بسیار مناسب تر می باشند.

لیزرهای دایود یکی از کارآمدترین منابع نوری هستند که تاکنون ساخته شده اند. به علت ساختاری مجتمع تر و سبک تر نسبت به لیزرهایی که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می کنند، به جهت مقاصد کلینیکی بسیار مناسب تر می باشند. لیزرهای یاقوت، الکساندریت، Nd: YAG، IPLها همگی دارای منبع فلاش لامپ هستند. بنابراین می توان گفت ظهور لیزرهای دایود یک تغییر و تحول عمده در بین سیستم های رفع موهای زائد بر پایه نور می باشد. لیزرهای دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG، IPLها می باشد، ولیکن آنها می توانند در عمق بیشتری از درم نفوذ کنند و میزان بیشتری در فولیکول مو جذب گردند و متعاقباً اثر حرارتی و نابود کنندگی بیشتری را در مرکز فولیکول و سلولهای بنیادی رشد مو، نسبت به الکساندریت و یاقوت ایجاد نمایند. دستگاه لیزر دایود ، با گسیل نمودن نور هدایت شده خود به سوی هدف یا Cible مو که همان محل انبار شدن ملانین موجود در ریشه هر مو است ، رنگدانه مورد نظر را بمباران و نهایتاً متلاشی می نماید . اثر نور لیزر دیود diode بر روی ملانین یا رنگدانه مو بر اساس مکانیسم گرم نمودن آن تا حد نابود کردن مو بوده که این مکانیسم به نام فوتوترمولیز خوانده می شود .

مزایای لیزر دایود نسبت به لیزرهای الکساندرایت و دیگر لیزرها

  • دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
  • کاهش رسیک به خاطر پالس یکنواخت
  • خنک سازی قوی سطح پوست
  • مورد استفاده در پوست های تیره

مقایسه لیزر دایود با دیگر دستگاههای لیزر موهای زائد

  • طول موج لیزر دایود نزدیک به طول موج طیف پایین مادون قرمز (۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر) می باشد. و این به این معناست که طول موج آنها دارای عمق نفوذ بیشتری در درم بوده و درصد بیشتری از آن به فولیکول می رسد.
  • جذب آن در ملانین به نسبت ان دی یاگ و IPL بسیار بیشتر بوده و تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت می باشد.
  • به خاطر داشتن سیستم کولینگ و خنک کننده ی قوی ، احتمال سوختگی کمتری نسبت به دیگر لیزرها به ویژه الکساندرایت دارد.
  • پالس یکنواخت و خنک سازی سطحی عوارض احتمالی لیزر موهای زائد را به حداقل ممکن میرساند
  • به علت استفاده از تکنولوژی نیمه هادی در ساخت آنها نسبت به دیگر لیزرهای دارای فلاش لامپ به راحتی قابل حمل بوده، و مقاومت بیشتری را در برابر ضربه و تغییرات از خود نشان می دهند.
  • دارای طول عمر بیشتری نسبت به دیگر لیزرها میباشد.
  • برای پوست های تیره بر خلاف لیزر اکساندرایت گزینه ی مناسبی است.
  • به علت سرعت شات بسیار بالا در آنها برای استفاده در مساحت های بزرگ بسیار مناسبند.

فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

باید بدانید که دستگاه لیزر دایود الکس دارای تفاوت های اساسی با لیزر الکساندرایت دارد که در لیزر زیر بخشی از فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت برای شما عنوان شده است.لیزر دایود الکس داری طول موج های متغیر ابین 750 تا 1060 می باشد که در لیزر الکسانداریت یک طول موج ثابت 755 وجود دارد.لیزر الکساندرایت از نوع لیزر های جامده بوده در حالی که دستگاه لیزر دایود اینگونه نیست.لیزر الکساندرایت نیازی به لیزر سورس ندارد در حالی که لیزر دایود پس از مدتی به تعویض لیزر سورس نیاز پیدا می کند. باید بدانید لیزر الکساندرایت با فاصله از بدن اقدام به ارسال امواج و رفع موهای زائد می کند در حالی که لیزر دایود الکس بدون فاصله و به صورت چسبان بر روی پوست باید استفاده شود. لیزر دایود الکس برای پوست های ایران به علت این که جذب ملانین کمتر و قدرت نفوذ بیشتری دارد در حالی که لیزر الکساندرایت قدرت نفوذ کمتر و جذب ملانین بالا تری دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲