دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

آشنایی با مفهوم الگوی ابر سیاه پوشاننده یا Dark Cloud Cover 

پنجشنبه، 23 بهمن 1399
الگوی ابر سیاه پوشاننده یا ابر تیره پوششی یک الگوی کندل استیکی بازگشتی نزولی است. با تشکیل این الگو در انتهای یک روند صعودی می‌توان به احتمال بازگشت روند پی برد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، الگوی پوشا، ابر سیاه و نفوذی از انواع الگوهای شمعی ژاپنی (Candle Stick) هستند. این الگوها در نمودارهای تکنیکال بسیار تکرار می شوند و برای تحلیل گران و معامله گران بسیار کاربردی هستند.

ابر سیاه پوشاننده یک الگوی کندلی برگشتی نزولی است. این الگو زمانی تشکیل می شود که بعد از یک کندل سبز رنگ در انتهای یک روند صعودی، یک کندل نزولی در نقطه ای بالاتر از نقطه پایانی کندل قبلی باز شود و در نهایت در نقطه ای حدود میانه کندل قبلی بسته شود.

اهمیت این الگو به این دلیل است که یک تغییر بزرگ در روند حرکتی اتفاق افتاده است و روند از حالت صعودی به روند نزولی در حال تغییر است.

در این الگو یک کندل قرمز رنگ به دنبال یک کندل سبز رنگ تشکیل می شود. تا این مرحله الگو تشکیل شده است. اگر کندل سوم نیز به رنگ قرمز رنگ تشکیل شود، معامله گران از تغییر روند اطمینان می یابند و برای پوزیشن های معاملاتی جدید خود تصمیم می گیرند. کندلی که بعد از تشکیل الگوها ایجاد می شود، به منزلۀ کندل تأییدیه در نظر گرفته می شود.

الگوی ابر سیاه پوشاننده چگونه تشکیل می شود؟

الگوی ابر سیاه پوشاننده یا پوششی متشکل از یک کندل نزولی بزرگ (کندل ابر سیاه) است که بعد از یک کندل سبز رنگ و صعودی تشکیل می شود. در چنین الگوهایی خریداران ابتدا قیمت را به سمت بالا حرکت می دهند و باعث صعود در بازار می شوند اما در نهایت خریداران قدرت را مجدداً به دست می گیرند و باعث ریزش شدید قیمتی می شوند. این تغییر مسیر از حرکت صعودی به حرکت نزولی، نشانه ای از بازگشت روند و آغاز روند نزولی خواهد بود.

کاربران بسیاری استفاده از الگوی ابر سیاه پوششی را در صورتی مفید می دانند که در انتهای یک روند صعودی دیده شود.

برای تشکیل یک الگوی ابر سیاه پوششی مراحل زیر لازم است:

  • وجود یک روند صعودی
  • تشکیل یک کندل صعودی در یک روند صعودی
  • ایجاد یک گپ یا فضای خالی بین این کندل و کندل بعدی
  • پر شدن گپ به یک کندل نزولی قوی
  • بسته شدن کندل نزولی، پایین تر از میانه بدنه کندل صعودی قبلی

یکی از نشانه های این الگو این است که کندل سبز و قرمزی که تشکیل می شوند، بدنه های قدرتمند و کشیده دارند اما دم ها یا سایه های بالایی یا پایینی ندارند یا دم و سایه بسیار کوتاه است.

این موضوع نشان می دهد که تغییر حرکت قیمت از صعودی به نزولی بسیار قابل توجه و مهم بوده است. در چنین شرایطی، تریدرها منتظر می مانند تا کندل بعدی تشکیل شود و تأیید بازگشت روند را دریافت کنند.

تشکیل یک کندل نزولی قوی دیگر می تواند بازگشت روند را تأیید نماید. در صورتی که این اتفاق نیفتد و کندل بعدی زیر کندل ابر سیاه بسته نشود، از اعتبار الگو کاسته می شود و امکان منقضی شدن الگو وجود دارد.

تریدرها معمولاً بعد از بسته شدن کندل نزولی، پوزیشن های لانگ را می بندند و به پوزیشن های شورت وارد می شوند. بعد از ورود به معاملات شورت، می توانید حد ضرر خود را در بالاترین محدوده قیمتی کندل قبلی قرار دهید. با استفاده از الگوی ابر سیاه پوششی نمی توان حد سود تعیین کرد و باید این کار را با استفاده از سایر روش ها و اندیکاتورها انجام داد.

تحلیلگران از الگوی ابر سیاه پوشاننده در کنار سایر روش های دیگر در تحلیل تکنیکال استفاده می کنند. به عنوان مثال از اندیکاتورهایی همچون شاخص RSI یا مکدی برای گرفتن تأیید تغییر روند استفاده می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی