آشنایی با تپه های شکلاتی فیلیپین

  شنبه، 28 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با تپه های شکلاتی فیلیپین
در دنیا پدیده‌های عجیب زیادی وجود دارد و حتی می‌توان در قلب جزیره‌ای کوچک و دورافتاده هم گوشه‌ای از این جاذبه‌های عجیب را کشف و از آن‌ها بازدید کرد.

تپه های شکلاتی عنوانی است برای مجموعه تپه های متحدالشکلی که در جزیره بهل در کشور فیلیپین قرار دارند. ویژگی این تپه ها اشکال غیرمعمول آن ها به صورت مخروط های همسان و مرتفع است. تعداد این تپه ها بالغ بر ۱۶۶۰ عدد است که در مرکز جزیره/استان بهل قرار گرفته اند. تپه های شکلاتی پوشیده از درختان و گیاهانی هستند که در فصل های کم باران سال رنگ آن ها به قهوه ای متمایل می شود و علت نام گذاری آن ها نیز همین رنگ قهوه ای است. این منطقه دوست داشتنی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار فیلیپین به شمار می روند و در فهرست آثار طبیعی ملی این کشور به ثبت رسیده اند.

علت شکل گیری تپه های شکلاتی

با ابن حال، زمین شناسان نظرهای متفاوتی درباره علت شکل گرفتن تپه های شکلاتی دارند یکی از نظریه ها این است که این تپه ها بر اثر بالا آمدن رسوبات مرجانی به وجود آمده اند و عده ای دیگر هم می گویند دلیل به وجود آمدنشان فرسایش بادهای شدید بوده است. علت پیدایش آن ها هر چه که باشد دیدن این تپه ها از نزدیک، تجربه ای خاص و عجیب است که می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.در اواخر فصل خشک چمن هایی که روی این تپه های شکلاتی هستند به رنگ قهوه ای درمی آیند. همه این تپه ها ظاهری یک شکل دارند و هیچ درخت یا بوته ای روی آن ها سبز نمی شود. در هر زمانی از سال می توانید به دیدن این تپه ها بروید چون در ماه های بارانی هم به همان زیبایی ماه های خشک هستند. در هنگام بازدید از تپه های شکلاتی زیاد ذوق زده نشوید چون نمی توانید از آن ها بالا بروید و تنها کاری که باید بکنید این است که از پله های یک سکو به بالای آن بروید و از آنجا این تپه های حیرت آور را تماشا کنید.

تپه های شکلاتی

با تپه های شکلاتی بوهول فیلیپین بیشتر آشنا شوید

تپه های شکوهمند شکلاتی در جزیره بوهول فیلیپین واقع شده است ، تپه های شکلاتی شامل گروهی از تپه ها با شکل های نامتعارف است. به سختی میتوان باور کرد که این مکان ساخته دست انسان نیست، اما تمام آن طبیعی و دارای یک چشم انداز منحصر به فرد است.

بوهول (بُهُل) (Bohol) از استان های کشور فیلیپین و نیز نام جزیره ای است که این استان را در بر گرفته است. این استان بخشی از جزیره های ویسایا می باشد و در مرکز فیلیپین قرار گرفته است. مساحت بوهول بیش از چهار هزار و یکصد کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر دارد که بخش اعظم انها در مرکز این استان یعنی شهر تاگبیلاران هستند. است.

تعداد تپه ها در برخی منابع بیش از 1268 و در برخی منابع دیگر 1660 عدد تخمین زده میشوند ، این شکل زمین شناسی عجیب و غریب مساحتی حدود 32 کیلومتر را پوشش میدهد. این تپه ها در سرتاسر منطقه گسترش یافته است که شامل شهرهای بوتان،ساگبیان،بیلار و کارمن است. چنانچه در این بخش از نمناک توضیح داده ایم این تپه ها از ارتفاع 30 متر تا 50 متر متفاوت هستند، اما بزرگترین آنها حدود 120 متر ارتفاع دارد.

بعضی از بازدید کنندگان ممکن است تا بفهمند که این تپه ها از شکلات درست نشده است، ناامید شوند، چرا که این برخلاف نام تپه ها است . این تپه های خیره کننده تنها برای نمایش چشم به جای حس چشایی در فصل خشک بطور یکنواخت به رنگ قهوه ای شکلاتی میشوند البته در طول فصل مرطوب این زیبایی خارق العاده به دلیل علف های سبز ،سبز میشوند ؛ جالب است که هیچ تکه ای از درختچه ها و حتی درختان بر روی تپه ها رشد نمیکنند.

این تپه های شکلاتی از سال 1997 یک بنای یادبود جغرافیایی بوده است و این منطقه حفاظت شده است و توسط اداره گردشگری کشور یک منطقه توریستی ذکر شده است.پرچم استان و مهر بوهول نیز این ویژگی طبیعی را برای نشان دادن استان به عنوان داشتن جاذبه های طبیعی متعدد نشان میدهد. درتاریخ 16 می سال 2006 تپه های شکلاتی برای قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو ارائه شد و هنوز تصویب نشده است.

نحوه شکل گیری تپه های شکلاتی هنوز یک راز است حتی زمین شناسان دررابطه با شکل گیری تپه های شکلاتی باهم به توافق نرسیده اند. یک فرضیه زمین شناسی که عموما پذیرفته شده است، میگوید که تکه های زمین به عنوان حاصلی از سنگ آهک دریایی شکل گرفته اند و برروی یک پایه گل قرار گرفته اندو برای هزاران سال مقاوم هستند و شکل کنونی را ایجاد کرده اند.

 تپه های شکلاتی

افسانه های محلی عجیب در مورد تپه های شکلاتی فیلیپین

علم ممکن است هنوز در حال تلاش برای یافتن یک توضیح باشد، اما افراد بوهول در این باره چند توضیح دارند:

  1. یکی از افسانه های محلی میگوید که این تپه ها درنتیجه نبردی بین دو غول شکل گرفتند که چند روز طول کشید.در طول جنگ غول ها،سنگ،شن و گل ها را به هم پرتاب میکردند و آنها این کار را تا زمانی انجام دادند که دیگر خسته شدند و قادر به نبرد نبودند، سپس باهم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.
  2. یک افسانه عاشقانه دیگر بیان میکند که آرگو یک غول قدرتمند و جوان عاشق یک مردار ساده به نام آلویا شد،مرگ آلویا باعث غم و اندوه و گریه بی پایان آروگو میشود. قطرات بزرگ اشک غول موجب شکل گیری تپه های شکلاتی میشود.
  3. افسانه ای دیگر درمورد حیوانی مانند گاو نر بیان میکند که یک کارابائو غول پیکر تمامی محصولات جزیره را میخورده است.افراد محلی همه محصولات فاسد شده را در پشت تپه ها جمع آوری میکردند ،کارابائو غول پیکر تمام محصولات فاسد را میخورد و چون معده اش نمیتوانست غذای فاسد را تحمل کند، تخلیه شکم او از غذای فاسد منجر به تشکیل تپه ها شده است.
  4. یک افسانه رمانتیک دیگر میگوید که یک غول سیری ناپذیر به نام میگوئل وجود داشت که عادت داشت همه چیز را بخورد. یکبار او با دختر زیبایی به نام آدریانا ملاقات کرد و به او الهام شد که وزن کم کند و غول همه آنچه را که خورده بود دفع کرد و منجر به تشکیل تپه های بزرگ شکلاتی قهوه ای رنگ شد.و باعث شد که محبت دخترک را به خود جلب کند

بازدید تپه های شکلاتی

برای بازدید این تپه ها هیچ محدودیت فصلی وجود ندارد و همان اندازه که در روزهای گرم و خشک سال از دیدن آن لذت می برید، در روزهای بارانی نیز جلوه ای ویژه دارد. در این تپه ها یک طبقه تماشا وجود دارد که گردشگران تور فیلیپین می توانند به آن جا رفته و مناظر اطراف را مشاهده کنند ولی امکان بالا رفتن از تپه برای توریست ها وجود ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (608 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان