دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

آشنایی با انواع فیلتر روغن پراید 

سه شنبه، 28 آذر 1402
قبل از خرید بهترین مارک فیلتر روغن، بهتر است انواع آن را بشناسید. ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز انواع فیلتر روغن پراید را خدمتتان معرفی می کنیم.

ماشینی که سوار می‌شوید، قطعات زیادی دارد که هر کدام از این قطعات، وظیفه‌ای مشخص را برعهده دارند. برخی قطعات اصلی نظیر موتور، برای به حرکت درآوردن ماشین در داخل آن تعبیه شده‌اند و برخی دیگر نیز برای حفاظت از این قسمت‌های اصلی به کار می‌روند. فیلتر روغن یکی از آن قطعاتی است که باید برای حفظ سلامت موتور استفاده شود.

انواع فیلتر روغن موتور پراید

امروزه انواع فیلتر روغن پراید در اشکال مختلف وجود دارد که لازمه انتخاب بهترین گزینه از بین آن‌ها فیلتری است که با مدل خودرو تناسب داشته باشد. معمولا مدل‌های مختلف فیلتر روغن از نظر نحوه نصب با یکدیگر متفاوت هستند.انواع فیلتر روغن پراید شامل موارد زیر است:

فیلتر روغن پیچ شدنی

فیلتر‌های روغن پیچ شدنی اولین مدل‌های فیلتر روغنی هستند که مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته‌اند. فیلتر‌های روغن موتور پیچی مجهز به سوپاپ ضد خالی شدن و اطمینان هستند که این ویژگی تا حدود زیادی کیفیت عملکرد آن‌ها را ارتقا می‌دهد.این مدل فیلتر‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و فرایند نصب بسیار راحتی دارند. زیرا برای نصب این مدل فیلتر نیاز نیست دیگر قطعات موتور باز شوند. بلکه با باز و بستن چند پیچ فیلتر تعویض می‌شوند.

البته مونتاژ این مدل فیلترها به نحوی است که فیلتر تصفیه و دیگر متعلقات آن در یک بدنه فلزی مونتاژ می‌شود. به همین دلیل در حین تعویض باید همه قطعات فیلتر عوض شود.

فیلتر روغن موتور کارتریجی

نوع دیگر فیلتر روغن موتور خودرو، مدل کارتریجی است. این مدل نسبت به مدل‌های پیچی جدیدتر هستند و به‌صورت مستقیم بر روی پیشرانه موتور نصب می‌شود. بنابراین برخلاف فیلتر‌های پیچی فرایند تعویض و نصب پیچیده‌تری دارند.زیرا جهت دسترسی به محل فیلتر، به منظور تعویض فیلتر قدیمی با فیلتر جدید نیاز است که بعضی از قطعات موتور خودرو باز شود. از این‌رو بر خلاف قیمت مناسب و اقتصادی، هزینه تعویض بیشتری دارند.

در واقع می‌توان قالب المنت روی فیلتر‌های کارتریجی را باز باز کرده و فقط قسمت تصفیه کننده را تعویض کرد‌‌. این فیلترها هزینه نگهداری موتور را تا حدودی کاهش می‌دهند.

سخن پایانی

فیلتر روغن پراید در مدل‌ها و برندهای مختلفی روانه بازار می‌شود. بنابراین اولین و مهمترین عامل تاثیر‌کذار بر قیمت فیلتر روغن پراید مدل و برند آن است. کیفیت نیز یکی از عوامل مهم موثر بر قیمت بوده و مسلما خرید محصول باکیفیت نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد.مشخصات فنی فیلتر نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به عبارت دیگر همه فیلتر‌های جهت انجام فرایند فیلتراسیون نیاز به صافی دارند. جنس صافی در فیلترها متفاوت بوده و ممکن است از کاغذ، سلولز، فیبر یا غیره باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب