دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با جاذبه‌های دیدنی انارستان در استان بوشهر 

دوشنبه، 03 مهر 1402
انارستان شهری زیبا و دیدنی از توابع شهرستان جم است که در استان بوشهر قرار گرفته است. این شهر جاذبه‌های طبیعی دیدنی شگفت‌انگیزی دارد. اگر قصد سفر به این منطقه جذاب را دارید با ما همراه شوید.

حرمی اناری انارستان

انارستان دشتی مملو از رودخانه‌های فصلی است که در دامنه کوه‌های احمدسلمان گسترده شده‌ است و دارای خاکی حاصلخیز و مستعد کشاورزی در شهرستان جم است. حرمی اناری شهر انارستان با نخل‌های سر به فلک کشیده، درختان لیمو در هم تنیده، انار‌های زلف بر زمین نهاده و هزاران مواهب طبیعی دیگر مفرح‌ترین مکان دیدنی در شهرستان جم می‌باشد. بدون شک نگین شهرستان جم از لحاظ تلاقی انسان و طبیعت است. کوهپایه‌های پوشیده از باغات و رودخانه دائمی و برکه‌ها و خانه‌های گلی و پله‌ای منظره‌ای بی‌نظیر پدید آورده‌اند. حرمی اناری از توابع شهر انارستان در دامنه کوه احمد سلمان، دارای رشته قنات‌های متعدد می‌باشد و به سبب همین نعمت قنات‌ها، دارای فضایی زیبا و هوایی مطبوع و کاملاً متفاوت نسبت به دیگر مکان‌های شهرستان است.

جنگل گلوبردکان انارستان

از مناطق نمونه‌ گردشگری شهرستان جم در استان بوشهر، جنگل گلوبردکان است. این جنگل با داشتن درختان بسیار بلند و سایه ‌گستر و رود دائمی همواره پذیرای مهمانان است. جنگل گلوبردکان بخش ریز شهرستان جم، از مناطق پرتردد در ایام نوروز است. درختان متعدد، پوشش گیاهی منحصر به فرد، جریان رودخانه دائمی، هوای مطبوع و همجواری کوه‌‌‌ها از ویژگی‌‌‎های این جنگل به شمار می‌رود. این جنگل زیست بوم وسیع با تنوع گسترده گیاهی و جانوری، مکانی بکر برای انواع تحقیقات زیستی به شمار می‌رود. جنگل گلوبردکان با بیش از چهل گونه پرنده مهاجر که شناسایی شده‌اند، مانند شاهین آمور، کورکور بال سیاه، عقاب طلایی، عقاب دوبرادر، کفتار راه راه، پلنگ، کله بز و چند گونه دیگر از جنگل‌های چشمگیر ایران محسوب میشود. این جنگل با مناظر طبیعی و چشم‌‌‌اندازهای بسیار زیبا که از ترکیب جنگل، کوهستان و رودخانه به وجود آمده است گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جنگل گلوبردکان که در سال‌‌های نه‌ چندان ‌دور در مسیر خود رودخانه‌ها و چشمه‌های خنک و زیبایی داشت؛ در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌‌های آب زیرزمینی مواجه است و دیگر نشانی از رودخانه پرخروش و چشمه‌‌های پر آب در آن نیست.

روستای موردی انارستان

در دل کوه‌های انارستان روستایی تاریخی و بکر وجود دارد که طبیعتی دیدنی و زیبا دارد. این روستا در مسیر جاده انارستان به دوراهک واقع است. برای دسترسی به طبیعت زیبای این روستا می‌توانید در مسیر فرعی و خاکی به سمت روستای موردی بروید.

انده روغنی انارستان

منطقه گردشگری انده روغنی در استان بوشهر و شهرستان جم واقع شده است. این منطقه که واقع در انارستان می‌باشد دارای تخته سنگ‌هایی صاف موسوم به چرم می‌باشد، که در دل این سنگ‌ها درختانی روییده و خزه‌هایی آویزان شده است. همچنین آبشاری باریک و دائمی در این منطقه جاری است. آب و هوای این منطقه به دلیل قرارگرفتن در دل کوه‌ها هوایی کوهستانی و بسیار خنک دارد.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بهرام
8 ماه پیش

درود به زیبایی انارستان و زیبایی هایش رو شرح دادید
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب