دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آشنایی با جاذبه های خانه احمد شاملو در کرج! 

پنجشنبه، 31 فروردین 1402
خانه احمد شاملو که با نام‌ موزه احمد شاملو نیز شناخته می‌شود، شامل اسناد، آثار و اشیای به‌جامانده از شاعر فقید ایرانی، احمد شاملو است. این خانه از جاهای دیدنی کرج در فردیس به شمار می‌رود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. امروزه این خانه تحت عنوان بنیاد الف بامداد فعالیت می‌کند.

احمد شاملو شاعر، نویسنده، و مترجم بزرگ معاصر ایران است که کتب و اشعار بسیاری از وی به جا مانده است. خانه احمد شاملو در محله فردیس شهر کرج در استان البرز واقع گردیده، و همچنین شایان ذکر است که این خانه به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت نیز رسیده است. امروزه محل زندگی احمد شاملو تبدیل به موزه ای جذاب برای علاقمندان به فرهنگ و ادبیات پارسی شده است. در این خانه زیبا، وسایل مورد استفاده، کتب، اسناد و تصاویری از زندگی شاملو به نمایش عمومی در آمده است و شما نیز می توانید از خانه وی دیدن کنید تا با احمد شاملو و سبک زندگی وی آشنایی بیشتری پیدا کنید

درباره احمد شاملو

احمد شاملو در سال 1304 متولد شد وی به علت شغل پدرش در یک شهر به خصوص زندگی نکرده است و در شهرهای مختلفی تحصیلات خود را ادامه داده است. در سال 1322 به علت اعتراضات سیاسی خود در دوران پهلوی به زندان می افتد پس از این تحصیل را به طور کلی کنار می گذارد. او شغل های متفاوتی در زندگی خود داشت که از آن جمله می توان به شاعر، فیلم‌ساز، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم، فرهنگ‌نویس اشاره کرد.

شهرت شاملو به خاطر شعر سپید است که به شعر شاملوئی معروف است و بر گرفته از شعر سپید فرانسوی است. از نقاط عطف زندگی شاملو می توان به آشنائی با نیما یوشیج و آیدا سرکیسیان اشاره کرد. آیدا در زندگی شاملو تاثیرات بی شماری داشت و بسیاری از شعرهای شاملو در وصف آیدا سروده شده است.

شاملو حوادث زیادی را در دوران زندگی اش پشت سر گذاشت و در سال ها آخر عمرش در خانه ای در شهرک دهکده فردیس زندگی می کرد، که امروز به عنوان خانه موزه شاملو شهرت دارد او در سال 1379 در این خانه درگذشت.

راه‌های دسترسی به خانه شاملو

این خانه همانظور که قبلا اشاره شد در شهرک دهکده فردیس قرار دارد پس اگر تمایل به دیدار از این خانه دارید باید به این منطقه سفر داشته باشید. از آنجائی که خانم آیدا شاملو هنوز در این خانه زندگی می کند برای بازدید از این خانه باید با هماهنگی قبلی بروید و بدون این کار نمی توانید از این مکان دیدن کنید.

خلاصه

خانه موزه شاملو در شهرستان فردیس استان البرز قرار دارد و یکی از آثار گردشگری این شهر محسوب می شود. دلیل شهرت این خانه معماری خاص آن نبوده، بلکه وجود شاعر بنام ایرانی احمد شاملو معروف به بامداد بوده است.این خانه که سالیان دراز محل زندگی احمد شاملو بود امروز به عنوان خانه موزه از آن استفاده می شود و وسایل شخصی، دست نوشته ها و … از شاملو در این مکان نگهداری می شود. هر چند خانم آیدا سرکیسیان همسر احمد شاملو هنوز در این مکان زندگی می کند. این خانه امروزه فقط با هماهنگی قبلی به روی علاقه مندان به این شاعر گشوده می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی متن
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله