اشتباه قاتلان اجیرشده در تیراندازی انتقام‌جویانه خیابان پاسداران

  چهارشنبه، 01 تیر 1401 ID  کد خبر 210465
اشتباه قاتلان اجیرشده در تیراندازی انتقام‌جویانه خیابان پاسداران
ساعدنیوز: بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول مردی ۶۴ساله بوده و زمانی که پشت فرمان خودروی۲۰۷ خود بوده تا وارد پارکینگ خانه‌اش شود هدف شلیک یک گلوله به سرش قرار گرفته و جان باخته بود. مقتول تاجر لاستیک خودرو‌های سنگین بوده و گلوله پس از عبور از شیشه پنجره جلو به شقیقه وی برخورد کرده بود.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از فرارو، تحقیقات در پرونده شلیک مرگبار به تاجر ایرانی در پاسداران نشان داد که ۲ مرد نقابدار از سوی یک تاجر افغان اجیر شده بودند تا وی را به قتل برسانند.

ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه بیست ونهم خردادماه گزارش قتل مسلحانه ای در حوالی پاسداران به قاضی احمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد.

بررسی ها نشان می داد که مقتول مردی ۶۴ساله بوده و زمانی که پشت فرمان خودروی۲۰۷ خود بوده تا وارد پارکینگ خانه اش شود هدف شلیک یک گلوله به سرش قرار گرفته و جان باخته بود. مقتول تاجر لاستیک خودرو های سنگین بوده و گلوله پس از عبور از شیشه پنجره جلو به شقیقه وی برخورد کرده بود.

در ادامه، تیم جنایی به بررسی تصاویر دوربین مداربسته پرداخت که معلوم شد عاملان شلیک مرگبار ۲نفر بودند که صورت شان را پوشانده و از ساعتی قبل به کمین مرد تاجر در آن محدوده پرسه زده و پس از شلیک مرگبار نیز گریخته بودند.

کارآگاهان حدس می زدند مقتول قربانی یک انتقام شده است. به همین دلیل بررسی ها روی آشنایان وی متمرکز شد تا اینکه ردپای یک تاجر افغان به دست آمد.

مقتول از مدتی قبل با این تاجر افغان بر سر ۴۰۰هزار دلار دچار اختلاف مالی شده بود. علاوه بر این یک زمین چند هزار متری در اطراف تهران وجود داشت که مقتول و تاجر افغان بر سر تقسیم آن نیز دچار مشکل شده بودند. همه این ها نشان می داد که پشت پرده جنایت مسلحانه در پاسداران تاجر افغانستانی است.

تنها چند روز پس از این جنایت بود که عاملان شلیک مرگبار که آن ها نیز اهل افغانستان بودند بامداد دیروز در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شدند و اعتراف کردند که از سوی تاجر افغان اجیر شده بودند.

یکی از آن ها گفت: مقتول از مدت ها قبل با مردی به نام شیراحمد که از بازرگانان ثروتمند افغانستانی بود مراوده های کاری و مالی داشت. هردو، تاجر لاستیک خودرو های سنگین بودند، اما چند وقت قبل تاجر ایرانی ۴۰۰هزار دلار به شیر احمد داد که شیراحمد دیگر آن را برنگرداند. مقتول سعی داشت به جای این پول، زمینی را که با تاجر افغان به صورت شریکی در اطراف تهران خریده بودند تصاحب کند و اختلاف آن ها ادامه داشت تا اینکه چند وقت پیش چند نفر در افغانستان به خانه خانواده شیراحمد یورش بردند و آنجا را تخریب کردند.

تاجر افغان تصور می کرد مهاجمان از سوی تاجر ایرانی اجیر شده بودند. برای همین چند روز قبل سراغ ما آمد و خواست تا برای انتقامجویی یک گلوله به سمت تاجر ایرانی شلیک کنیم. برای این کار دستمزد ۱۰۰میلیون تومانی و یک کلت کمری به ما داد و ما چند روز قبل برای اجرای نقشه به مقابل محل کار مقتول رفتیم. او و شریکش همزمان از محل کارشان بیرون آمدند و پشت فرمان ماشین شان نشستند. ما به اشتباه شریک او را هدف تیراندازی قرار دادیم، چون او هم ماشین پژو داشت.

بعد از آن اتفاق، شیراحمد به ما زنگ زد و گفت طرف را اشتباهی زده اید، اما خوشبختانه او زنده است. پس از آن چند شب قبل مقابل خانه تاجر ایرانی به کمینش نشستیم. حتی ماشین را هم شیراحمد در اختیارمان قرار داده بود که چند کوچه آن طرف تر پارک کرده بودیم. آن شب وقتی تاجر ایرانی رسید و می خواست وارد خانه اش شود او را هدف گلوله قراردادیم، اما تصورش را نمی کردیم که به این سرعت شناسایی و دستگیر شویم. قرار بود به زودی از ایران خارج شویم، اما نقشه فرارمان ناکام ماند و گیر افتادیم.

براساس این گزارش، ۲ متهم با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات در این باره ادامه دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (99 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (45 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (26 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (26 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (23 نظر) نگاهی به میز و صندلی خوش‌رنگ و بچگانه اتاق پسرِ بهرام رادان؛ مثل همیشه خاص و منحصربفرد به انتخاب مامان مینایِ خوش سلیقه😍+ویدیو (23 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (21 نظر) رونمایی از اولین بازیگر زن جوان سینمای ایران و سرنوشت تلخ او بعد رسیدن به شهرت/ دختری که اهل کرمان بود+عکس (20 نظر) (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (23 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (18 نظر) پیام احساسی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش به هوادارش با انتشار یک موزیک ویدئوی جذاب / والیبالیست چشم رنگی تیم ملی در صدر اخبار (17 نظر) نگاهی به رنگ آمیزی، چیدمان و نورپردازی دکوراسیون هنرمندانه کافه خانم المیرا شریفی مقدم/ دنج ترین کافه ای که دیدم +عکس (16 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست