دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / بازار بورس /

اصلاح زمانی در بورس چیست؟ 

دوشنبه، 31 شهریور 1399
ساعد نیوز: رای تحلیل و بررسی بازار بورس از انواع نمودار ها و جداول اسفاده می کنند به همین دلیل نمودار ها از دو متغیر و بعد تشکیل شده اند که عبارت اند از: قیمت و زمان. اصلاح هایی که در بازار بورس اتفاق می افتد حول این دو بعد است که اصلاح قیمتی را در قسمت فوق برایتان توضیح دادیم و حال به این موضوع میپردازیم که اصلاح زمانی در بورس به چه معناست؟

تحلیل های زمانی بسیار مشابه تحلیل های قیمتی هستند با این تفاوت که ما واحدهای زمانرا بجای واحدهای قیمت بکار میبریم. آنچه در تحلیل زمانی یک چارت انجام می دهیم ایناست که مدت زمان روندهایی که قبلاً در چارت اتفاق افتاده را اندازه می گیریم و به کمک. نسبت های فیبوناچی، زمان های حمایت و مقاومت آتی چارت را با احتمال بالا معین میکنیمنسبت های فیبوناچی شامل 8 /2 3 ، 05 ، 1 /3 6 ، 655 ، 6 /3 16 ، 2 /3 16 که در تحلیل های قیمتیاز آنها استفاده میکردیم در تحلیل زمانی نیز کاربرد دارد.

در اصلاح زمانی، زمان و مدت بسیار حائز اهمیت است به این صورت که اصلاح قیمت صورت میگیرد اما به صورت خیلی کمتر در حالی که زمان بیشتری برای اصلاح قیمت صرف میشود. باید به این نکته اشاره کنیم که اصلاح قیمت غالبا منظور به کاهش قیمت است و در شرایط خاصی پیش می آید که به ندرت اصلاح قیمت صورت بگیرد و قیمت سهام افزایش پیدا کند. درواقع اصلاح زمانی سهم یعنی قیمت سهم در مدت زمان زیادی در یک محدوده قیمتی معطل می ماند و خیلی کم نوسان میکند. (فقط کمی بالا و پایین میرود).این معطلی و اصلاح زمانی امکان دارد از چند روز تا چند ماه طول بکشد و بیشترین ضرر از اصلاح زمانی سهم را کسانی متحمل می شوند که برای بلند مدت سهم را خریداری کرده اند و وارد خواب پول میشوند. در اصلاح تکنیکالی میگویند سهم در بصورت sideway حرکت می کند.

اصلاح زمانی در تکنیکال

دو پارامتر اصلاح قیمتی و اصلاح زمانی باعث جذاب شدن قیمت ها برای خرید می شوند. زمانی که بعد قیمت به بعد زمان غالب شود یعنی اصلاح سریع در وقت کم اما زمانی که بعد زمان بر بعد قیمت غالب شود یعنی اصلاح آرام در زمان زیاد. اصلاح زمانی در تحلیل تکنیکال مشخصه هایی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • سردرگمی و انتظار معامله گران در موج اصلاحی ویژگی بارز اصلاح زمانی یک سهم می باشد.
  • تعداد قابل توجه روزهای معاملاتی نسبت به موج اصلی
  • شیب کم موج
  • کندل های کوچک و ناقص

در تصویر بالا سعی کردیم تفاوت اصلاح قیمت و اصلاح زمانی در بورس را مشخص کنیم. همانطور که میدانید اصلاح زمانی که درسمت راست نشان دهده شده است در زمان بسیار بیشتری و با اصلاح قیمت کمتری رخ داده است و برعکس در سمت چپ که اصلاح قیمتی اتفاق افتاده است به این منوال است که در زمان خیلی کمتری اتفاق می افتد اما قیمت بسیار اصلاح میشود و کاهش پیدا میکند. این نکته را یادآور میشویم که اصلاح قیمت اصولا بر مبنای کاهش قیمت است و به ندرت پیش می آید که در شرایط خاصی اصلاح قیمت منجر به افزایش قیمت شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!