دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رزومه نویسی / رزومه تحصیلی /

اصول نوشتن رزومه برای تدریس در دانشگاه 

شنبه، 21 بهمن 1396
کد خبر: 2690
ساعدنیوز: در مقاله حاضر ساعدنیوز اصول نوشتن رزومه برای تدریس در دانشگاه را بررسی کرده و سعی خواهد شد تا نحوه نوشتن آن برای شما بازگو شود.

رزومه به معنای خلاصه است که شما و توانایی های تحصیلی و کاری شما را در چند صفحه کوتاه بیان می کند. رزومه را برای درخواست های مختلفی مانند کار، تحصیل و ... تنظیم کرده و می نویسند. یکی از مکان هایی که رزومه فرستاده می شود، درخواست تدریس در دانشگاه است. ساعدنیوز در مقاله حاضر اصول نوشتن رزومه برای تدریس در دانشگاه را بررسی کرده و سعی خواهد کرد تا نحوه نوشتن آن را برای شما بازگو کند.

اصول نوشتن رزومه برای تدریس در دانشگاه چگونه است؟  

رزومه ای که برای تدریس در دانشگاه پر می شود در دسته رزومه کاری قرار می گیرد زیرا شما درخواست استخدام در دانشگاه را دارید. بدین منظور از لحاظ اهداف کاری و مخاطبان رزومه، باید یک رزومه کاری پر شود. ولی از طرف دیگر چون برای کار در دانشگاه درخواست می دهید برخلاف سایر رزومه های کاری، در این نوع از رزومه، سوابق تحصیلی نیز اهمیت دارد و باید تقریبا کامل پر شود. بدین منظور رزومه ای که برای تدریس در دانشگاه پر می شود به نسبت، چیزی است ما بین رزومه کاری و رزومه تحصیلی. در ادامه با اصول نوشتن رزومه برای تدریس در دانشگاه آشنا می شویم.

ابتدا باید خود را معرفی کنید بدین سبب باید نام، نام خانوادگی، شماره کد ملی، نشانی منزل، شماره تلفن و آدرسی پست الکترونیکی خود را بتویسید. سعی کنید اطلاعات را دقیق و کامل تکمیل کنید. همچنین می توانید عکس پرسنلی خود را نیز در ابتدای رزومه اضافه کنید.

بعد از این قسمت باید سوابق تحصیلی خود را بنویسید. بدین منظور باید از بالاترین مقطع تحصیلی خود شروع کرده و اطلاعات تحصیلی خود را بنویسید. برای هر مقطع باید به نام مقطع تحصیلی، رسته و گرایش تحصیلی، تاریخ شروع، پایان دوره تحصیلی، نام دانشگاه و معدلی که در آن دوره داشته اید اشاره کنید. از طرف دیگر برای مقاطعی که پایان نامه ارایه داده اید بعد از معرفی مقطع تحصیلی، نام پایان نامه، موضوع آن، تاریخ ارایه و نمره ای که برای آن به دست آورده اید را نام ببرید.

بعد از ذکر سوابق تحصیلی، نوبت به سوابق آموزشی می شود که همان سوابق کاری است و به دلیل اینکه برای داوران رزومه شما، سوابق تدریسی و آموزشی ملاک است باید بیشتر تمرکز بر معرفی سوابق کاری مربوط به تدریس شما باشد. دوره هایی را که تدریس کرده اید به همراه نامه مقطع، اسم درس تدریس شده و دانشگاه و یا مرکزی که در آن تدریس کرده اید را نام ببرید. از موارد دیگری که باید در این بخش ذکر کنید کارگاه های آموزشی که برگزار کرده اید و  سخنرانی هایی که در مجامع داخلی و خارجی داشته اید، است. تمامی اطلاعات را باید با ذکر تاریخ های برگزاری، موضوع و محل برگزاری آن ها باشد.

بعد از پر کردن سوابق کاری باید سوابق پژوهشی خود را نام ببرید که در این قسمت به کتاب هایی که چاپ یا ترجمه کرده اید، مقالات شما که در مجلات و همایش های داخلی یا خارجی چاپ شده است و اختراعاتی ثبت شده شما باید اشاره شود. تمامی اطلاعات باید با نام کتاب یا مقاله، نام نشر یا مجله و تاریخ انتشار آن باشد و در مورد اختراع، شماره ثبت آن نیز باید نوشته شود.

اگر سوابق مدیریتی و یا اجرایی داشته اید باید در بخشی به نام سوابق اجرایی اضافه کنید و در آن به این سوابق خود اشاره کنید. همچنین جوایز و افتخارات علمی خود را نیز می توانید بعد از این قسمت بیاورید. در نهایت به مهارت های خود در زمینه زبان خارجی و نرم افزار های مرتبط کاری اشاره کنید.


11 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی