دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

استفاده از کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا 

پنجشنبه، 27 آبان 1400
ساعدنیوز:امروزه با وجود بیماری های مختلف به افراد واکسن های مختلف زده می شود.با آمدن ویروس کرونا و همچنین توزیع واکسن آن، بیشتر افراد در حال واکسیناسیون هستند تا دیگر به بیماری کرونا مبتلا نشوند. در این مطلب، گروه تولیدی سرمازر می-خواهد به معرفی، بررسی کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا بپردازد.

امروزه با وجود بیماری های مختلف به افراد واکسن های مختلف زده می شود.با آمدن ویروس کرونا و همچنین توزیع واکسن آن، بیشتر افراد در حال واکسیناسیون هستند تا دیگر به بیماری کرونا مبتلا نشوند. در این مطلب، گروه تولیدی سرمازر می-خواهد به معرفی، بررسی کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا بپردازد.

کمپرس سرد چیست؟

کمپرس سرد یک کیسه برزنتی یا پلاستیکی یخ زده، یک بسته سرد یا بسته ای شامل ماده ای سرد مثل یخ گفته می شود. همچنین در مواقع ضروری می توان به جای کمپرس سرد، از یک دستمال مرطوب و خنک استفاده کرد. انواع مختلفی از کمپرس سرد در بازار وجود که می توانید بررسی کنید و برای مواقع ضروری تهیه نمایید. همچنین می توانید از محصولات گروه تولید سرمازر که به طور اختصاصی به تولید کمپرس سرد و گرم با کیفیت بسیار بالا می پردازند، دیدن نمایید.
کمپرس سرد به کاهش تورم و التهاب بسیار کمک می کند و ساده ترین راهکار بعد از این مشکلات استفاده از کمپرس است. البته ناگفته نماند که برای جلوگیری از خونریزی نیز بسیار کاربردی و مناسب است.
عوارض جانبی بعد از واکسن کرونا
عوارض جانبی بعد از واکسن کرونا بسیار کم و محدود است. اما ممکن است همه افراد به این مشکلات و عوارض دچار شوند. در ادامه متداول ترین عوارض بعد از واکسن کرونا می پردازیم.

  • تب
  • خستگی
  • سر درد
  • درد مفصل یا درد عضلانی
  • درد در محل تزریق واکسن

البته ناگفته نماند بدن تمام افراد باید یکدیگر فرق می کند. بدین معنی که عوارض واکسن ممکن است در فردی بسیار شدید و همچنین عوارض دیگری به غیر از موارد بالا به وجود بیایید و از طرف دیگر ممکن است در بعضی افراد بسیار محدود و کم باید و بعد از چند دقیقه از بین برود. در ادامه به بررسی فواید کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا که به آرام کردن درد مفصل یا درد جای واکسن کمک می کند می پردازیم.
توجه: این مقاله صرفا جهت اطلاعات عمومی می باشد، لطفا در موارد مربوط به سلامتی، به پزشک مراجعه کنید.

فواید کمپرس سرد

کمپرس سرد به تسکین تورم و درد و همچنین به کاهش تب کمک می کند. در ادامه مشکلاتی که می توانید با کمپرس سرد تسکین دهید می پردازیم.

  • جراحات جزئی
  • کمپرس سرد باعث می شود که جریان خون به ناحیه آسیب دیده محدود شود.
  • متوقف کردن یا کند کردن خونریزی
  • محدود کردن کبودی
  • تب
  • سردرد ها
  • درد چشم
  • کشیدگی عضلات
  • محل واکسن ها

فواید کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا

زمانی که واکسن کرونا در بازوی افراد زده می شود، باعث می شود که جریان خون در آن محل افزایش پیدا کند. بعد از تزریق واکسن مولکول های ایمنی بدن با سرعت به محل تزریق می روند که این اتفاقات باعث به وجود آمدن درد در محل تزریق واکسن می شود. البته درد در محل تزریق واکسن رایج ترین عوارض بعد از واکسن کرونا است که در تمام افراد وجود دارد.
کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا، یکی از متداول ترین راه های کاهش درد محل تزریق واکسن است. کمپرس سرد باعث می شود که تورم در محل تزریق واکسن کرونا از بین برود و می توان گفت بهترین راه بعد از زدن واکسن کرونا برای کاهش تورم و درد استفاده از کمپرس سرد است. کمپرس سرد دارای گونه های گوناگونی است، به عنوان مثال برای بازو کمپرس سرد برزنتی مخصوص ساخته شده است و برای چشم کمپرس سرد شفاف مخصوص به خود
البته ناگفته نماند که شما می توانید در خانه نیز کمپرس سرد درست کنید که در ادامه چند روش درست کردن کمپرس سرد در خانه می پردازیم که می توانید در زمان هایی که به کمپرس سرد دسترسی ندارید از این موارد استفاده کنید.

چگونگی درست کردن کمپرس سرد در خانه

اگر شما مشکلی براتون پیش آمد و به کمپرس سرد دسترسی نداشتید، می توانید از یکی از روش های زیر برای درست کردن کمپرس سرد استفاده کنید.
• استفاده از کیسه محتوی یخ
شما باید چند تکه یخ داخل کیسه پلاستیکی بریزد و بعد یک لیف حمام برداشته و زیر آب سرد بگیرید و دور کیسه یخ بپیچید.
• استفاده از یک حوله به عنوان کمپرس سرد
یک حوله کوچک با آب سرد خیس کنید و کاملا فشار دهید تا آب آن خارج شود. حوله را داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید و بعد می توانید از آن استفاده کنید.
روش های بسیار زیادی برای درست کردن کمپرس سرد وجود دارد که ما در این جا به دو روش که متداول ترین روش بودند اشاره کردیم و پیشنهاد می کنیم که از کمپرس سر بسیار با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

نحوه استفاده از کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا

همانطور که گفته شد زمانی که واکسن کرونا تزریق شد، محل تزریق دچار درد می شود. این درد به دلیل هجوم خون به محل تزریق واکسن است. برای کاهش درد می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. برای استفاده از کمپرس سرد شما باید ابتدا کمپرس سرد خود را آماده کنید. بعد از آماده کردن، باید به مدت پانزده الی بیست دقیقه در محل تزریق واکسن کرونا قرار دهید. اگر خواستید برای بار دوم استفاده کنید، باید صبر کنید تا دمای پوست به حالت طبیعی خودش برگردد و بعد از برگشتن دمای پوست به حالت طبیعی، دوباره می توانید به مدت پانزده الی بیست دقیق از کمپرس سرد در محل واکسن استفاده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد به خاطر کرونا و در امان ماندن از این بیماری تقریبا تمام افراد اقدام به زدن واکسن کرونا می کنند. معمولا کرونا دارای عوارض بسیار کمی است، ولی یکی از متداول ترین عوارض واکسن درد محل تزریق واکسن کرونا است. شما می توانید از کمپرس سرد بعد از واکسن کرونا استفاده کنید که بسیار درد را کاهش می دهد. شما می توانید کمپرس سرد متالایز را قبل از تزریق واکسن از داروخانه ها تهیه کنید


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی