عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین

  یکشنبه، 01 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین
یکی از دغدغه های کاربران بیت کوین تبدیل کردن بیت کوین به پول نقد است که با ایجاد خود پردازهای بیت کوین باعث کاربردی شدن این ارز دیجیتالی شده است.کاربران می توانند از طریق خود پرداز بیت کویت را به پول نقد یا بالعکس تبدیل کنند و همین امر موجب افزایش دسترسی و مقبولیت این ارز دیجیتالی و در نتیجه فزایش قیمت آن شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ویژگی منحصر به فرد ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن بیت کوین است که نوسانات قیمت دلار و سیاست های خارجی و تورم کشورها بر قیمت بیت کوین تاثیر ندارد و توسط افراد فعال در شبکه بیت کوین فعالیت دارند. اما به دلیل این که نقل و انتقال بیت کوین از طریق اعتماد بین کاربر با کاربر است طی سال های اخیر قیمت آن به صورت صد هزار درصد افزایش داشته است. در این مقاله همراه ما باشید تا 7 مورد از عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین را بررسی کنیم.

1- افزایش تقاضا و عرضه ثابت بیت کوین:

یکی از مفاهیم اصلی در اقتصاد و حتی در زنجیره تامین ارتباط میان عرضه و تقاضا است که بر قیمت کالا، ارز، و سایر داد و ستدهای یک جامعه تاثیر گذار است.تعداد بیت کوین استخراج شده تا کنون 21 میلیون بیت کوین است و در این میان میزان تقاضای بیت کوین افزایش یافته که همین اتفاق باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است. این یک ارتباط با تاثیر ثابت است،یعنی زمانی که عرضه کاهش می یابد.

این ارز دیجیتال بر خلاف سایر ارزهای ملی مانند پول که دولت روی آن نظارت و کنترل دارد و می تواند در صورت تقاضا پول جدید چاپ و عرضه کند؛ اما بیت کوین توسط ماینرها یا استخراج کنندگان به "استخراج بیت کوین" در تعداد معین می پردازند.

در شبکه بیت کوی قوانین و قواعدی تحت یک سیستم برنامه نویسی شده قرار دارد کهopen source است و سایر فعالان شبکه بیت کوین می توانند آن را مشاهده کنند.یکی از رویدادهای منحصر به فردی که در چرخه تولید بیت کوین انجام می شود،رویداد "هاوینگ" است که هر چهار سال یک بار تولید و استخراج بیت کوین را نصف می کند.از سال 2012 تا کنون استخراج بیت کوین هر چهارسال یک بار نصف شده و تا اردیبهشت سال 99 مقدار آن 25/6 خواهد شد. فرایند هاوینگ همچنان تکرار خواهد شد تا جایی که تا سال 2140 استخراج کل بیت کوین ها طبق پیش بینی های اخیر به پایان خواهد رسید.

طبق اصل عرضه و تقاضا، به دلیل این که عرضه بیت کوین ثابت است و ثابت می ماند، اما تقاضای بیت کوین توسط کاربران افزایش یافته همین امر باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.

2-افزایش هزینه استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یک فرایند رقابتی مانند مسابقه است و هر وقت که یک ماینر بتواند معادلات ریاضی را سریع تر حل کند و به جواب برسد یک بیت کوین به عنوان پاداش دریافت می کند؛ اما فراموش نکنید که استخراج بیت کوین نیازمند دستگاه های قدرتمند همراه با نیروی برق زیاد است.همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد تقاضای بیت کوین رو به افزایش است و هزینه استخراج بیت کوین هم به دلیل نیاز به دستگاه های پردازش و نیروی برق رو به افزایش است و زمانی که این هزینه روند صعودی را طی کند، ماینرها بیت کوین ها با مبلغ کم که به صرفه ماینرها نباشد، نمی فروشند و قیمت بیت کوین افزایش می یابد.

3- غیر متمرکز بودن و امنیت داشتن بیت کوین

از آن جا سازمان یا ارگان و نهادی بر تراکنش های بیت کوین نظارت ندارد، بیت کوین غیر متمرکز شناخته شده است.

دلیل این ادعا امنیت داشتن بیت کوین:

-پروتکل های شبکه بیت کوین تاکنون تغییر نکرده و دستکاری نشده است.

-تاکنون تراکنش های بیت کوین برگشت نخوره است.

-قابلیت هک شدن بیت کوین و دارایی ها به آسانی وجود ندارد.

-بلوکه نشدن پول و دارایی

این ها عواملی هستند که باعث افزایش اعتماد مردم به اعتبار بیت کوین شده و بسیاری از افراد به سمت بیت کوین رو می آورند و همین اتفاق هم باعث افزایش تقاضا و افزایش قیمت بیت کوین شده است.

4-افزایش ایجاد صرافی های آنلاین و رقابت میان آن ها

با توسعه و رشد بیت کوین اقدام به فعالیت در عرضه خرید و فروش بیت کوین یک کسب و کار مطرح در جوامع مختلف شناخته می شود.در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی بیت کوین بیشتر خرید و فروش می شود و دسترسی به پول نقد و فروش آن جز نیازهای اصلی کاربران فعال در حوزه بیت کوین است.از طرف دیگر به دلیل افزایش تعداد صرافی ها و افزایش نقل و انتقال و فروش بیت کوین، به صورت صعودی قیمت بیت کوین افزایش یافته است.

5-ایجاد و افزایش دستگاه های خود پرداز بیت کوین

یکی از دغدغه های کاربران بیت کوین تبدیل کردن بیت کوین به پول نقد است که با ایجاد خود پردازهای بیت کوین باعث کاربردی شدن این ارز دیجیتالی شده است.کاربران می توانند از طریق خود پرداز بیت کویت را به پول نقد یا بالعکس تبدیل کنند و همین امر موجب افزایش دسترسی و مقبولیت این ارز دیجیتالی و در نتیجه فزایش قیمت آن شده است.

6- افزایش مقبولیت و کاربرد پذیری بیت کوین

زمانی که برای اولین با این ارز دیجیتالی توسط "ساتوشی ناکاموتو" ایجاد شد، احتمالا با پیش بینی خرید و فروش در بین کاربران ایجاد شده بود، اما به دلیل افزایش رشد و رونق بیت کوین و سرمایه گذاری افراد زیاد طی یک بازه زمانی کوتاه 11 ساله بسیاری از حوزه های مختلف بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت و خرید سرویس های مختلف می شناسند و از آن استفاده می کنند. البته استفاده از این روش بستگی به پذیرفته شدن و مقبولیت بیت کوین بین کاربران و مردم جوامع مختلف دارد. با گذشت زمان و افزایش تعداد افرادی که از طریق بیت کوین سرمایه گذاری می کنند یا سایر پرداخت های خود را از طریق این سرویس انجام می دهند، موجب افزایش کاربرد پذیری و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

7-تاثیر رسانه ها بر نهنگ های بیت کوین،تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین

شاید عبارت نهنگ بیت کوین را شما هم شنیده اید. نهنگ بیت کوین چه کسی یا چه کسانی هستند؟

نهنگ ها در واقع دانه درشت ها و سرمایه گذاران بزرگی هستند که با خرید و سرمایه گذاری چند صد میلیونی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و با کمک رسانه های بزرگی که مخاطبان زیاد دارند، مطالب مثبت و گاهی هیجان انگیز را در مورد ارزهای دیجیتال باعث ایجاد اختلال در ارزهای دیجیتال و شبکه بیت کوین و تعیین قیمت ارزهای دیجیتال می شوند و همین اتفاق باعث جهش های ناگهانی در قیمت این ارز دیجیتالی شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (322 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (218 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (6 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند