بیت کوین را چگونه به پول نقد تبدیل کنیم؟

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیت کوین را چگونه به پول نقد تبدیل کنیم؟
بهترین شیوه نقد کردن بیت کوین استفاده از صرافی‌های آنلاین است. این صرافی‌ها که هر کدام قوانین خاص خود را در خرید و فروش ارز‌های دیجیتالی دارند، بیت کوین شما را خریداری می‌کنند و وجه آن را به حساب معرفی شده از سوی شما واریز می‌کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نقل محافل این روز های ما بیش از آنکه در مورد مزایا و شاید محدودیت های بیت کوین باشد، قیمت بیت کوین است. قیمتی که گاه از 8 هزار دلار نیز کمتر می شود و گاه به بالاتر از 10 هزار دلار می رسد. اما خب از آنجا که واحد پول ملی ما ریال است و از طرفی زیرساخت های قبول بیت کوین به عنوان وجه معامله در ایران هنوز وجود ندارد، باید آن را به ریال تبدیل کنیم تا بتوانیم احتیاجات خود را برطرف کنیم. اگر نمی دانید که برای نقد کردن بیت کوین باید چه کاری انجام دهید، با ما همراه باشید.

فرآیند نقد کردن بیت کوین

تفاوتی نمی کند که شما از چه طریقی بیت کوین بدست آورده اید. چه آن را خریده باشید یا خود آن را استخراج کرده باشید و در والت خود ذخیره کرده باشید، اگر بخواهید آن را به فروش برسانید، 2 راه در پیش روی خود خواهید داشت:

اول: فروش بیت کوین به صورت آزاد

دوم: فروش بیت کوین به صرافی ها

در شیوه اول شما بیت کوین خود را به افراد می فروشید. این فرد می تواند یک غریبه یا یک دوست یا یکی از اعضای خانواده شما باشد. بستر این تبادلات نیز علاوه بر فضای واقعی می تواند فضای مجازی یا تلگرام نیز باشد. مهم نیست که از چه طریقی با فرد مقابل آشنا شده اید، مهم در امان ماندن شما از خطرات احتمالی این معاملات و دریافت وجه بیت کوین از خریدار است. بنابراین تا حد ممکن از معامله با افراد ناشناس خود داری کنید.

اما در روش دوم کار قدری متفاوت تر از شیوه قبلی است. در این شیوه شما باید به سایت یکی از صرافی های دیجیتال مانند بایننس مراجعه کنید و اقدام به فروش بیت کوین یا رمزارز مورد نظر خود کنید.

بهترین روش نقد کردن بیت کوین

بر اساس تجربه، بهترین شیوه نقد کردن بیت کوین استفاده از صرافی های آنلاین است. این صرافی ها که هر کدام قوانین خاص خود را در خرید و فروش ارز های دیجیتالی دارند، بیت کوین شما را خریداری می کنند و وجه آن را به حساب معرفی شده از سوی شما واریز می کنند. در این شیوه ریسک شما بسیار کمتر از حالت اول است.

برای فروش بیت کوین به این صرافی ها کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جستجوی یک صرافی آنلاین معتبر: این اقدام تقریبا مهمترین و سخت ترین اقدام شما برای فروش بیت کوین است. برای سنجش اعتبار این صرافی ها می توانید مواردی مثل سابقه کاری، پاسخگویی تلفنی، رتبه الکسا و یا همکاری با سایت های معتبر جهانی را ملاک کار خود قرار دهید.
  2. ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت: برای فعالیت در این صرافی ها ثبت نام لازم و ضروری است. تکمیل فرایند احراز هویت نیز بسته به سیاست های کلی صرافی می تواند اجباری و یا اختیاری باشد. البته این فرایند معمولا در زمان خرید بیت کوین از صرافی ها لازم و ضروری است و در زمان فروش نیازی به گذراندن این مرحله ندارید.
  3. دریافت آدرس والت صرافی: در این مرحله کافیست تا آدرس والت صرافی را در قسمت ارسال کیف پول خود کپی و بیت کوین خود را به آن ارسال کنید. به یاد داشته باشید که در صورت اشتباه در زمان وارد کردن آدرس، صرافی هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت بهای بیت کوین شما ندارد.
  4. دریافت وجه رایج کشور یا همان ريال در کیف پول شخصی یا کارت بانکی

این 4 مرحله تمام کاری است که شما باید برای نقد کردن بیت کوین خود انجام دهید. معمولا این پروسه کاری از زمان ارسال بیت کوین تا دریافت وجه در کارت بانکی کمتر از 6 ساعت است. البته که این مدت بسته به شرایط، سیاست های صرافی و تعطیلات و غیره متفاوت است.

نکات مهم در نقد کردن بیت کوین

حال که با شیوه های نقد کردن بیت کوین و دریافت وجه آن به ریال آشنا شدیم، بهتر است تا خطراتی که در این مسیر می تواند شما را تهدید کند را نیز بررسی کنیم:

اول اینکه در معاملات رو در رو این امکان وجود دارد که طرف مقابل اصلا مبلغی را پرداخت نکند. در این حالت حتی در صورت شکایت از فرد مقابل تقریبا چیزی نصیبتان نخواهد شد.

دومین خطر اینست که طرف مقابل قسمتی از مبلغ توافق شده را پرداخت و از پرداخت مابقی آن به بهانه های مختلف مانند افت قیمت بیت کوین خودداری کند.

سومین خطر در کمین شما در شیوه فروش بیت کوین به افراد، این است که ریال شما از کارت فیشینگ شده باشد. در این موارد کلیه عواقب شکایت شاکی پرونده متوجه شما خواهد بود.

تمامی این موارد معمولا فقط در صورت معامله با اشخاص ممکن است رخ بدهد ولی صرافی ها، چنانچه معتبر باشند، هیچ کدام از این موارد معمولا اتفاق نمی­ افتد.

خطر چهارمی که ممکن است در این معاملات برای شما پیش بیاید، بلاتکلیفی بیت کوین منتقل شده است که با در نظر گرفتن کارمزد مناسب این مشکل برطرف می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (456 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (7 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (1 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند