بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و جهان

  جمعه، 30 خرداد 1399   زمان مطالعه 12 دقیقه
بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و جهان
بیت مکس جزء اولین صرافی‌های دیجیتال جهان است. این صرافی تنها به شرطی به شما خدمات ارائه می‌کند که حتما شما قصد تبدیل بیت کوین به رمزارز‌های دیگر و یا بالعکس را داشته باشید. در این صرافی همیشه پای بیت کوین در میان است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، امروزه با گسترش نفوذ تکنولوژی در زندگی انسان ها و تمایل به ارتقای سطح تعاملات تجاری با جهان پیرامون، نیاز به وجود صرافی برای تبدیل ارزهای مختلف به یكدیگر، امری لازم و ضروری به نظر می رسد. خواه این ارزها، ارزهای فیات مانند دلار و یورو باشند و خواه ارزهای دیجیتالی از جمله: بیت كوین، اتریوم و موارد مشابه. ما در این مقاله سعی داریم تا علاوه بر معرفی انواع صرافی ها به شما كمك كنیم تا با بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید.

انواع صرافی ­ها

همانطور كه پیش تر گفته شد، صرافی ها را می توان به 2 دسته اصلی تقسیم بندی كنیم:

صرافی ارزهای فیات

صرافی ارزهای دیجیتال

در بازار ارزهای فیات صرافی­ های بسیاری وجود دارند كه ریال شما را به یورو، دلار، دینار و غیره تبدیل می كنند، تا شما برای سفر به كشور های خارجی و یا تجارت با بازرگانان كشورهای دیگر مشكلی برای پرداخت وجه معامله نداشته باشید. در حقیقت صرافی ها به شما كمك می كنند تا با مردمان كشور مقصد ارتباط تجاری برقرار كنید.

همه ما با تعریف صرافی آشنایی کافی داریم و شاید بار ها گذرمان به صرافی برای تبدیل ریال به ارز و بالعکس نیز افتاده باشد، اما شاید با نام صرافی ارز دیجیتال نا آشنا باشید. در ادامه به تعریف این نوع صرافی می پردازیم و با انواع آن آشنا می شویم.

صرافی ارز دیجیتال: وقتی نام ارز دیجیتال به میان می آید، نباید توقع داشته باشیم که بتوانیم آنها را مانند ارزهای دیگر در صرافی­ ها و یا از طریق دلالانی که محل کسبشان کوچه و خیابان هاست، معامله کنیم. بنابراین صرافی ارز دیجیتال باید یک برنامه کاربردی (اپلیکیشن) و یا یک سایت باشد که سرمایه­ گذاران بعد از ثبت نام در آن بتوانند اقدام به خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی خود کنند. وجه تمایز این صرافی­ ها را می توان به این شکل بیان کرد.

  • پشتیبانی از تعداد معینی از رمزارز ها که گاهی به بیش از 200 مورد هم می رسد.
  • سادگی در استفاده از پنل کاربری
  • کارمزد تراکنش­ ها
  • میزان امنیت تراکنش­ ها که با توجه به افزایش کلاه برداری ­های فیشینگ، بسیار با اهمیت است.

صرافی­ های آنلاین ارز دیجیتال که از این پس با نام اکسچنج (Exchange) نیز آنها را می­خوانیم، به دسته بندی دیگری هم تقسیم می شوند:

صرافی های غیرمتمرکز

صرافی های متمرکز

صرافی­ های غیرمتمرکز با توجه به نبود واسطه در حین انجام تراکنش ها، چندان قابل اطمینان نیستند و در صورت گم شدن کلید های اختصاصی عملا تمام سرمایه رمزارزی شما از بین خواهد رفت و دیگر به آنها دسترسی نخواهید داشت.

برخلاف صرافی­ های غیرمتمرکز، صرافی ­های متمرکز از اهمیت و جایگاه بالاتری برخوردارند، چرا که تمام کاستی­ های مورد قبل را برطرف کرده و کاربران با ارائه کارت شناسائی می توانند رمزارزهای خود را بازیابی کنند. در این صرافی ها شما می توانید بهای ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را از طریق ارزهای فیات بپردازید و حتی بیت کوین را به اتریوم و غیره تبدیل کنید. به بیانی دیگر، این صرافی ها تقریبا از هر نوع ارزی چه فیات و چه دیجیتالی پشتیبانی می کنند.

صرافی های ارز دیجیتال در ایران

در ایران هم صرافی های آنلاین برای خرید و فروش ارز های دیجیتال به وجود آمده اند که کار شما را در این زمینه آسان تر کرده اند. برای آشنایی با این صرافی ها کافیست که کلماتی مانند:

خرید بیت کوین، خرید و فروش بیت کوین خرید پرفکت مانی و غیره را در فضای اینترنت جستجو کنید.

نکته قابل تامل در این زمینه اطمینان از معتبر بودن صرافی های مدنظر است. برای شناسایی این صرافی ها می توانید به مواردی از جمله سابقه صرافی و رنکینگ صرافی در گوگل توجه کنید. علاوه بر این ها استفاده از درگاه پرداخت معتبر، همکاری به صورت پارتنر رسمی یک ارز دیجیتال در کشور و همچنین پشتیبانی فعال، از دیگر ویژگی های یک صرافی معتبر است.

انوع صرافی ارز دیجیتال در ایران

دسته بندی صرافی های ارز دیجیتال در ایران نیز مانند صرافی های جهانی، شامل دو نوع اصلی می باشد:

فروشگاهی

بازار معاملاتی

صرافی های ارز دیجیتال در ایران

صرافی های ارز دیجیتال فروشگاهی ایران، به این شکل هستند که قیمت مشخصی برای خرید و فروش ارز دیجیتال از کاربر دارند. یعنی در هر لحظه به هر مقدار ارز دیجیتال نیاز داشته باشید، می توانید با قیمت مشخص از صرافی های فروشگاهی خرید کنید.

اما بازارهای معاملاتی، صرافی هایی هستند که در آنها شما بایستی با یک (یا چند) نفر از کاربران آن ها معامله کنید. وقتی برای خرید ارز دیجیتال به این صرافی ها مراجعه می کنید، باید بهترین پیشنهاد فروش که مقدار آن، نزدیک به مقدار درخواستی شماست پیدا کرده و اقدام به خرید کنید.

کدام نوع صرافی ارز دیجیتال در ایران بهتر است؟

سوال بسیار خوبی است! بیایید مزایا و معایب این دو نوع صرافی را مقایسه کنیم.

صرافی های فروشگاهی صرافی های بازار معاملاتی
خرید و فروش سریع و بدون واسطه خرید و فروش از بین پیشنهادات کاربران
تعیین قیمت توسط صرافی تعیین قیمت توسط کاربران (عرضه و تقاضا)
امکان واریز به هر آدرس کیف پول واریز به کیف پول شما در همان صرافی
کارمزد ثابت کارمزد متغیر (وابسته به حجم معامله)

حالا پاسخ این سوال که “کدام نوع صرافی ارز دیجیتال در ایران بهتر است؟” را راحت تر بیان می کنیم:

بستگی به نیاز شما دارد! یعنی اگر شما وقت و حوصله زیادی برای ورود به بازارهای معاملاتی ندارید و دنبال یک خرید سریع و قطعی با مقدار مشخص هستید، باید از صرافی های فروشگاهی استفاده کنید. برعکس اگر به دنبال فرصت و قیمت مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، به شما بازارهای معاملاتی را پیشنهاد می کنیم. ذکر این نکته لازم است که بازارهای معاملاتی دارای کیف پول مخصوص به خود هستند. بنابراین برای خرید از این نوع صرافی، بایستی بعد از انجام خرید، ارز دیجیتال خود را به کیف پول مورد نظر منتقل کنید.


صرافی بیت برگ

بیت برگ صرافی فروشگاهی با طراحی ساده و زیباست. این وبسایت معمولا برای میزان خرید و فروش محدودیت دارد. بیت برگ حدود 100 نوع ارز دیجیتال را خرید و فروش می کند.

مزایا: رابط کاربری ساده – پشتیبانی آنلاین

معایب: محدودیت در مقدار خرید و فروش


صرافی والکس

والکس یک صرافی از نوع بازار معاملاتی است. در والکس می توانید 6 ارز دیجیتال را به صورت پیشنهاد بین کاربران ثبت کرده و معامله کنید.

مزایا: پلتفرم کارآمد – پشتیبانی آنلاین

معایب: زمان طولانی برای برداشت رمزارزی


صرافی بید ارز

بید ارز یک بازار معاملاتی است که فروشندگان پیشنهادات خود را با جزییات در آن ثبت می کنند و سپس خریداران می توانند از بین پیشنهادهای موجود یکی را انتخاب کنند. تفاوت مهم بید ارز با بازارهای معاملاتی رایج این است که این صرافی دارایی های کاربران را نزد خود نگه نمی دارد و فقط نقش واسط را دارد. به این معنی که بعد از اینکه شما یک پیشنهاد را انتخاب کرده و مبلغ آن را واریز می کنید، ممکن است فروشنده به هر دلیلی منصرف شود و شما باید بعد از مدتی نسبتا طولانی پول خود را از صرافی پس بگیرید!

مزایا: سهولت در ثبت سفارش فروش

معایب: عدم قطعی بودن معاملات – عدم پشتیبانی آنلاین


صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یک پلتفرم معاملاتی دارای کیف پول مخصوص هر کاربر است. این صرافی دارای 11 ارز دیجیتال برای معامله است. نکته مهم در این صرافی وجود نمودار قیمت مخصوص به خود است که توسط trading view نمایش داده می شود.

مزایا: وجود بازارهای جفت ارزی مثل بیت کوین/ریال – پشتیبانی آنلاین – زمان برداشت رمزارزی سریع

معایب: از دسترس خارج شدن سایت در موقع نواسانات قیمت بازار رمزارزها


صرافی دیجی ریال

دیجی ریال یک صرافی فروشگاهی با رابط کاربری ساده است. دیجی ریال 4 ارز دیجیتال را خرید و فروش می کند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال جهان

در ادامه به معرفی 12 مورد از بهترین صرافی ارز دیجیتال در بازار جهانی می پردازیم، تا شما با تکیه بر قدرت تحلیل خود بتوانید بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ترتیب لیست پیش رو بر اساس نام لاتین این صرافی هاست و موقعیت آنها در جدول، دلیلی بر اولویت استفاده از آنها نیست.

Alfacashier

این سایت امکان خرید ارزهای دیجیتالی مختلفی از جمله: بیت کوین، ریپل و اتریوم را برای شما فراهم می آورد. همچنین از مزیت های دیگر این سایت می توان به پشتیبانی این سایت از پرفکت مانی اشاره کرد.

نقاط قوت:

  • امکان خرید ارز های مختلف
  • پشتیبانی از پرفکت مانی

نقاط ضعف:

  • سرعت پایین تراکنش نسبت به صرافی های دیگر


Binance

این اکسچنج یکی از بزرگترین صرافی های حال حاضر در دنیاست. در این صرافی حدود 130 کوین متفاوت قابل معامله است که این تنوع انتخاب بعلاوه کارمزد پایین در هنگام انجام تراکنش ها باعث شده است که این صرافی به یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال تبدیل شود. البته فراموش نکنید که در هنگام خرید از این سایت، شما مجبورید بهای ارز دیجیتالی مورد نظر خود را با ارز دیجیتال دیگری بپردازید. در اصل این صرافی برای تبدیل رمزارزها به کار می رود.

نقاط قوت:

  • تعدد ارزهای دیجیتالی قابل معامله
  • کارمزد پایین

نقاط ضعف:

  • پشتیبانی نکردن از ارز های فیات هنگام خرید


BitMex

بیت مکس جزء اولین صرافی های دیجیتال جهان است. این صرافی تنها به شرطی به شما خدمات ارائه می کند که حتما شما قصد تبدیل بیت کوین به رمزارز های دیگر و یا بالعکس را داشته باشید. در این صرافی همیشه پای بیت کوین در میان است.

نقاط قوت:

  • امکان استفاده از قرارداد های آتی

نقاط ضعف:

  • امکان تبدیل همه کوین ها فقط به بیت کوین


Bittrex

اگر امنیت برای شما مهم است، بیترکس می تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال از این نظر محسوب شود. اگر هم که بپرسید بهترین صرافی ارز دیجیتال از نظر سرعت کدام است، باز هم پاسخ بیترکس خواهد بود. بیترکس از حدود 250 کوین مختلف پشتیبانی می کند. به همه این ها رابط کاربری آسان را نیز اضافه کنید. تنها نکته منفی آن عدم قبول ارزهای فیات در هنگام ثبت معاملات است. به معنی دیگر مانند بایننس فقط از رمزارزها پشتیبانی می کند.

نقاط قوت:

  • سرعت بالا
  • امنیت بالا
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از 250 نوع ارز دیجیتال

نقاط ضعف:

  • امکان استفاده فقط برای تبدیل ارزها به یکدیگر


Coinbase

این صرافی نیز مانند گزینه قبلی از امن ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است. همچنین این صرافی یک صرافی قدیمی محسوب می شود، چرا که از سال 2012 مشغول به فعالیت است. با این وجود پشتیبانی از کوین های محدود در این صرافی، گاهی آن را از چرخه انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به بیرون هدایت می کند. این اکسچنج آمریکایی کارمزدهای متغیر را به عنوان نقطه قوت خود برگزیده است. همین مسئله باعث شده است که این صرافی بیش از 10 میلیون کاربر را به سمت خود بکشاند.

نقاط قوت:

  • امنیت
  • کارمزد متغیر

نقاط ضعف:

  • محدودیت در کوین های قابل معامله


Gdax

اگر در زمینه رمزارز تازه کار هستید، به هیچ عنوان سراغ این صرافی نروید. این صرافی از تعداد بسیار محدودی از ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند و صرفا برای کاربران حرفه ­ای طراحی شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این صرافی یکی از صرافی های منتسب به کوین بیس است.

نقاط قوت:

  • پوشش بیمه ای 250 هزار دلاری کاربران

نقاط ضعف:

  • این صرافی برای افراد حرفه ­ای طراحی شده است و برای کاربران مبتدی مناسب نیست.


Huobi

اگر به دنبال خرید رمزارز از طریق رمزارز هستید، این صرافی به شما کمک می کند تا به هدف خود برسید. همچنین اگر فقط ارز فیات در اختیار دارید، باز می توانید از این صرافی خرید کنید. این اکسچنج در 2 پلتفرم ایجاد شده که امکان خرید با هر دو نوع ارز را در اختیار شما قرار می دهد. تنها نکته­ ای که می شود به عنوان نکته منفی از آن یاد کرد، عدم انتشار میزان معاملات این صرافی است. این نقطه ضعف کوچک در برابر پشتیبانی از 250 رمزارز مختلف هیچ گاه به چشم نمی آید.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از 250 ارز متفاوت
  • پشتبانی از ارز های دیجیتال و فیات

نقاط ضعف:

  • عدم انتشار میزان معاملات صرافی


Kraken

اگر سرعت تراکنش برایتان مهم نیست، از کراکن می توانید استفاده کنید. این صرافی یکی از بزرگترین صرافی ­ های ارز دیجیتال محسوب می شود که از ارزهای فیات نیز پشتیبانی می کند و می توانید با دلار و یا یورو، 17 نوع رمزارز خریداری و از مزایای آنها استفاده کنید.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از ارزهای فیات

نقاط ضعف:

  • سرعت پایین


KuCoin

قبل از بوجود آمدن کوین بیس، کوکوین تاسیس شد. کوکوین، از قدیمی ترین صرافی­های ارز دیجیتال به شمار می رود. از ویژگی­ های مثبت این صرافی می توان به پشتیبانی از بسیاری از رمزارز ها اشاره کرد که کارمزدهای پایین، آن را به اکسچنجی محبوب تبدیل کرده است.

نقاط قوت:

  • کارمزد پایین
  • پشتیبانی از رمزارز های متعدد

نقاط ضعف:

  • امکان برداشت حداکثر 2 بیت کوین بدون احراز هویت


Localbitcoins

لوکال بیت کوینز، یک بازار بین المللی خرید و فروش بیت کوین است که نه تنها از ارزهای فیات پشتیبانی می کند، بلکه شما می توانید ملیت خریدار یا فروشنده مقابل خود را نیز انتخاب کنید. مثلا شما اگر بخواهید طرف مقابل شما ایرانی باشد، آگهی شما برای افراد ایرانی قابل مشاهده خواهد بود و بهای آن را می توانید از طریق تراکنش های شتابی دریافت کنید.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از ریال ایران
  • امکان خرید با کارت های شتابی


OKEx

یک صرافی با پشتیبانی از 145 کوین و همچنین حجم بالای معاملات در طول 24 ساعت است که آلت کوین OKB را نیز روانه بازار کرده است. کارمزد متغیر نیز از دیگر نکات کار با این صرافی است. برخلاف اکثر صرافی ها که برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد کرده اند، این صرافی برای کاربران آمریکایی محدودیت ایجاد کرده و به آن ها خدمات رسانی نمی کند.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از 145 کوین مختلف
  • کارمزد متغیر


Poloniex

مهم نیست شما قصد خرید و فروش چه رمزارزی را دارید. اولین و بزرگترین ویژگی این صرافی اینست که از تمامی ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می کند.

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از همه رمزارزها

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (457 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (321 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (218 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (6 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند