دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

عوارض و خطرات سوختن واشر سر سیلندر خودرو 

پنجشنبه، 19 تیر 1399
در صورت سوختن خاصیت واشر سر سیلندر از بین می رود و در نتیجه آب بندی از بین می رود و آب-روغن قاطی می کند. و عوارض بسیار زیادی دارد و اگر ادامه پیدا کند آب رادیاتور بطور کامل چرب می شود و رنگ شیری به خود می گیرد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،واشر سر سیلندر وظیفه آب بندی در فاصله بین سیلندر و سر سیلندر را به عهده دارد که این کار از خروج گاز حاصل از احتراق، خروج روغن از مسیر های روغن و خارج شدن آب جلوگیری می کند.

یکی دیگر از وظایف واشر سر سیلندر جلوگیری از اختلاط آب و روغن است. اگر این قطعه کار خود را به درستی انجام ندهد یعنی واشر سر سیلندر سوخته است یا نیم سوز شده است که دلایل آن را بررسی می کنیم.

وظیفه دیگر واشر سر سیلندر هدایت مایعات است. هدایت مایع خنک کننده و روغن موتور که در گردشند؛ مایع خنک کننده تنظیم دمای سوپاپ ها و شمع را بر عهده دارد و روغن موتور روان کاری و تامین فشار هیدرولیک

دلایل سوختن واشر سرسیلندر چیست

سوختن واشر سرسیلندر دلایل زیاد و متعددی دارد که از مهمترین این به عمل کردن ناصحیح ترموستات ، ایجاد نشتی در سیستم آب و خالی شدن رادیاتور اتومبیل ، فشار به موتور و عدم توجه به آمپر خودرو و مستهلک بودن این واشر. برای تهیه واشر سرسیلندر برای خودرو حتما به این نکته توجه شود که قطعه اصل باشد به این دلیل که قطعه های اوریجینال کیفیت بهتر و دوام بسیار زیادتری دارند. در کل دلایل سوختن واشر سرسیلندر خودرو را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • داغ شدن موتور خودرو که از دلایل آن می توان به کم شدن آب رادیاتور و جوش آوردن نام برد.
  • غفلت مکانیک در بستن واشر سرسیلندر. این کار را باید با دقت بالا انجام داد به طوری که واشر باید کاملا صاف بسته شود و نوشته ی top بر روی واشر باید بالا قرار گیرد. و سمت مسی واشر به سمت پایین و روی بلوک سیلندر قرار گیرد .
  • استهلاک موتور خودرو که اگر سر سیلندر از موتور باز و جدا شود عملا این قطعه از بین رفته محسوب می شود و باید تعویض شود و موتور هم در صورت کارکرد طولانی و ماندن زیاد در ترافیک از بین می رود .

از دلایل دیگر سوختن واشر می توان به کم بودن آب رادیاتور، نشتی آب از موتور خودرو، بد بودن یا ایراد داشتن جنس سرسیلندر، از کار افتادن یا بد کار کردن فن خودرو، استفاده نکردن از ضدیخ در تابستان اشاره کرد که توصیه می شود تمام این موارد را در نظر بگیرید.

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

پس از گفتن دلایل سوخت به بررسی نشانه های سوختن می پردازیم. به طور کلی نشانه های سوخت را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • خروج آب از اگزوز.
  • گرم شدن غیر طبیعی موتور.
  • ورود کمپرس در داخل رادیاتور
  • کمی کشش موتور
  • قاطی کردن آب و روغن یا به اصطلاح آب-روغن قاطی کردن خودرو )
  • دیر روشن شدن خودرو و بد کار کردن موتور
  • کمی کشش و توان خودرو

همچنین در صورتی که موتور خودرو گرم است و بخار از اگزوز خارج شود نشانه مشکل در واشر سر سیلندر می باشد که به علت نیم سوز بودن یا سوختن واشر سر سیلندر می باشد.

اقدامات اولیه در صورت سوختن واشر سرسیلندر

در صورت مشاهده و متوجه شدن یکی از موترد بالا در صورت امکان از راندن در ادامه ی مسیر خودداری کرده و خودرو را به تامیرگاه بکسل کنید. در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاهبرسید.

در صورت سوختن خاصیت این واشر از بین می رود و در نتیجه آب بندی از بین می رود و آب-روغن قاطی می کند. و عوارض بسیا زیادب دارد و اگر ادامه پیدا کند آب رادیاتور بطور کامل چرب می شود و رنگ شیری به خود می گیرد. و خاصیت روانکاری روغن از بین می رود و در نتیجه راننده باید واشر سر سیلندر خودرو را تعویض نماید. البته قبل از تعویض باید به وسیله مکانیک عیب یابی دقیق انجام شود. و همانطور که گفته شد واشر را باید روی سطح کاملا صاف و تمیز قرار داد. به همین دلیل اکثر تعمیرکاران سطح سیلندر را با سنگ مخصوصی تمیز کرده و کاملاً صاف و صیقلی میکنند.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی