عوارض استفاده از پروتز باسن

  دوشنبه، 05 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
عوارض استفاده از پروتز باسن
دلیل اصلی انجام چنین عمل‌های زیبایی ایجاد تغییرات ظاهری و رسیدن به اندام ایده آل و افزایش  زیبایی می‌باشد؛ در مجموع هرگونه جراحی از جمله جراحی‌های زیبایی با درصدی خطا همراه هستند.

عوارض استفاده از پروتز در باسن

دلیل اصلی انجام چنین عمل های زیبایی ایجاد تغییرات ظاهری و رسیدن به اندام ایده آل و افزایش زیبایی می باشد؛ در مجموع هرگونه جراحی از جمله جراحی های زیبایی با درصدی خطا همراه هستند.بنابراین باید تمامی نکات ایمنی قبل، بعد و حین جراحی پروتز باسن رعایت شوند تا از بروز این عوارض و خطاها جلوگیری شود. جراحی پروتز باسن نیز همچون تمامی جراحی ها، ریسک ها و خطرات خاص خود را دارد. این خطرات شامل ایجاد عفونت و خونریزی و پارگی و دیگر موارد می باشد. بیمار حتماً باید پیش از انجام جراحی همان طور که از مزایای جراحی اطلاع پیدا می کند، از معایب آن نیز آگاهی داشته باشد.

از عوارض جراحی گذاشتن پروتزبرای فرم دادن باسن می توان به ایجاد عفونت اشاره کرد که بر اساس شکاف های ایجادشده و جای زخم ناشی از برش روی باسن ایجاد می شود. جراح باید از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد و بتواند بهترین نقاط را برای شکاف انتخاب کند. از دیگر مشکلاتی که ممکن است پس از عمل پروتز باسن ایجاد شود، امکان جابه جایی و حرکت پروتزها درون باسن می باشد که موجب عدم تقارن باسن می گردد.

شکستن و پارگی پروتز نیز از دیگر عوارض این جراحی می باشد.احساس درد پس از پروتز سینه هم ازجمله این عوارض است که برای خواباندن این درد پزشک مسکن تجویز می کند. به هیچ وجه نباید تا ۲ هفته پس از عمل قرار دادن پروتز در باسن بیمار از داروی آسپرین و ایبوپروفن استفاده نماید.ایجاد کبودی پس از عمل روی باسن که پس از دو الی سه هفته قابل رفع می باشد.احتمال دارد در مواردی نادر، تجمع خون یا هماتوم در فرد، که در چنین شرایطی باید خون اضافه خارج شود.

حس لامسه پس از جراحی زیبایی باسن

_امکان دارد اطراف جای زخم، حس لامسه ی فرد کم شود و این وضعیت تا ۳ ماه ادامه پیدا کند.

_ناحیه باسن پس از جراحی باسن با پروتز ابتدا سفت و متورم می شود و امکان دارد این حالت تا چند ماه ادامه پیدا کند.

_احتمال ایجاد شدن زخم در اطراف پروتز کمتر از ۵ درصد می باشد که زخم می تواند سبب شود باسن سفت شود و احساس غیرطبیعی همراه با درد حقیقی در شخص ایجاد شود.

_این احتمال وجود دارد که مایع اضافی در اطراف پروتز جمع شود که البته بسیار نادر است و در صورت بروز این حالت باید این آب خارج شود.

هزینه گذاشتن پروتز در باسن

جراحی پروتز باسن علاوه بر دستمزد جراح به موارد دیگری مثل نوع پروتز و قیمت آن و هزینه ی کلینیک و بیمارستانی که در آن جراحی انجام می شود بستگی دارد. هزینه عمل پروتز باسن حدود ۵ میلیون خواهد بود البته این هزینه فقط دستمزد جراح می باشد.

روش انجام جراحی پروتز باسن

قبل از بیهوشی بیمار، جراح با بررسی کردن مجدد، علامت گذاری را به منظور تعیین محل مناسب قرارگیری پروتزها انجام می دهد و انواع روش ها برای این کار وجود دارد ولی بطور خلاصه در حالتی که بیمار ایستاده است دو خط افقی یکی به موازات خار خاصره بالایی در پشت و دیگری بموازات چین زیر باسن در محل اتصال آن به ران می کشند.

سپس جراح، فاصله بین این دو خط را به سه قسمت مساوی تقسیم می کند. یک سوم پایینی در هنگام نشستن وزن بدن را تحمل میکند و نباید پروتز در آن قسمت گذاشته شود. بنابراین این قسمت را حذف می کنند و معمولا محل حداکثر برجستگی پروتز را در یک سوم میانی قرار می دهند و سپس بیمار را برای بیهوشی آماده می کنند.

عمل قرار دادن پروتز در باسن با بیهوشی عمومی یا بی حسی از کمر (روش های اسپاینال یا اپی دورال ) و داروهای خواب آور وریدی قابل انجام است ولی معمولا از بیهوشی عمومی استفاده می شود. سپس بیمار را بر روی شکم می خوابانند و آماده سازی برای شروع جراحی انجام می شود.

چه زمانی انجام جراحی بزرگ کردن باسن توصیه می شود؟

  • در صورتی که اندازه باسن بسیار کوچک باشد و یا خواستار متعادل تر شدن ظاهر باسن هستید.
  • در صورتی که فرم باسن، بسیار صاف باشد و خواستارانحنا و برآمدگی بشتر و جوانتر شدن ظاهر باسن هستید.
  • در صورتی که باسن به دلیل اثراث افزایش سن و یا کاهش وزن، دچار افتادگی و صاف شده باشد.
  • در صورتی که باسن هنگام پوشیدن لباس های تنگ و مایو(لباس شنا) ظاهر قشنگی نداشته باشد.

آیا من گزینه مناسبی برای انجام پروتز باسن هستم؟

دلایل متعددی برای انجام جراحی پروتز باسن وجود دارد، که عبارتند از:

  • کوچک بودن باسن
  • افتادگی و صاف بودن ظاهر باسن به دلیل کاهش وزن و یا اثرات افزایش سن
  • اندازه نشدن لباس ها در ناحیه باسن
  • افزایش اعتماد به نفس

افرادی که از لحاظ بدنی در شرایط خوبی به سر می برند و انتظارات واقعی و منطقی از نتیجه جراحی دارند، بهترین گزینه برای انجام جراحی پروتز باسن هستند.

چه چیزی در این عمل دخیل است – کاشت ایمپلنت از چه مواردی ساخته شده و در کجا کاشته می شود؟

مهمترین عنصر برای جراحی موفقیت آمیز در پروتز باسن ، الف) انتخاب اندازه و شکل مناسب پروتز و ب) قرار دادن پروتز در داخل یا زیر عضله سرینی بزرگ است. اگر هر دوی این موارد به درستی انجام شود، بیمار دارای یک باسن طبیعی و دارای تناسب اندام طبیعی خواهد بود که در تمام عمر با او خواهد بود. … برخلاف روش تزریق چربی مانند لیفت باسن برزیلی (با نام مستعار “BBL”) که در طی 12 تا 14 ماه پس از عمل آب می شود.

در چه شرایطی توصیه می شود که جراحی انجام نشود؟

فقط در صورت داشتن مشکلات پزشکی و بهداشتی و جلوگیری از انجام هرگونه عمل جراحی انتخابی نباید عمل پروتز باسن را انجام داد، حداقل تا زمانی که فرد توسط پزشک مراقبت های اولیه تضمین سلامتی خود را بازیابد. اکثر پزشکان عمل پروتز باسن را در انواع، اشکال، اندازه و سن بیماران از 15 تا 71 سال به اهداف بازسازی و زیبایی با موفقیت و بسیار ایمن انجام داده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (656 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان