دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

آیا کرونا باعث اختلال نعوظ در مردان می شود؟ 

سه شنبه، 02 آذر 1400
پزشکان چند نظریه ی احتمالی درباره ی نقش کرونا در بروز اختلال نعوظ در مردان مطرح کرده اند، گرچه هنوز هیچ یک از آن ها به اثبات نرسیده است. متخصصان اورولوژی تصور می کنند اختلال نعوظ پس از ابتلا به کرونا ممکن است به دلیل آثار این بیماری بر رگ های بدن باشد. با ما همراه باشید تا جدیدترین یافته های علمی را در این باره بیان کنیم.

اختلال نعوظ (impotence) عبارت است از: ناتوانی در کسب و نگه داشتن نعوظی که برای داشتن رابطه ٔ جنسی، سفتی کافی را داشته باشد.اگر هر از چند گاهی دچار مشکلات نعوظی می شوید، لزوماً جای نگرانی نیست؛ البته در صورتی که اختلال نعوظ به یک مشکل پایدار تبدیل گردد، می تواند سبب استرس شده، اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به بروز مشکلاتی در رابطه تان گردد. داشتن مشکل در کسب یا نگه داشتن نعوظ همچنین می تواند ریسک فاکتوری برای بیماری قلبی و نشانه ٔ ابتلا به یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به درمان دارد.اگر در مورد اختلال نعوظ خود نگرانید، به پزشک مراجعه کنید . گاهی اوقات کافیست که بیماری زمینه ای را درمان کرد تا اختلال نعوظ را رفع نمود؛ در سایر موارد، ممکن است به داروها یا روش های مستقیم درمانی نیاز باشد.

کرونا و اختلال نعوظ در مردان

متخصصان اورولوژی به مردان توصیه می کنند دست کم برای حفظ سلامت جنسی خود برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.متخصصان می گویند مردانی که به کرونا مبتلا شده بودند احتمال تجربه ی اختلال نعوظ در آن ها ۶ برابر بیشتر بود.این نتیجه ی تحقیقی است که بر روی ۱۰۰ مرد در ایتالیا صورت گرفت و نشان داد میان این بیماری ویروسی و اختلال نعوظ ارتباط وجود دارد. احتمال بروز اختلال نعوظ در مردانی که سابقه ی ابتلا به کرونا داشتند در حقیقت نزدیک به ۵/۵ برابر بیشتر از حالت عادی بود و این تحقیق هم پژوهش نسبتاً کوچکی محسوب می شود.این مسأله گرچه هنوز به طور کامل به اثبات نرسیده اما توجه یک گروه تبلیغاتی خلاق را به خود جلب کرد که می خواستند درباره ی آثار بیماری کرونا بر سلامت جنسی مردان آگاهی بخشی کنند.

تاثیر کرونا بر باروری و سلامت جنسی مردان

به نظر می رسد هر بار خبر جدیدی از کرونا و اثرات آن بر بدن و زندگی انسان شنیده می شود. یک مطالعه به تازگی از تاثیر ویروس کرونا بر سلامت تناسلی و جنسی مردان پرده برداشته است. مطالعه یاد شده دریافت که بهبود یافتن از بیماری کرونا می تواند با اختلال نعوظ همراه باشد. این تحقیق بیانگر ۳ عامل است که می توانند پس از بهبودی از بیماری کرونا به اختلال نعوظ منجر شوند:

۱- تاثیرات عروقی

اختلال نعوظ یک نشانه از ابتلا به بیماری قلبی در آینده بوده و به همین دلیل مشخص است که سیستم عروقی بدن با سیستم تناسلی ارتباط دارد. همچنین، بیماری کرونا می تواند سبب بروز التهاب در سرتاسر بدن مخصوصا قلب و عضلات اطراف آن شود. جریان خون رونده به قلب می تواند در اثر بیماری های عروقی جدید یا تشدید یافته ناشی از ویروس با انسداد مواجه شود.

۲- تاثیر روانی

فعالیت جنسی ارتباط تنگاتنگی با سلامت روان دارد. استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از ابتلا به ویروس و همه گیری می تواند به افت خلق و اختلال نعوظ ارتباط داشته باشد.

۳- تحلیل روی سلامت کلی

اختلال نعوظ معمولا نشانه ای از یک مشکل زمینه است. مردان دارای سلامت نامناسب از نظر ابتلا به اختلال نعوظ و همچنین بروز واکنش شدید به بیماری کرونا در معرض خطر بالا تری قرار دارند. از آنجایی که ویروس می تواند مشکلات سلامتی بسیاری را در بدن ایجاد کند، سلامت کلی ضعیف یکی از نگرانی های مرتبط با اختلال نعوظ و عوارض دیگر است. اختلال نعوظ می تواند نمایانگری از سلامت کلی بدن باشد.

ابتلا به اختلال نعوظ در افراد جوان و سالم مخصوصا پس از ابتلا به بیماری کرونا می تواند علامتی از حضور مشکلات زمینه ای جدی تر باشد. یک عامل نگرانی دیگر، آسیب احتمالی به بیضه ها است که می تواند پس از ابتلا به بیماری کرونا بروز دهد. البته، تحقیقات هنوز دائم یا موقت بودن آن را بررسی نکرده و از تاثیر آن بر باروری بی اطلاع هستند.

همچنین از آنجایی که سن یک عامل خطر برای ابتلا به اختلال نعوظ و موارد شدید بیماری کرونا به شمار می رود، باید آن را به عنوان یک مولفه مهم در نظر گرفت. برخی تحقیقات بیان دارند که ممکن است بیماری کرونا سبب بروز مشکلات قلبی عروقی و دیگر بیماری ها نیز شود. البته، تایید یا رد این گفته ها و همچنین بیان دقیق عوارض بلند مدت بیماری کرونا انجام نشده و به گذر زمان نیاز است. با اینکه بیماری کرونا از راه های مختلفی می تواند سبب بروز اختلال نعوظ شود اما برای اثبات این دانسته ها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است. محققان هنوز در حال مطالعه درباره آسیب های احتمالی و بلند مدت بیماری کرونا هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی