پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی

  یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 2 دقیقه
پیشگیری از سفیدشدن مو با چند ماسک خانگی
پیشگیری از سفیدشدن مو خواسته اکثر افراد است. زیرا رفته‌رفته با افزایش سن یا حتی در جوانی شاهد سفیدشدن موهای خود هستیم که این موضوع باعث کاهش اعتمادبه‌نفس افراد می‌شود. همراه ساعد نیوز باشید تا ببینیم آیا می‌توان با مواد طبیعی و خانگی از سفیدی موها جلوگیری کرد؟

یکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می‌شود آن است که راهی برای پیشگیری موی سفید وجود دارد؟ ما در این مطلب چند راهکار مفید را برایتان آماده کرده‌ایم.

پیشگیری از سفیدشدن مو


برای رفع و پیشگیری از سفیدشدن مو این ماسک‌های خانگی را حتماً امتحان کنید.

رفع سفیدی مو با روغن‌ زیتون


یکی از راهکارهای مفید ماساژ پوست سر با روغن‌زیتون تقویت‌کردن پوست و مو همچنین ازبین‌بردن شوره سر را نیز برطرف می‌کند. در ضمن این ترکیب سفیدشدن موهای شما را به تأخیر می‌اندازد.

روغن زیتون

آب پیاز راهی برای پیشگیری از سفیدشدن مو


اعتقاد افراد بر این موضوع است که استفاده از آب پیاز یک روش فوق‌العاده برای رفع سفیدی موهاست. برای این روش باید آب پیاز را بر روی پوست سرخود بمالید و سپس آن را حسابی ماساژ دهید. حالا بعد از حدود نیم ساعت آن را بشویید.

پیاز

هلیله سیاه


یکی از مهم‌ترین خواصی که برای هلیله سیاه ذکر شده، جلوگیری از سفیدشدن مو و کمک به برگشتن رنگ موها است.

هلیله

آب برنج راهی برای پیشگیری از سفیدشدن مو


اگر دنبال روشی راحت و سریع برای ازبین‌بردن موهای سفید خود هستید، ماساژ مداوم موهایتان با آب برنج را به شما توصیه می‌کنیم. آب برنج سرشار از مواد مغذی و مفید برای موهای شما است.

آب برنج

پیشگیری از سفیدشدن مو با روغن بادام و دانه کنجد


یک قاشق غذاخوری دانه کنجد را به همراه چهار قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید، می‌توانید از دستگاه میکسر غذا برای نتیجه بهتر استفاده کنید. مخلوط روغن حاصل را به مدت‌زمان 20 دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید. حالا 20 دقیقه صبر کنید تا پوست سر و موی شما کاملاً به روغن آغشته شود. بعد از گذشت زمان تعیین شده می‌توانید با شامپوی گیاهی و آبگرم موهایتان را بشویید.

دانه کنجد

رفع سفیدی مو با روغن‌ زیتون و سیاه‌ دانه


پیشگیری از سفیدشدن مو با روغن‌زیتون و سیاه‌دانه یک راهکار عالی و مؤثر است ترکیب سیاه‌دانه و روغن‌زیتون به رشد فولیکول‌های مو همچنین درخشندگی و جلوگیری از موهای سفید سر کمک می‌کند. برای این ماسک باید 2 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و 2 قاشق روغن سیاه‌دانه ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از 1 ساعت با آب گرم بشویید.

سیاه دانه

برای رفع سفیدی مو با روغن‌زیتون از دستورالعمل زیر پیروی کنید


  • حدود نصف فنجان روغن‌زیتون را در یک ظرف قابل گرم‌کردن بریزید و آن را حدود 20 ثانیه در مایکروفر بگذارید تا گرم شود.

  • حالا یک حوله روی شانه‌های خود انداخته تا لباس‌هایتان کثیف نشود.

  • مقدار کمی از روغن‌زیتون را روی کف دستتان بریزید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. اگر پوست سر شما خشک است، پوست سرتان را هم با روغن‌زیتون ماساژ دهید؛ اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی کنید روغن‌زیتون را طوری به موهایتان بزنید که یک‌ذره از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد. اینکا را آن‌قدر ادامه بدهید تا همه موهایتان کاملاً با روغن‌زیتون پوشیده شوند.

  • همه موهایتان را روی سرتان جمع کنید و یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.

  • حدود 30 دقیقه در همین حالت استراحت کنید تا روغن‌زیتون کاملاً جذب موهایتان شود و موهایتان را تقویت کند.

  • موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید و اگر همیشه از نرم‌کننده استفاده می‌کنید کمی نرم‌کننده هم به موهایتان بزنید و سپس کاملاً موهایتان را آبکشی کنید . بعد از شستشو کاملا” احساس خواهید کرد که موهایتان نرمتر و براق تر از همیشه است و خیلی راحت تر از قبل حالت می گیرد. همچنین این کار یک راهکار شگفت‌انگیز برای پیشگیری از سفیدشدن مو است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (411 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس