آیا کفش‌های صندل و عروسکی برای زنان باردار مناسب است؟

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
آیا کفش‌های صندل و عروسکی برای زنان باردار مناسب است؟
دوران بارداری و انتظار به‌دنیا آمدن فرزند یکی از زیباترین دوران زندگی شما و تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب است. باوجود تمام تجربیات شگفت‌انگیز در دوران بارداری، چند مرحله دشوار برای گذراندن این دوره مانند احساس اعتمادبه‌نفس کمتری در ظاهر خود، مبارزه با کمردرد یا تورم پا و درد ناشی از آن وجود دارد.

دوران بارداری و انتظار به دنیا آمدن فرزند یکی از زیباترین دوران زندگی شما و تجربه ای فوق العاده جذاب است. باوجود تمام تجربیات شگفت انگیز در دوران بارداری، چند مرحله دشوار برای گذراندن این دوره مانند احساس اعتمادبه نفس کمتری در ظاهر خود، مبارزه با کمردرد یا تورم پا و درد ناشی از آن وجود دارد. به عنوان یک زن باردار، به مرورزمان بدن شما کم وبیش تغییرات جسمی و روحی را تجربه خواهد کرد. شکل بدن شما تغییر می کند. وزن شما افزایش می یابد و مرکز ثقل تغییر می کند به این معنی که شما متفاوت راه خواهید رفت. بارداری می تواند فشار زیادی به پا، کمر و مچ پا وارد کند بنابراین داشتن کفش بارداری مناسب کاملاً ضروری است.

وزن بدن یک زن در دوران بارداری به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به طور خاص، قوس پا می تواند صاف شود و هنگام راه رفتن پاها به سمت داخل می غلتند که این باعث ایجاد فشار بیشتری را بر روی پا و کمر می شود. تصور بر این است که تغییرات هورمون ریلکسین در دوران بارداری نیز با ایجاد این اثرات همراه است. علاوه بر این، رباط ها در دوران بارداری شل تر می شوند که می تواند منجر به بی ثباتی مفصل و کشیدگی عضلات شود. سقوط در دوران بارداری می تواند به شما و احتمالاً کودک شما آسیب برساند.

همانطور که می دانید به دلیل تغییر سایز و افزایش وزن، پاها متورم می شود و اگر کفش مناسبی در دوران بارداری نپوشید، علاوه بر درد پا در ناحیه گردن، کمر و لگن هم دچار مشکل می شوید. از این رو متورم نشدن و درد نگرفتن پاها در دوران بارداری، نعمتی است بزرگ که با انتخاب کفش مناسب حاصل می شود.

اکثر خانم های باردار، پاهایشان متورم و بزرگ تر از گذشته می شود. از این رو کفش مناسب در دوران بارداری، کفشی است که یک تا دو شماره بزرگ تر از سایز اصلی پا باشد. در این صورت فشاری به پا وارد نمی شود و انگشتان پا به ویژه انگشت شصت، به کناره های کفش برخورد نمی کند. درنتیجه پا احساس راحتی بیشتری دارد

یکی دیگر از ویژگی های یک کفش مناسب و راحت بارداری، کفش هایی است که مناسب قوس و مچ پا باشد. درواقع این کفش ها احساس راحتی بیشتری برای پاها به وجود می آورد. همچنین نه نتها از درد مفاصل جلوگیری می کند، بلکه درصورتی که از این عارضه رنج می برید، باعث کاهش آن هم می شود.

ویژگی مهم دیگری که باید هنگام خرید کفش بارداری به آن توجه کرد، رویه کفش است. پوشیدن کفش های رویه دار حتی پس از دوران سه ماهه اول بارداری، بسیار راحت و بدون دردسر است. درست زمانیکه شکم مادر بزرگ شده و به سختی می تواند خم شود، کفش های رویه دار گزینه مناسبی برای استفاده است. به دلیل فرمی که این کفش ها دارد، به راحتی می توانید، آن ها را بپوشید.

کفش های تخت عروسک

خانم هایی که به دنبال انتخاب بهترین کفش برای دوران بارداری خود هستند و می خواهند کفشی خریداری کنند که علاوه بر داشتن راحتی کامل، شیک هم باشد می توانند پوشیدن کفش های تخت عروسکی را امتحان کنند. این نوع کفش ها، فوق العاده راحت بوده و دارای بخش فوقانی چرم می باشند. البته، لازم است بدانید که برخی از این کفش ها قسمت رویی چرمی داشته و برخی دیگر از پارچه های لاستیکی تهیه شده اند. همچنین، این کفش ها دارای پاشنه بسیار مناسبی بوده که اندازه بلندی آن در حدود جند میلی متر می باشد. وجود این ویژگی خاص در کفش های تخت عروسکی باعث می شود که استفاده از آن برای همه خانم های باردار و کسانی که در طول روز مجبور هستند چندین ساعت سرپا بایشستند، بسیار ایده آل و راحت باشد.

همچنین این کفش های فوق العاده راحت در رنگ ها و مدل های مختلف تولید می شوند و با الگوهای متفاوت، در دسترس همه زنان می باشند. به همین دلیل، استفاده از این نوع کفش ها می تواند اعتماد به نفس زنان را در دوران بارداری به میزان قابل توجهی بالا برده و با هر نوع لباسی مورد استفاده قرار گیرد. این کفش ها طوری طراحی شده اند که اصلا دچار لغزش و سرخوردگی نمی شوند و پوشیدن آن هیچ مشکلی برای فرد باردار ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این موارد، به دلیل نوع دوخت و مدل آن، فرد استفاده کننده زمان زیادی را صرف تلاش برای پوشیدن کفش نخواهد کرد. از آن جایی که این کفش ها از مواد کاملا الاستیکی تهیه شده اند و دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند، راحتی کامل را برای پاهای زنان باردار به ارمغان می آورند. در حالت کلی، نکات مثبت موجود در این کفش ها که همه زنان دوست دارند، به شرح زیر است:

  • واقعیت این است که همه ما کفش هایی را که از چرم واقعی تهیه شده اند، دوست داریم، زیرا بسیار بادوام بوده و راحتی کامل را به پاهای مشتریان، به ویژه زنان باردار ارائه می دهند.
  • همچنین وجود کمربند لاستیکی موجود در این کفش ها، علاوه بر این که آنها را فوق العاده زیبا جلوه می دهد، در پشتیبانی از پاها نیز نقش بسیار مهمی دارد.
  • علاوه بر این موارد، طراحی کفش های تخت عروسکی منحصر به فرد بوده و علاوه بر حالت کلاسیک، مشخصات کفش های باله تخت را نیز دارند.
  • از آن جایی که پنجه های این نوع کفش ها چهن تر از کفش های معمولی است، استفاده از آن را برای اکثر زنان باردار مناسب کرده است.
  • نکته مهم دیگر در مورد این کفش ها، طراحی خاص آن ها است که کمتر دچار لغزش شده و راحتی کامل را برای فرد استفاده کننده فراهم می کند.
  • همچنین، شما به عنوان یک زن باردار می توانید این کفش ها را در رنگ های متعدد خریداری نموده و مطابق با رنگ لباس خود استفاده نمایید.
  • علاوه بر نکات مثبت ذکرشده در مورد این کفش ها، خرید آن ها مقرون به صرفه بوده و اکثر زنان حامله می توانند چند جفت از کفش های تخت عروسکی را در رنگ های مختلف خریداری کنند.

نکته مهمی که زنان حامله باید در هنگام استفاده از این کفش ها به خاطر داشته باشند این است که اگر کفش انتخابی شما از روز اول راحت نباشد، باید آن را کنار بگذارید، زیرا در روزهای آینده، چیزی تغییر نمی کند.

البته فراموش نکنید که هر کفشی با وجود نکات مثبت، دارای ویژگی های منفی نیز است که اکثر مادران باردار، آن ها را دوست ندارند. این کفش ها نیز دارای ویژگی های ناخوشایندی هستند که عبارتند از:

  • به دلیل این که برای تهیه و تولید این کفش های از چسباننده های مخصوصی استفاده می شود، استفاده از آن ها را در محیط های خیس کمی مشکل می کند. در صورت استفاده از کفش های عروسکی در محیط های مرطوب، دوام آن ها طولانی مدت نخواهد بود.
  • همچنین با این که چرم استفاده شده در تهیه این کفش ها دارای کیفیت بسیار بالایی است، ولی بسیار نازک می باشد. به همین دلیل، این کفش ها بادوام نیستند.
  • اگر چه تولیدکنندگان کفش های تخت عروسکی عقیده دارند که کفش های تولیدی آن ها بسیار راحت می باشد، اما ممکن است این کفش ها برای بسیاری از خانم ها مناسب نباشد.
  • علاوه بر این موارد، قیمت این کفش ها با توجه به چرم به کاررفته در آن ها کمی بالا است.

صندل

این نوع کفش ها بسیار راحت و شیکی بوده و برای فصل تابستان و روزهای گرم آن مناسب می باشند. این نوع کفش های دارای طرح روباز و صاف هستند و برای دوران بارداری زنان کاملا ایده آل می باشند، زیرا پاهای متورم مادران را اذیت نمی کنند. همچنین، این نوع کفش ها از بندهای پارچه ای تهیه شده اند و زنان می توانند با اطمینان کامل و بدون نگرانی از وارد شدن فشار به پاهای خود در دوران بارداری، از آن ها استفاده کنند، زیرا بندهای استفاده شده در آن ها قابل تنظیم بوده و با توجه اندازه پای فرد استفاده کننده باز یا بسته می شوند. علاوه بر این موارد، وجود حالت کششی موجود در این کفش ها، پاهای متورم مادران باردار را اذیت نمی کند، زیرا بندهای آن با افزایش سایز پای مادر باردار حالت کشسانی به خود می گیرند.

نکته مهم دیگر در مورد این نوع صندل ها، بخش جلویی آن ها می باشد که با استفاده از بندهای "شلاقی" از جنس پارچه ای تهیه شده است. این ویژگی، بدان معنی است که در بخش جلویی این نوع کفش ها، انگشتان پای مادر باردار در شرایط کاملا راحتی قرار می گیرد. علاوه بر این موارد، این نوع کفش ها پاهای فرد استفاده کننده را بر روی یک پایه بسیار راحت قرار داده و به آن ها، این امکان را می دهند که کشش بیشتری را در هنگام راه رفتن، بدون درد و ناراحتی تجربه کند. به عنوان یک مادر جوان و بی تجربه به یاد داشته باشید که این کفش ها بسیار ارزان قیمت بوده و در ده ها رنگ مختلف در بازار موجود هستند.

وجود ویژگی های مثبت در این نوع صندل ها، آن ها را برای بسیاری از مادران باردار، دوست داشتنی کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • این کفش ها در ده ها رنگ ترکیبی مختلف در بازار موجود هستند.
  • همچنین، به کار رفتن تسمه ها و نوارهای پارچه ای در این نوع کفش ها، آن ها را بسیار راحت کرده و عمل تنفس کامل را برای پاهای متورم مادران باردار به ارمغان می آورد.
  • همچنین کفی موجود در قسمت پایین این کفش باعث می شود تا پاهای مادر باردار احساس راحتی بکند.
  • علاوه بر این موارد، اگر مادر باردار اندازه کفش را متناسب با پاهای خود انتخاب کند، می تواند از این کفش ها برای مدت طولانی و بدون هیچ مشکلی استفاده کند.

با وجود ویژگی های مثبت، طراحی تخت و پارچه ای این نوع صندل ها از پاهای متورم مادران باردار پشتیبانی زیادی نمی کند. به همین دلیل، استفاده از این نوع کفش ها برای مدت طولانی ایده آل نیست، به ویژه زمانی که مادر در حال راه رفتن است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه