انواع کفش بارداری مناسب

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
انواع کفش بارداری مناسب
به دلیل افزایش وزن در دوران بارداری و احساس عدم تعادل، احتمال زمین خوردن افزایش می‌یابد؛ بنابراین باید از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند اجتناب کنید. اگر نمی‌دانید کفش مناسب بارداری، چه ویژگی‌هایی دارد، ما به شما کمک می‌کنیم.

از حالت تهوع و افزایش وزن گرفته، تا سوزش معده و کمردرد، جزو مسائلی است که می تواند بخشی از بارداری را برایتان ناخوشایند کند. به هر حال، باید در بدن شما تغییراتی ایجاد شود تا جا برای جنین دوست داشتنی تان باز شود. اما آیا می دانستید که اندازه و شکل پاهایتان هم ممکن است تغییر کند؟ بنابراین نیازمند کفش مناسب بارداری هستید.
تعجب نکنید. دقیقا همین طور است. بسیاری از مادران باردار تورم در پاها، مچ پا و سایر اندام خود را تجربه می کنند. اگر دچار تورم در پاها شده باشید، دیگر کفش های قبلی تان اندازه پاهایتان نمی شود و مجبورید که کفش جدید بخرید.
هنگام خرید کفش مناسب بارداری، باید نکاتی را مد نظر قرار بدهید. هر لنگه کفش باید راحت باشد. کف آن باید نرم و انعطاف پذیر باشد و از پشتیبانی قوس زیادی برخوردار باشد که این ویژگی بخصوص در ماه های بعدی که مفاصل و رباط ها شل می شوند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.
پاشنه کفش باید کم و بدون لغزش باشد. لازم است کفشی انتخاب کنید که سبک باشد چون آخرین چیزی که آن را در این دوران بخواهید، وزن سنگین کفش است، خودتان به اندازه کافی سنگین شده اید، مطمئنا کفش سنگین را نمی خواهید.به شما توصیه می کنیم کفشی بخرید که اندازه آن نیم سایز بزرگ تر از پای شما باشد.کفش مناسب بارداری، این طوری است.

  • قسمت جلوی کفش که انگشت های پا در آن قرار می گیرد، باید عمیق تر و فضای بیشتری داشته باشد.
  • لازم است هنگام خرید کفش، سایز آن را نیم تا یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید. به احتمال زیاد اندازه پاهای شما پس از زایمان نیز به سایز قبلی بازنمی گردد، بنابراین با خیال راحت می توانید کفش هایی بزرگ تر بخرید.
  • سعی کنید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند پرهیز و کفش هایی را انتخاب کنید که پاشنه هایی کوتاه تر دارند. کفش های پاشنه دار در بارداری باعث افزایش کمردردهای شما می شود. حداکثر اندازه پاشنه کفش نباید بیشتر از دو تا پنج سانتی متر باشد.
  • لایه درونی کفش و به ویژه پاشنه آن، باید نرم باشد تا موقع راه رفتن جلو ضربه به پا را بگیرد.
  • خوب است کفش های بدون بند انتخاب کنید چون در ماه های آخر بارداری که شکم شما بزرگ شده، بستن بند کفش برایتان سخت خواهد شد.
  • جنس کفش بهتر است چرم باشد تا امکان تنفس پاها وجود داشته باشد.
  • کفش هایی را انتخاب کنید که احتمال سر خوردن ندارند.
  • اگر قوس کف پایتان کم شده، بهتر است با تجویز پزشک، کفش هایی را انتخاب کنید که کفی مناسب دارند. خب وقتی پاهای شما متورم شده، نباید کفش های تنگ بپوشید چون علاوه بر ایجاد درد، در گردش خون اختلال ایجاد می کند.

اما در مورد چگونگی انتخاب کفش، بهترین کار توجه به علاقه خودتان است، البته کفش های انتخابی تان باید راحت و مناسب بارداری باشند. شما که نمی خواهید خدای نکرده پایتان لیز بخورد؟ پس کفش مناسب بارداری انتخاب کنید.
در ادامه، چند نمونه کفش زیبا را به شما معرفی می کنیم.

سبک و راحت. این Skechers بهترین کفش برای پیاده روی در بارداری است. این کفش برای پاهای شما که متورم شده، ایده آل به نظر می رسد،کف بالشتک آن هم درد پا را تسکین می دهد. پارچه مشبک آن هوا را وارد پای شما می کند، بنابراین لازم نیست نگران گرم شدن بیش از حد پاهایتان باشید.

این کفش های کتانی، دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و برای ست کردن با لباس های روزمره بسیار مناسب هستند. این کفش هم انعطاف خوبی دارد و برای پاهای شما که در طول بارداری متورم شده، مناسب است.

انواع کفش بارداری مناسب

  • کفش ورزشی برای پیاده روی و انجام تمرینات ورزشی ساده بهترین گزینه برای زنان باردار است.
  • اگر شما شاغل هستید یک جفت کفش راحتی با ویژگی های مناسب خریداری کنید.
  • اگر در منطقه ای که هوای گرم و مرطوب دارد زندگی می کنید خرید یک جفت صندل به خنک کردن پای شما کمک می کند. همچنین برای تورم و ورم پا مناسب است.
  • از پوشیدن صندل های لا انگشتی خودداری کنید!
  • سراغ صندل های تخت نروید! صندل شما باید حداکثر 2 الی 3 سانتی متر پاشنه داشته باشد.
  • چکمه های زمستانی برای مناطقی که دارای آب وهوای سرد و زمستان های شدید است توصیه می شود.
  • کفش بندانگشتی نیز مناسب است. حتماً کفش بندانگشتی را انتخاب کنید که سبک وزن باشد.

استفاده از کفش های پاشنه بلند در دوران بارداری

یکی از مواردی که زنان باردار با آن روبرو می شوند این است که در دوران بارداری به کفش های مختلفی نیاز خواهند داشت. مطمئناً مواردی وجود دارد که شما باید در دوران بارداری پاشنه بلند بپوشید. لزوماً نمی خواهیم بگوییم که هرگز در دوران بارداری خود کفش پاشنه دار نپوشید، اما اگر می خواهید آن را برای موارد خاص بپوشید حتماً از یک پاشنه کوتاه تر استفاده کنید.

این که باردار هستید به این معنی نیست که شما باید سبک شخصی خود را کاملاً قربانی کنید! شما می توانید شیک به نظر برسید و پاهای خود را نرم نگه دارید! برای اوایل بارداری می توانید همان کفشی را که همیشه پوشیده اید بپوشید. کفش های پاشنه دار کوتاه برای راحت نگه داشتن پا و همچنین اطمینان خاطر شما مناسب هستند،
بنابراین درهرصورت ممکن احتیاط لازم است. کفش های پاشنه بلند همچنین خطر سقوط شمارا افزایش می دهد؛ بنابراین در انتخاب کفش بارداری مناسب خود این نکته را در نظر بگیرید. اگر نمی توانید به طور کامل پاشنه های خود را حذف کنید، حداقل کفش باپاشنه 5 سانتی متر بپوشید!

کفش پاشنه بلند نپوشید

بسیاری از خانم ها کفش های پاشنه بلند را به دلیل زیبایی و داشتن استایلی شیک، دوست دارند. اما پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری کاملا اشتباه است. با بزرگ تر شدن سایز بدن و افزایش وزن، مرکز ثقل بدن نیز تغییر می کند. به همین دلیل اگر در گذشته به راحتی قدم می زدید یا سریع راه می رفتید، در دوران بارداری نمی توانید به این سرعت قدم بردارید و راه بروید.

احتمال آنکه ماهیچه ها و مفاصل پاها در دوران بارداری شل شود، بسیار زیاد است. رباط های پا در دوران بارداری بسیار حساس است و زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، به مچ و ساق پا فشار زیادی وارد می شود. این امر ممکن است باعث افتادن شما شود. ضربه ای که هنگام سقوط مادران باردار به جنین وارد می شود، ممکن است مرگ وی را به همراه داشته باشد. پس بهتر است با پوشیدن کفش های پاشنه بلند به بدتر یا شدید تر شدن این عارضه دامن نزنید.

در صورتیکه تمایل دارید در دوران بارداری از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید، بهتر است کفشی را بپوشید که پاشنه آن نهایتا ۵ سانتی متر و نوک آن پهن باشد. به هیچ عنوان نوک پاشنه کفش تیز نباشد چون فشار زیادی به مچ پا و رباط های پا وارد می کند. این میزان بلندی پاشنه، تا حدی قابل قبول است و می توان هنگام راه رفتن تعادل را بهتر حفظ کرد. هرچند باز هم احتمال افتادن و صدمه دیدن وجود دارد.

برخی از مادران باردار کف پاهایشان بدون انحنا و قوس است. در حالت طبیعی کف پای صاف خود باعث بروز کمردرد و گردن درد می شود. این دردها در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر نتوانستید کفشی پیدا کنید که مناسب قوس پای شما باشد، بهترین راهکار این است، کفشی بخرید که کفی آن کمی قوس داشته باشد. در غیر اینصورت می توانید داخل کفش های خود، کفی بگذارید.

معمولا کفش های مخصوص خانم ها، نوک تیز است. درواقع قسمت جلوی پا که محل قرارگیری انگشتان پا است، تیز و زاویه دار طراحی و دوخته می شود.اگر در دوران غیر بارداری از این مدل کفش ها استفاده می کردید، بهتر است در دوران بارداری آن ها را با کفش هایی که قسمت جلوی آن پهن است، تعویض کنید. این مدل کفش ها مانع از میخکوب و خشک شدن انگشتان پا می شود و اجازه می دهد، خون به خوبی در پا جریان داشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (532 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان