پیدا کردن کفش ورزشی مناسب با رعایت چند توصیه ی مهم

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
پیدا کردن کفش ورزشی مناسب با رعایت چند توصیه ی مهم
پیدا کردن کفش ورزشی مناسب در میان مدل‌های متنوعی که در فروشگاه‌ها می‌بینید آسان نیست. برای اطمینان از داشتن اوقات خوب و دلچسب هنگام پیاده‌ روی باید کفشی را انتخاب کنید که تمام اجزای آن از پاشنه گرفته تا پنجه و رویه، کاملا راحت باشد. کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کفش ورزشی مناسب میتواند در ورزشهای مختلف که نیازهای بیومکانیکی متفاوتی را برای بدن و پا بوجود می اورند بسیار مفید بوده و نیازهای بدن را برطرف کند و از آسیب های بعدی جلوگیری نماید.کفش شهپرکفش ورزشی متناسب با ورزش دو که حرکت پیوسته در یک جهت میباشد متفاوت است با کفش ورزشی تنیس که بیشتر شامل حرکت جانبی است . باید برای ورزش های مختلف از کفش ورزشی مناسب آن استفاده نمود.عاقلانه است که مطمئن شوید مناسب ترین کفش را برای ورزش های مورد علاقه خود دارید. به این ترتیب احتمال خیلی کمی دارد که دچار صدمه شوید و می توانید از ورزش خود لذت بیشتری ببرید .اگر ترجیح می دهید کفشی داشته باشید که بتوانید برای انواع فعالیتهای مختلف قابل استفاده باشد باید یک کفش cross trainer ( یک دستگاه ورزشی ثابت که حرکات صعود، دویدن و پیاده روی را بدون فشار بر مفاصل و کاهش صدمات احتمالی شبیه سازی میکند) یا نت بال ( نوعی ورزش) را انتخاب کنید.

پیدا کردن کفش ورزشی مناسب در میان مدل های متنوعی که در فروشگاه ها می بینید آسان نیست. برای اطمینان از داشتن اوقات خوب و دلچسب هنگام پیاده روی باید کفشی را انتخاب کنید که تمام اجزای آن از پاشنه گرفته تا پنجه و رویه، کاملا راحت باشد. کفش ورزشی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟یپاشنه کفش باید کاملا راحت باشد، هنگامی که بندهای کفش ورزشی را بسته اید (نه خیلی محکم) باید قادر باشید پا را از درون کفش بیرون بیاورید.

رویه کفش ورزشی

بعد از پوشیدن کفش ورزشی باید احساس راحتی و اطمینان داشته باشید. اگر رویه کفش به پای شما فشار می آورد قبل از امتحان کردن سایزهای دیگر کفش، از محکم بسته نشدن بندهای کفش اطمینان پیدا کنید. گاهی این فشار به دلیل درست بسته نشدن بندهای کفش ورزشی است. آستر و پوشش درون کفش می بایست نرم، فاقد درز و هر گونه برآمدگی باشد.

پهنای کفش ورزشی

شما باید بتوانید پای خود را به راحتی در قسمت جلو کفش حرکت دهید. پای شما باید حدود ۶ میلیمتر فضا از لبه های کفش داشته باشد. اگر کفش شما تنگ باشد کناره های کفش به انگشت کوچک پا فشار وارد خواهند کرد. برای امتحان کردن کفش حتما بندهای کفش را بطور کامل ببندید و سپس بایستید و چند قدم راه بروید تا کاملا از اندازه بودن کفش اطمینان حاصل کنید.

قد کفش ورزشی

کفش اندازه کفشی است که هنگامی که شما ایستاده اید میان نوک بزرگ ترین انگشت پا و انتهای کفش حداقل یک سانتی متر فاصله وجود داشته باشد و شما قادر باشید انگشتان پای خود را آزادانه تکان دهید. دچار این اشتباه نشوید که چون کتانی بعد از مدتی جا باز می کند اگر کمی کوچک بود عیب ندارد، بلکه درنظر داشته باشید که در صورت کوچک بودن کفش ورزشی امکان تغییر حالت انگشتان وجود دارد. همچنین توجه داشته باشید، جنس و مدل کفش باید طوری باشد که هوا در آن جریان داشته باشد. بهتر است در پایان روز که پا در بزرگترین حالت خود قرار دارد، همراه با جوراب مناسب که نه بسیار نازک و برای خرید کفش اقدام کنید. کفش ورزشی مناسب پیاده روی کفشی است که کاملا از پا محافظت کند و انعطاف بالایی داشته باشد. همچنین کفش ورزشی باید انقدر سبک باشد که پاهایتان در آن کاملا راحت باشد و وزن کفش را حس نکند

چند نکته برای انتخاب کفش مناسب ورزشی

۱) کفش باید اندازه پا باشد نه اینکه صرفاً زیبا باشد.

۲) در هنگام خرید هر دو لنگه کفش را امتحان کنید.

۳) وقتی کفش را پوشیدید بایستید و مطمئن شوید که در پنجه پا سه تا ۱۲میلیمتر از انگشت شصت پا فضای خالی وجود دارد.

۴) هرگز کفش تنگ به امید اینکه جا باز می کند نخرید.

۵) کفشی بخرید که برای ورزش مورد نظر طراحی شده باشد.

۶) اگر پای شما به چرم روی کفش فشار می آورد به طوری که سبب بیرون زدگی از کفش می شود آنرا کنار بگذارید .

۷) کفشی بخرید که به اندازه کافی حرکت را کنترل کند.

۸) افراد با قوس کف پای زیاد از کفش هایی استفاده کنند که انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و از پوشیدن کفش هایی که پا را محدود می کند خودداری کنند.

۹) افراد دارای کف پای صاف باید کفش دارای لایه میانی بسیار سفت برای کنترل حرکت و کاهش میزان چرخش داخلی بپوشند .

۱۰) افرادی که دارای قوس کف پای طبیعی هستند باید کفش هایی بپوشند که برآمدگی مختصر دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم