توصیه درباره استفاده از کفش و مراقبت از پا در تابستان

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
توصیه درباره استفاده از کفش و مراقبت از پا در تابستان
 پوشیدن صندل به ویژه در فصل تابستان، امکان انتخاب‌های متنوعی را در اختیار افراد در سنین مختلف قرار می‌دهد و بسیاری معتقدند بهترین گزینه پاپوش در این روزهای گرم همین صندل‌ها هستند.صندل‌ها ممکن است از چرم، پلاستیک، چوب، طناب و یا دیگر مواد ساخته شوند.

پوشیدن صندل به ویژه در فصل تابستان، امکان انتخاب های متنوعی را در اختیار افراد در سنین مختلف قرار می دهد و بسیاری معتقدند بهترین گزینه پاپوش در این روزهای گرم همین صندل ها هستند.صندل ها ممکن است از چرم، پلاستیک، چوب، طناب و یا دیگر مواد ساخته شوند. معمولاً صندل با یک یا دو بند که در پشت پا یا بین انگشتان پا قرار می گیرد طراحی می شود. صندل ها در اندازه ها و به صورت پاشنه کوتاه یا پاشنه بلند نیز تولید می شوند.با نزدیک شدن فصل گرما استفاده از صندل و کفش های پارچه ای سبک و خنک یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود تابستان که می شود، بازار فروش صندل و کفش های روباز داغ می شود؛ صندل هایی که هر کدام زیبایی خاصی دارند. اما پزشکان می گویند اگر چه صندل های پاشنه بلند و لاانگشتی زیباتر از بقیه به نظر می رسند، ولی این صندل های غیر استاندارد می تواند سلامت ما را قربانی زیبایی کنند. البته اگر فقط گه گاهی از این قبیل صندل ها استفاده شود، مشکلی پیش نمی آید ولی اگر یک جفت صندل لاانگشتی زیبا و پُرنگین برای تابستان خریده اید و با خودتان عهد کرده اید تا پایان تابستان آن را از پای تان بیرون نیاورید، بدانید که زنگ خطر برای شما به صدا درآمده است.

مجله ی نیویورک تایمز، در یک گزارش خبری به تمام کسانی که این پاپوش تابستانی را می پوشند هشدار می دهد که کم کم باید منتظر احساس درد در پاهای شان باشند. به تازگی، گروهی از محققان در دانشگاه ابرون در الاباما، بیومکانیک صندل های لاانگشتی و آسیبی را که به پاهای افراد وارد می کنند؛ مورد بررسی قرار داده اند. سرپرست این گروه تحقیقاتی می گوید: " وقتی ما راه رفتن کسانی که دمپایی لاانگشتی پوشیده اند را مورد بررسی قرار دادیم متوجه شدیم بیشتر افراد وقتی این نوع کفش های تابستانی را می پوشند مدل راه رفتن شان تغییر می کند. همین بد راه رفتن موجب بروز دردهایی در پاشنه ی پا، ساق پا و حتی ران و لگن و کمر افراد می شود."
نتایج این مطالعه ی جدید در کنگره ی سالانه طب ورزش در ایندیاناپلیس ارایه شده است.محققان می گویند شاید صندل های لاانگشتی زیبا باشند ولی وقتی شما آن ها را می پوشید قدم های تان را کوتاه تر از حالت عادی برمی دارید و پاشنه ی پای شما هنگام برخورد با زمین نیروی کمتری بر زمین وارد می کند. همچنین شما برای حفظ موقعیت دمپایی لاانگشتی در پای تان نمی توانید هنگام راه رفتن پنجه ی پای تان را مانند حالت عادی به سمت بالا حرکت دهید.

6 توصیه درباره استفاده از کفش و مراقبت از پا در تابستان

بهترین کفش مناسب هوای گرم که در عین خنک نگه داشتن پا زیبا هم باشد، کفش های چرم مات با پاشنه های 3-2 سانتی متری است. توصیه هایی که در ادامه می آید، شما را با شیوه درست مراقبت از پاها در تابستان آشنا می کند:
1. شستشوی مرتب را فراموش نکنیدپاها را هر روز بشویید اما نه با آب داغ. در پا غدد ترشح چربی وجود ندارد و به همین دلیل شستشو با آب گرم پوست این ناحیه را خشک می کند. از آب ولرم و مواد شوینده ملایم کمک بگیرید. صابون برگردان مناسب ترین شوینده برای پاست. لای انگشتان پا را بشویید و خوب خشک کنید تا از بروز قارچ پیشگیری شود. در هفته برای 5 تا 10 دقیقه پاها را در محلول هایی بگذارید که آنتی باکتریال است.
2. لایه برداری فراموش نشودوقتی کف پا و پاشنه در سایش باشد، پینه می بندد. بهترین راه برای خلاصی استفاده از کفش مناسب و 2 بار لایه برداری در هفته است. می توانید هر بار حمام می روید، پاها را سنگ پای ملایم بکشید و از کرم کراتولیتیک با 50 درصد اوره 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید. برای لایه برداری می توانید مقداری شکر سرخ به کرم مرطوب کننده پایتان اضافه کنید و آن را برای چند دقیقه ماساژ دهید.
3 .آبرسانی به پوست پا را جدی بگیریدپاها بسیار خشک هستند و نیاز به رطوبت رسانی دائمی دارند. همیشه با یک کرم مرطوب کننده پاها را ماساژ دهید اما کرم را لای انگشتان پا نزنید چون در این شرایط احتمال بروز قارچ بیشتر می شود. بهتر است کرمی بر پایه اوره 10 درصد تهیه کنید. میزان بالاتر کراتولیتیک مضر است و توصیه نمی شود. از ماسک پاهای مرطوب کننده هم می توانید استفاده کنید و بعد از زدن آن به پا جوراب نخی بپوشید و اجازه دهید تمام شب این مواد روی پا بماند.
4. از بروز بوی بد پا پیشگیری کنیداسپری های ضدتعریق خوب هستند و سبب خشکی و رفع بوی بد پا می شوند، اما توصیه بهتر این است که هفته ای 2 بار پاهایتان را در تشتی از آب ولرم بگذارید که در آن کمی اسانس نعناع ریخته اید. مهم تر اینکه جوراب هایی از جنس الیاف طبیعی بخرید و هر روز آنها را عوض کنید و بشویید و اجازه دهید در نور خورشید خشک شوند.
5 .مراقب ناخن هایتان باشیدهمیشه ناخن ها را صاف کوتاه کنید و با یک سوهان کاغذی اطراف آن را شکل دهید. ناخن نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد.

6 .مراقب تاول ها باشیداگر کفش تازه ای خریدید که خیلی تنگ است یا پا در آن سایش زیادی دارد، احتمال بروز تاول و پینه بالاست. می توانید برای پیشگیری از این حالت، چسب زخم در ناحیه مربوط استفاده کنید و مقداری وازلین زیر پانسمان بزنید. اگر دچار تاول شدید، خیلی آرام با ایجاد یک سوراخ ریز مایع داخل آن را خالی کنید و بعد از ضدعفونی کردن بدون اینکه پوست روی آن آسیبی ببیند، پانسمان کنید. می توانید از ژل آلوئه و را هم استفاده کنید که ضدالتهابی طبیعی و بهبود دهنده زخم است.سایش مرتب کف پا با جنس پلاستیکی این صندل لاانگشتی می تواند زمینه ساز التهاب تاندون باشد و میخچه و پینه ایجاد کند. افراد مبتلا به دیابت هم باید مراقب باشند زیرا این نوع پاپوش می تواند محل مناسبی برای رشد انواع میکروب باشد و با کوچک ترین ضربه و زخم در پا در آن نفوذ کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (501 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان