کفش زمستانی + نکات مهم در مورد راحتی آن

  چهارشنبه، 16 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
کفش زمستانی + نکات مهم در مورد راحتی آن
برای انتخاب یک چکمه مناسب در فصل زمستان باید بدانید علاوه بر اینکه زیبا باشد پایتان را گرم کند باید با توجه به سایز پا مثلا بلند و یا کوتاه بودن پا باید پوتین مناسب را انتخاب کنید باید چکمه و یا پوتینی را انتخاب کنید که با تیپتان هم خوانی داشته باشد.

برای انتخاب یک چکمه مناسب در فصل زمستان باید بدانید علاوه بر اینکه زیبا باشد پایتان را گرم کند باید با توجه به سایز پا مثلا بلند و یا کوتاه بودن پا باید پوتین مناسب را انتخاب کنید باید چکمه و یا پوتینی را انتخاب کنید که با تیپتان هم خوانی داشته باشد باید متناسب با لباس زمستانی که انتخاب می کنید پوتین را بخرین پوتین ها هم مانند کفش زنانه علاوه بر زیبایی باید ظرافت خاصی داشته باشد در این مطلب نکاتی را برای انتخاب یک چکمه مناسب اماده کرده ایم که خالی از لطف نیست.

اگر شما هم در فصل سرد زمستان مجبورید زمان زیادی را در فضای باز کار کنید، یک جفت چکمه خوب می تواند به شما کمک کند تا هنگام کار کردن در روز های سرد، امن، راحت و گرم باشید. انتخاب چکمه کار سختی نیست، فقط باید بدانید دنبال چه جور چکمه ای هستید. به این نکات ساده توجه کنید تا راحت تر بتوانید چکمه مناسب خود را انتخاب کنید.یک مدل چکمه ضدآب انتخاب کنید. خیلی از تولیدکننده ها چکمه هایی را به بازار عرضه می کنند که صد درصد ضد آب هستند. چکمه ضد آب پاهای شما را از خیس شدن و هوای مرطوب محافظت می کند و در نتیجه به گرمتر ماندن شما کمک می کند.

کف کفش شما لیز نباشد

در نیمه ی دوم سال با مسائل آب وهوایی نظیر بارش برف و باران مواجه هستیم که به دنبال آن ها سطح معابر و خیابان ها لغزنده می شوند. از این رو باید دقت کنیم که کف کفش زمستانی ما عاج دار باشد تا به راحتی بر روی زمین لیز نخوریم. ضمن این که پاشنه ی بلند هر چند باعث زیبایی و جلوه ی بیشتر چکمه می شود، اما کارآیی آن را به حداقل می رساند. بنابراین نهایت اندازه ی پاشنه از ۲ سانتی متر نباید بیشتر باشد. چنانچه چکمه ای که از قبل خریده اید کف صافی دارد، خود را به زحمت خرید دوباره نیاندازید. چسباندن دو تکه کفی شیاردار می تواند مشکل سر خوردن کفش را حل کند.به کفه و پاشنه چکمه دقت کنید. شما باید به دنبال موادی باشید که قابلیت کشش خوبی داشته باشند. یک تخت کفش مقاوم در مقابل لغزش ، برای کفش زمستانی عالی است.

کفش شما کمی بزرگ تر از پای تان باشد

از آنجا که در زمستان برای گرم تر نگه داشتن بدن از جوراب های ضخیم استفاده می کنیم لازم است حجم بیشتری برای فضای داخلی کفش خود لحاظ کنیم. بنابراین لازم است که کفش زمستانی خود را نیم تا یک شماره بزر گ تر از سایز اصلی تهیه کنیم.این نکته را به خاطر داشته باشید که اندازه ی پای افراد در صبح، کوچک تر از بعد از ظهر است. از این رو در زمان صبح به هیچ عنوان برای خرید کفش زمستانه اقدام نکنید؛ چرا که در این شرایط ممکن است در مغازه از اندازه ی کفش خود راضی باشید، اما مدتی بعد احساس کنید که کفش تان تنگ است و پای شما را اذیت می کند. در مورد چکمه ی کودک، کفش باید اندازه ی پای او باشد. از این رو موقع خرید چکمه برای کودک، جوراب ضخیم پای او کنید تا چکمه را با آن امتحان کند. چنانچه انگشت شما از پشت چکمه بعد از کشیدن زیپ یا بستن بند، رد شد، یعنی این که چکمه اندازه ی پای کودک است.

کفش شما گرم و ضدآب باشد

مهم ترین نکته در مورد چکمه های زمستانی، پوشش گرمایی آن ها است. جنس داخلی چکمه معمولا، کرک، پشم یا نخ است. برای ضد آب بودن کفش بعضی جنس ورنی را پیشنهاد می دهند؛ حال آن که معمولا کفش های ورنی زود رنگ باخته و حالت کهنه به خود می گیرند. بنابراین به جای آن می توان از جنس چرم استفاده کرد که خاصیت ضد آب هم دارد.
در مجموع به ویژه اگر می خواهید چکمه را بیرون منزل بپوشید و مجبور هستید در خیابان های پر برف و گل و لای راه بروید، حتما به چکمه ضد آب بلند نیاز دارید.
اگر می خواهید کفش را در طول کار روزانه بپوشید، به میزان فعالیت خود توجه کنید. اگر فعالیت شما زیاد است، گردش خون بدنتان به گرم شدن پاهای شما کمک می کند؛ بنابراین نیازی نیست بوت (چکمه) خیلی گرمی خریداری کنید. به عنوان مثال اگر چکمه را بیشتر برای ورزش پر تحرک صبح گاهی در بیرون خانه می خواهید، نیازی به چکمه خیلی گرم ندارید. صرف نظر از نکات بالا، چکمه زمستانی باید به اندازه کافی گرم باشد.ضمن اینکه یک چکمه ایده آل برای هوای سرد زمستان، عایق کاری و لایه درونی زیادی در داخل خود دارد، بنابراین در یک زمستان معمولی نیازی نیست که جوراب خیلی گرم و خیلی ضخیمی همراه آن بپوشید.

از خم شدن ساق چکمه جلوگیری کنید

از آن جا که پس از درآوردن چکمه، ساق آن به یک طرف خم می شود، امکان ترک خوردن آن وجود دارد. بهترین کار برای جلوگیری از این مسئله قرار دادن چند عدد لوله ی مقوایی (به ارتفاع چکمه) در داخل چکمه است تا حالت ایست آن را نگه دارد.

به جنس و رنگ کفش توجه کنید

به جنس کفش توجه کنید. بوت های زمستانی که از چرم یا چرم جیر تهیه شده اند، هم پرطرفدارند و هم مناسب هوای سرد و مرطوب زمستان هستند.
رنگ چکمه را طوری انتخاب کنید که با لباس شما هماهنگ بشود، البته بوت (چکمه) مشکی معمولا با بیشتر لباس های زمستانی به خوبی ست می شود و کثیفی را کمتر نشان می دهد. رنگ های قهوه ای هم از رنگ های روشن بهتر است و انواع مختلف آن را می توانید در فروشگاه های کفش در سراسر کشور تهیه کنید.

به اندازه پاشنه کفش توجه کنید:

اندازه مناسب پاشنه ۳ سانتی متر میباشد . حتما به اندازه پاشنه کفش توجه کنید که دچار مشکل در راه رفتن نشوید. از پوشیدن کفش های پاشنه بلند به دلیل بارندگی و سر شدن معابر در فصل زمستان خودداری کنید.

به شرایط آب و هوایی منطقه خود توجه کنید:

حتما در هنگام انتخاب کفش , به موقعیت آب و هوایی منطقه زندگی خود توجه نمایید. نیم بوت و بوت کفش های مناسبی برای فصل زمستان میباشند که میتوانید در موقعیت های مختلف از آنها استفاده نمایید

به نوع پوشش خود دقت نمایید:

حتما به نوع استایل و پوشش خود در هنگام خرید کفش دقت نمایید و سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که با اکثر لباس هایتان ست باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان