دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

آیا کامپوزیت دندان ها را خراب می کند؟ 

جمعه، 07 آذر 1399
آیا کامپوزیت به دندانها صدمه می زند؟ جواب این است: نه ، کامپوزیت دندان دندان ها را خراب نمی کند. کامپوزیت ها نمی خواهند دندانهای طبیعی شما را خراب کنند. روکش های کامپوزیت برای تقویت زیبایی طبیعی دندان های شما هستند

داشتن دندان های زیبا تاثیر فوق العاده ای در چهره ما دارد و لبخند زیبای ما سبب جذابیت چهره مان می شود . امروزه بسیاری از افراد برای زیبا تر شدن یک دست شدن رنگ و فرم دندان هایشان از کامپوزیت دندان استفاده می کنند.

چنانچه در توضیحات کامل این بخش از سلامت دهان و دندان در نمناک خواهید خواند کامپوزیت دندان از روش های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است و دندانپزشک می تواند با استفاده از این روش دندان های پوسیده ، شکسته ، ترک خورده یا سیاه شده ترمیم کند و زیبا سازی دندان ها را برای فرد تامین نماید.

یکی از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پر کاربرد است، کامپوزیت ها هستند. کامپوزیت دندان به موادی خمیر مانند می گویند که پزشک با استفاده از آن دندان های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم می کند.

امروزه نوعی از این کامپوزیت دندانی به نام کامپوزیت ونییر وجود دارد که کاربرد زیبایی آن فراوان است و اکثرا برای قسمت جلویی دندان های که دچار فاصله شده اند و یا دچار لب پریدگی شده اند به کار می رود و چهره افراد با این ابزار زیبایی تغییر قابل ملاحظه ای می کند.

درمان ونیر کامپوزیت موجب زیباسازی دندان و سفید کردن دندان می شود بدون اینکه هیج تراشی بر روی دندان صورت گیرد و در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود، گاهی اوقات به این روش “ارتودنسی فوری” نیز می توان گفت.

کامپوزیت ونیر یک تکنیک فوق العاده، سریع، راحت و بدون درد برای اصلاح طرح لبخند افرادی است که دارای عیوب ظاهری مختلفی در دندان های جلویی خود هستند. عوارض کامپوزیت دندان های جلو برای بیمارانی که به تازگی از ونیر کامپوزیت برای ترمیم دندان های خود استفاده کرده اند تا حدودی شامل درد و ناراحتی جزئی و در برخی موارد نادر تورم و کبودی در لثه ها میشود که ممکن است تا دو هفته نیز ادامه داشته باشد. حساس شدن دندان های جلو به غذاهای سرد و گرم از دیگر عوارض کامپوزیت دندان های جلو است به طوریکه بیماران هنگام گاز زدن یا خوردن غذاهای سفت ممکن است درد بیشتری احساس کنند. دندانپزشک برای کاهش عوارش کامپوزیت دندانهای جلو مسکن های مناسب و ضد التهاب ها را تجویز می کند تا زمانی که بدن بیمار با کامپوزیت ونیر سازگار شود.

آیا کامپوزیت دندان ها را خراب می کنند؟

آیا کامپوزیت به دندانها صدمه می زند؟ جواب این است: نه ، کامپوزیت دندان دندان ها را خراب نمی کند. کامپوزیت ها نمی خواهند دندانهای طبیعی شما را خراب کنند. روکش های کامپوزیت برای تقویت زیبایی طبیعی دندان های شما هستند. کامپوزیت دندان ، دندانهای عادی شما را خراب نمی کنند و متناسب با لبخند و دهان شما خواهند بود. از مواد مخصوصی برای اتصال کامپوزیت دندان به دندانهای طبیعی استفاده می شود و سپس کامپوزیت ونیر روی دندانها محکم و سخت می شود. هنگامی که کامپوزیت به دندان پیوند زده شد ، برای اینکه لبخند زیبایی به دست اورید ، صیقل داده شده و شکل می گیرند.

رزینی که برای چسباندن کامپوزیت به دندانها استفاده می شود باعث خراب شدن دندان زیر رزین نمی شود. حتی لمینت دندان جنس مینای طبیعی دندان را ندارد و دندان شما را لکه دار نمی کند ، همچنین لمینت دندان در برابر صدمه نسبت به دندان های عادی بسیار سخت و مقاوم هستند. کامپوزیت دندان نیز به دندان های طبیعی آسیب نمی رسانند با این حال مقاومت لمینت دندان از مقاومت کامپوزیت دندان بیشتر است.

استفاده از کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان مزایایی دارد. در مقایسه با قیمت لمینت دندان، قیمت کامپوزیت دندان هزینه کمتری خواهد داشت. برای کسانی که نمی خواهند بودجه ی زیادی هزینه کنند ، کامپوزیت دندان گزینه بهتری است. معمولاً دندانپزشک می تواند روکش های کامپوزیت را در یک روز نصب کند زیرا آنها توسط خود دندانپزشک ساخته می شوند و همانند لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته نمی شوند. همچنین روش کامپوزیت دندان در مقایسه با لمینت سرامیکی زمان کمتری می گیرد.

هنگام نصب لمینت دندان ، مینای دندان کمی تراشیده می شود تا روکش لمینت نصب شود. برای دریافت کامپوزیت دندان فقط مقدار کمی کار آماده سازی وجود دارد که باید روی دندانهای طبیعی انجام شود. اگر زمانی تصمیم بگیرید که دیگر کامپوزیت دندان را نمی خواهید ، می توانید روکش های کامپوزیت را از روی دندان حذف کنید.

می دانیم که کامپوزیت ونیر دندانها را خراب نمی کنند. اگر می خواهید لبخند خود را بهبود بخشید ، کامپوزیت دندان یک گزینه عالی است. کامپوزیت دندان نسبت به روکشهای لمینت سرامیکی مزایای زیادی دارد اگرچه طول عمر لمینت دندان در مقایسه با روکشهای کامپوزیت طولانی تر خواهند بود در مقابل هزینه ی کامپوزیت دندان پایین تر است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله