دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

آیا روغن زیتون می تواند باعث رشد سریع موها شود؟ 

شنبه، 25 بهمن 1399
روغن زیتون که معمولاً به رنگ سبز یا زرد روشن است،  به طور طبیعی از طریق فشرده‌سازی میوه زیتون به دست می‌آید و اغلب در منطقه مدیترانه‌ به ویژه اسپانیا، یونان و ایتالیا تولید می‌شود.

روغن زیتون که معمولاً به رنگ سبز یا زرد روشن است، به طور طبیعی از طریق فشرده سازی میوه زیتون به دست می آید و اغلب در منطقه مدیترانه به ویژه اسپانیا، یونان و ایتالیا تولید می شود. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است و به دلیل وجود این ترکیب شیمیایی منحصر به فرد می باشد که بسیاری از فرهنگ ها برای مدت طولانی از این روغن به منظور بهبود بافت و ظاهر موی خود استفاده می کردند.حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن زیتون پوست سر را تسکین می بخشد و باعث تقویت فولیکول های مو و در نتیجه رشد موها می شود.

تقویت موهای کم پشت

ریزش مو و کم پشت بودن مو های سر میتواند دلایل متعددی داشته باشد. از جمله معمول ترین این دلایل میتوان به استفاده بیش از حد از محصولات و شوینده های شیمیایی، استرس مکرر، مشکلات هورمونی، کمبود مواد مغذی پوست سر، آلودگی هوا و عوامل وراثتی اشاره کرد. البته حذف هر یک از این عوامل ریزش مو میتواند تاثیر خوبی در روند درمان ریزش مو داشته باشد اما موهای آسیب دیده به یک مکمل کمک کننده برای بهبود و جبران خسارات واردشده برای ترمیم و تقویت شدن نیاز دارند که بهترین این مکمل ها روغن گیاهی زیتون میباشد که پیشنهاد اکثر پزشکان زیبایی نیز هست.

آیا روغن زیتون می تواند باعث رشد سریعتر موهای شما شود؟

گرچه فواید روغن زیتون برای مو بسیار زیاد هستند، اما این ماده، فاقد شواهد علمی برای پشتیبانی از استفاده از آن، به عنوان روغنی برای رشد سریعتر مو، بلند شدن تار مو یا بیشتر شدن حجم مو می باشد. بنابراین چرا همه در مورد روغن زیتون به عنوان اکسیر جادویی، برای رشد موی بسیار بلند صحبت می کنند؟ برخی پژوهش ها اشاره می کنند که یکی از مواد تشکیل دهنده در روغن زیتون به نام اولئورپئین می تواند به طور مستقیم بر چرخه رشد تأثیر بگذارد.اما این مطالعه بر روی موش ها انجام شده بود و نه انسان و مردم باید این را بدانند. حتی در این صورت، اطلاعات کافی در مورد مقدار روغن زیتون و یا تعداد دفعاتی که نیاز دارید از آن استفاده کنید تا مؤثر واقع شود، در دسترس نیست.

روغن زیتون یک روغن عالی می باشد که در صورتی که واقعا می خواهید موهای خود را تقویت کنید، می توانید با دیگر روغن های کرچک یا روغن سیاه دانه، آن را ترکیب کنید.توصیه می کنند که استفاده از روغن زیتون، به عنوان روغن درمانی برای مو، (اگر مو های خود را رنگ کرده اید یا ساقه ی موی شما خشک و آسیب دیده است) هفته ای یک بار باید صورت گیرد. فقط ۴-۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را، بسته به حجم موی خود گرم کنید، آن را در طول مو های خود ماساژ دهید و سپس با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. حداقل یک ساعت صبر کنید و اجازه دهید روغن به کوتیکول های موی شما نفوذ کند ( توصیه می شود که آن را پیش از شستن، یک شب روی مو های خود قرار دهید، و اگر این زمان طولانی تر باشد بهتر است).

چه نوع روغن زیتونی برای مو بهترین است ؟

اگر شما به سلامت پوست سر خود اهمیت می دهید، از محصولاتی که مخصوص پوست سر و موها فرمول بندی شده اند، استفاده کنید، چرا که با استفاده از این محصولات، احتمال تحریک پوست سر و شوره کمتر است. حتما به مواد تشکیل دهنده محصولات پوست و مو نگاه کنید و محصولی را انتخاب کنید که حاوی روغن زیتون به عنوان یکی از پنج مواد اول تشکیل دهنده ی خود باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI