دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

این همدلی را پاس بداریم / دلیل تأکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت و همدلی در یک ماه اخیر 

یکشنبه، 02 اردیبهشت 1403
کد خبر: 384987
ساعدنیوز: پر تکرارترین توصیه رهبر انقلاب طی حدود یکماه اخیر، پس از توصیه های معنوی، "وحدت و همدلی" بوده است؛ مهدی فضائلی از اعضای دفتر رهبر انقلاب دلیل این تأکیدات را به رشته تحریر آورده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، مهدی فضائلی در یادداشتی نوشت:

پر تکرارترین توصیه رهبر انقلاب طی حدود یکماه اخیر، پس از توصیه های معنوی، "وحدت و همدلی" بوده است؛ دلیل این همه تأکید چیست؟این یادداشت پاسخ به این سؤال است.

1) پرهیز از منازعه که نقطه مقابل وحدت و همدلی است، نهی صریح قرآن کریم است. وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ ﴿46 انفال﴾ و همه، پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است. و چه پرمعنا و حکمت‌آمیز است، امر به اطاعت از خدا و رسول و همچنین صبر، در کنار نهی از اختلاف و نزاع.

2) وحدت و همدلی، از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. وحدت در هدف، وحدت در راه رسیدن به هدف و وحدت در رهبری. و اندیشمندان بر این باورند که عامل وقوع و حدوث یک پدیده ،عامل بقای آن نیز هست؛ باوری که طی 45 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف تجربه و تأیید شده است.

3) بنابر آنچه گفته شد، وحدت و همدلی، یک راهبرد غیرقابل تغییر در همه شرایط و همه زمان ‌هاست در عین حال، این راهبرد باید هر از چند گاه یادآوری و تأکید شود تا مورد غفلت قرار نگیرد. یادآوری راهبردها در مقاطع مختلف از جمله برهه‌ای که نسل‌، نو شده و ممکن است اهمیت و کارکرد راهبردها را در یاد نداشته باشد و یا به هر دلیلی خلاف آن عمل می شود و این نگرانی وجود دارد که با غفلت از آن و حرکت در خلاف جهت راهبرد خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل و منافع عمومی و حتی امنیت ملی با مخاطره روبرو گردد، اهمیت و ضرورتی دو چندان پیدا می کند. به نظر نویسنده، تاکیدات مکرر رهبر انقلاب طی حدود یکماه اخیر بر موضوع وحدت و همدلی، علاوه بر دو مورد اول، تحت تأثیر دلیل سوم است. نگاهی به عملکرد، رفتار و مواضع برخی نامزدها و فعالان سیاسی و رسانه‌ای بویژه در انتخابات 11 اسفند، این نگرانی را دامن زد که نه تنها راهبرد اساسی وحدت و همدلی مورد توجه نیست بلکه خط نفرت پراکنی دشمن شاد‌کن در حال تقویت است. فراموش کردن دشمن اصلی و دشمن انگاری خودی‌های دارای سلایق و نظرات متفاوت نیز رو به تزاید گذاشته بود و افشاگری‌های هیجان ‌زده و نابرخوردار از تقوی و عدالت اما بنام و با ادعای عدالت خواهی گسترش می یافت.

4) بعد مهم دیگر کنشگری ضد راهبرد وحدت و همدلی، ایجاد دو قطبی ‌های کاذب در جامعه و شقه شقه کردن صفوف مردم است. توجه داشته باشیم که دوقطبی با اختلاف نظر و سلیقه کاملأ متفاوت است.اختلاف نظر و سلیقه اولا غیرقابل اجتناب است ثانیا می‌تواند مفید و پیش‌برنده باشد اما دوقطبی بویژه اگر کاذب باشد، اولا قابل اجتناب و ثانیا مخرب و حتی ویرانگر است!در دوقطبی ‌ها، حق و مصلحت ذبح می‌شود. دوقطبی ‌ها به هیجانات مضر و نفرت ‌پراکنی دامن می‌زند و ره‌زن عقلانیت و منطق است. سخن پایانی اینکه این روزها و همزمان با عملیات غرور آفرین و با‌شکوه " وعده صادق" شاهد یک اجماع و همدلی تماشایی هستیم.همدلی و اتحادی دلچسب برای دوستداران ایران و انقلاب و آزاردهنده برای دشمنان. همگی تلاش کنیم اولا این همدلی را صیانت کنیم و ثانیا آن را روز به روز افزایش دهیم و تعمیق ببخشیم.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه