این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید

  چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
10 روز هم برای دیدن جاذبه‌های خاص و رویایی سریلانکا کم است! پس اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید تور سریلانکا 8، 9، 10 روزه یا حتی بیشتر را رزرو نمایید تا فرصت کافی برای گشت و گذار و دیدن زیباترین نقاط دنیا را داشته باشید.

کشور سریلانکا همان جاییست که رویایی‌ترین سواحل، آبشارها و صخره‌های مرجانی در آن وجود دارد، به طوری که چشم انسان از دیدن این همه زیبایی سیر نمی‌شود؛ اما برخی از زیباترین جاهای سریلانکا هستند که کمتر کسی از آن‌ها باخبر است. برای اینکه یک سفر خارق‌العاده را تجربه کنید در ادامه خاص‌ترین جاذبه‌های این کشور را معرفی می‌کنیم.

قلعه سیگیریا؛ قلعه‌ای با قدمت 1600 ساله!

یکی از خاص‌ترین مکان‌های سریلانکا که باید در تور سریلانکا حتما ببینید، قلعه سیگیریا است. این قلعه با قدمت 1600 ساله‌ای که دارد، عجیب‌ترین معماری را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد. قلعه سیگیریا، توسط پادشاه کاسیاپا ساخته شده است. وقتی به دیدن این قلعه می‌روید، ترکیبی عظیم از دو خندق و سه بارو را می‌بینید که از آن محافظت می‌کنند. در حقیقت این قلعه در زمان‌های خیلی دور، محل اقامت این پادشاه بوده است و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های سریلانکا شناخته می‌شود. در صورتی که به مکان‌های باستانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به دیدن این قلعه بروید.

ساعت بازدید کلی : هر روز از ساعت 7 صبح تا 5:30 بعد از ظهر

بهترین زمان بازدید: صبح زود یا اواخر ظهر

نووارا الیا؛ بهشت گمشده سریلانکا

مسلما یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین جاذبه‌های سریلانکا، منطقه‌ای به نام نووارا الیا است. وقتی به این مکان قدم می‌گذارید گویی در بهشت گم شده‌اید! برخی از مردم سریلانکا این منطقه را به نام پایان دنیا در دشت هورتون نامیده‌اند. وقتی به این دشت زیبا قدم می‌گذارید، می‌توانید راه رفتن در دل مه و ابر را تجربه کنید و از دیدن حیواناتی مانند پلنگ و آهو یا گیاهان خاص شگفت‌زده شوید.

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان برای اینکه این دشت را در اوج زیبایی ببینید، قبل از ساعت 10 صبح است که ابرهای بیشتری در آن جا وجود دارند و مه همه جا را فرا می‌گیرد.

پارک ملی یالا؛ ورود به دنیای حیوانات

وقتی به پارک ملی یالا می‌روید باید توقع دیدن حیوانات مختلف را داشته باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر ترس از حیوان ندارید به دیدن این پارک بروید؛ چرا که وقتی وارد آن می‌شوید مسلما دیدن یک پلنگ در حال پرسه زدن امری کاملا طبیعی خواهد بود. این پارک در بخش جنوب شرقی سریلانکا قرار گرفته است. یکی از مسائلی که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند، دیدن ویرانه‌های فرهنگی است که موجب می‌شود بینش عمیق‌تری نسبت به تمدن قبلی داشته باشید. جالب است بدانید این پارک ملی در نزدیکی اقیانوس هند واقع شده است و یکی از مکان‌های محبوب گردشگران است.

بهترین زمان بازدید: بهترین زمان برای رفتن به این پارک ساعت 6 صبح یا 4 بعد از ظهر است.

گاله فیس گرین؛ پارکی زیبا و رو به دریا

گاله فیس گرین؛ پارکی زیبا و رو به دریا

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های سریلانکا، گاله فیس گرین است. این پارک مساحتی برابر با 5 هکتار دارد و در قلب تجاری شهر کلمبو بنا شده است. وقتی به این پارک می‌روید می‌توانید دونده‌های مشتاق، اسب‌سوارها و افرادی را ببینید که مشغول بازی گلف هستند. این پارک پر از حس زندگی است؛ چرا که ترکیب چمنزار با دریای بی‌کران، منظره‌ای شگفت‌انگیز را ایجاد کرده است. در این پارک می‌توانید غذاهایی خوشمزه از دست‌فروشان بخرید و میل نمایید. جالب است بدانید در این مکان، کالاهای مختلفی وجود دارد که با بهترین قیمت به فروش می‌رسند؛ بنابراین اگر به گاله فیس گرین بروید می‌توانید یک خرید خوب هم داشته باشید.

ذخیره‌گاه جنگل سینهاراجا؛ بهشتی برای عاشقان طبیعت

در دل سریلانکا، یک منطقه محافظت‌شده به اسم جنگل سیهاراجا قرار گرفته است. این جنگل در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است و یک بهشت به تمام معناست. وقتی به این جنگل قدم می‌گذارید می‌توانید گونه‌های مختلفی از پرنده‌ها و پستانداران سریلانکا را مشاهده کنید. در تمام طول سال این جنگل توسط ابرهای بارانی پوشیده شده است و جنگلی همیشه سبز و زیباست.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 6 بعد از ظهر

سواحل میریسا؛ بازدید از گونه‌های مختلف نهنگ ها

سواحل میریسا؛ بازدید از گونه‌های مختلف نهنگ ها

شاید عجیب باشد؛ اما در سریلانکا تورهای خاصی به عنوان تور بازدید از نهنگ‌ها برگزار می‌شود که محل برگزاری آن سواحل میریسا است. بیشترین گونه نهنگ در سریلانکا، نهنگ‌های آبی هستند که در این سواحل بین ماه‌های آذر تا فروردین قابل مشاهده‌اند. در نزدیکی ترینکومالی در شرق سریلانکا، می‌توانید بین ماه‌های فروردین و تیر این نهنگ‌ها را مشاهده کنید. این تفریح یکی از مهیج‌ترین تفریجات در تور سریلانکا است که صحنه‌هایی از شنای نهنگ‌های آبی خالدار به نمایش می‌گذارد.

تور سریلانکا؛ فرصتی فوق‌العاده برای بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز

پیشنهاد می‌کنیم حداقل یکبار در عمر خود در تور سریلانکا شرکت کنید و به دیدن جاذبه‌های خاص و بی‌نظیر این کشور بروید. این جاذبه‌هایی که معرفی کردیم تنها بخشی از زیباترین جاهای دیدنی سریلانکا بودند. در صورت شرکت در تور سریلانکا لحظه آخر، می‌توانید از جاذبه‌های بیشتری دیدن نمایید و سفری مهیج و عالی را تجربه کنید. سایت لحظه آخر تور سریلانکا را به صورت نقد و اقساط با بهترین قیمت برگزار می‌کند. با مراجعه به این سایت می‌توانید پکیج‌ها را مشاهده نموده و رزرو نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان