دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری /

این پورشه ماکان 2024 است؛ شاسی‌بلند برقی، باابهت و پرسرعت 

یکشنبه، 08 بهمن 1402
کد خبر: 372947
پورشه از نسل جدید ماکان با پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند و طراحی چشمگیر رونمایی کرد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از زومیت، بسیاری از خودروسازان درحال الکتریکی‌کردن خودروهای خود هستند و در همین راستا پورشه از نسل جدید ماکان الکتریکی رونمایی کرده است. ماکان جدید دومین خودرو برقی پورشه پس از مدل تایکان محسوب می‌شود که در سال 2019 معرفی شده بود.

نسل جدید ماکان از باتری 100 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که 95 کیلووات‌ساعت از آن قابل استفاده است و از معماری 800 ولتی برای شارژ سریع استفاده می‌کند. پورشه می‌گوید باتری ماکان با استفاده از شارژ 270 کیلوواتی در 21 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ می‌شود.

پورشه می‌گوید با نزدیک‌تر شدن به زمان تحویل ماکان 2024، شعاع حرکتی تخمینی EPA را منتشر می‌کند؛ اما باتوجه به مشخصات فنی، احتمالاً شاهد شعاع حرکتی حدود 500 کیلومتری براساس معیارهای WLTP خواهیم بود.

پورشه خودرو جدیدش را در دو تیپ عرضه می‌کند: ماکان 4 و ماکان توربو که هر دو از دو موتور الکتریکی و سیستم تمام‌چرخ‌محرک (AWD) بهره می‌برند.

ماکان 4 با 402 اسب‌بخار قدرت و گشتاور 649 نیوتن‌متری در زمان 4٫9 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتربرساعت می‌رسد و به نهایت سرعت 218 کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

ماکان توربو با 630 اسب‌بخار قدرت و 1٬129 نیوتن‌متر گشتاور تنها در 3٫1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتربرساعت می‌رسد و به نهایت سرعت 259 کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

هر دو مدل ماکان به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی و کنترل الکترونیکی تعلیق فعال پورشه (PASM) مجهز هستند. پورشه می‌گوید ماکان جدید دارای کمک‌فنرهایی با فناوری دو سوپاپ است که انتخاب گسترده‌تری بین راحتی و عملکرد خودرو در اختیار راننده می‌گذارد و حالت‌های مختلف رانندگی را متمایزتر می‌کند.

ماکان با ضریب درگ 0٫25 بسیار آیرودینامیک است که این امر با فلاپ‌های خنک‌کننده‌ی فعال در ورودی‌های هوای جلو، پوشش‌های انعطاف‌پذیر در زیر بدنه و طراحی خاص دماغه‌ی خودرو محقق شده است.

از دیگر مشخصات ماکان برقی می‌توان به صندوق جلو با ظرفیت 80 لیتر، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب تا 5 درجه و رینگ‌های 22 اینچی اشاره کرد.

در داخل کابین، پورشه ماکان به نمایشگر 10٫9 اینچی مخصوص راننده، نمایشگر 12٫6 اینچی مرکزی و نمایشگر سربالا (هدآپ) 87 اینچی مجهز است.

پورشه قیمت ماکان الکتریکی 2025 را در تیپ پایه بدون سفارش آپشن‌های اضافی 80٬450 دلار اعلام کرده است. قیمت خودرو در مدل توربو به 106٬950 دلار می‌رسد. پورشه تحویل ماکان جدید به مشتریان را از نیمه‌ی دوم 2024 آغاز می‌کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رنگی‌هایی که در جهان به نام ایران ثبت و شناخته شدند!+ تصاویر
همسر حامد آهنگی: برعکس برنامه ها توی خونه حامد زیاد اهل بگو بخند نیست؛ از خرید کردن خوشش نمیاد+ویدیو
پردیس احمدیه، ساحل پوست شیر: من افغانی نیستم؛ مراغه به دنیا آمدم و با فرهنگ تبریز و تُرک‌ها بزرگ شدم+ویدیو
مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس
واکنش هادی چوپان به مرگ تلخ صمیم شیرزاد بدنساز جوان شیرازی +عکس/ چشمان گرگ پارسی در آمریکا اشک باران شد
رونمایی شاهرخ استخری از دفتر کارش در بلژیک برای اولین بار+عکس/ من عاشق محیطش شدم😍
تبدیل پایان نامه به مقاله
جوکر2 تمام شد و برنده لو رفت/ فینال سخت و نفسگیر سوسن پرور و ناهید مسلمی عالی بود😂+ویدیو
حرف های احساسی گرگ پارسی در روز تولدش خطاب به هواداران میلیونی خود +عکس/ هادی چوپان به احترام صمیم شیرزاد صفحه اینستاگرامش را سیاه پوش کرد
نیوشا ضیغمی: ترجیح میدم عکس از بچم نذارم چون تحمل توهین به نوزاد بیگناهم رو ندارم+فیلم