دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / کودک /

از بین بردن ترس از تاریکی در کودکان 

یکشنبه، 30 دی 1397
ترس از تاریکی در این سنین اتفاق بسیار رایجی است و با گذشت زمان و بزرگ تر شدن کودکتان که باعث ایجاد اضطراب شدید و پریدن از خواب می‌شد، کاهش می‌یابد و به قدری باهوش شده است که با ترس های خود در همان آغاز خواب مبارزه کند. در حقیقت، در نوزادان که برای انجام امور خود به پدر و مادرشان وابسته اند احتمال شب بیداری بیشتر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، بسیاری از کودکان در تاریکی احساس راحتی نمی‌کنند و پریشان می‌شوند، اما اگر در آغوش مادرشان باشند، اینکه شب است یا روز برای آنها فرقی نمی‌کند.

زمانی که کودک شما به سنین نوپایی می‌رسد، شب از نظر او کمی ترسناک تر و اشباح گونه به نظر می‌رسد، و تاریکی شب برای یک کودک 4ساله به دلیل رشد شناختی و تخیل او در این سنین، به طور جدی می‌تواند ترسناک و وحشت آور باشد.

با این حال ترس از تاریکی در این سنین اتفاق بسیار رایجی است و با گذشت زمان و بزرگ تر شدن کودکتان که باعث ایجاد اضطراب شدید و پریدن از خواب می‌شد، کاهش می‌یابد و به قدری باهوش شده است که با ترس های خود در همان آغاز خواب مبارزه کند. در حقیقت، در نوزادان که برای انجام امور خود به پدر و مادرشان وابسته اند احتمال شب بیداری بیشتر است.

یکی از راه‌هایی که می توانید کودک خود را از ترس تاریکی دور کنید، قرار دادن یک آباژور یا نور و یا وسیله ای که با آن احساس راحتی می‌کند (مانند یک عروسک یا اسباب بازی) در اتاق اوست. تحقیقات نشان داده است که خوابیدن به همراه اسباب بازی یا عروسکی که کودک با آن احساس راحتی می‌کند (مثل یک عروسک خرسی یا یک سگ کوچولو)، به طور قابل توجهی ترس‌های زمان خواب را کاهش می‌دهد و بعد از گذشت تنها یک ماه در سه چهارم از بچه‌ها بهبودهایی را در خواب آن‌ها نشان می‌دهد.

برای شروع این کار، عروسکی را در اختیار کودک خود قرار دهید و از او بخواهید که از آن عروسک مراقبت کند. و یا برای مثال به او بگویید که عروسک خرسی تو برای محافظت از هر دوی شما اینجاست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه