ساعدنیوز
ساعدنیوز

از بین بردن لکه های قهوه ای روی دست بصورت خانگی

  چهارشنبه، 02 مرداد 1398   زمان مطالعه 10 دقیقه
از بین بردن لکه های قهوه ای روی دست بصورت خانگی
لکه های قهوه ای روی دست که اغلب به دلیل آفتاب سوختگی و قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش بوجود می آیند، بسیار آزاردهنده و ناخوشایند هستند که زیبایی ظاهری دست ها را از بین می برند. طب سنتی پیشنهادهای موثری برای درمان لکه های روی دست دارد. با ما همراه باشید.

رنگدانه موجود در لایه فوقانی پوست (اپیدرم) به نام ملانین، به پوست رنگ طبیعی را می دهد. اشعه UV یا ماورای بنفش تولید ملانین را زیاد و در نتیجه پوست را لکه دار می کند. این لکه ها را غالبا به عنوان لکه های کبدی یا پیری می شناسند. این لکه های پوستی، صاف و قهوه ای رنگ می باشند و به علت بسیاری از عوامل محیطی و به تدریج بر روی پوست ظاهر می شوند. معمولا لکه های پیری بعد از ۴۰ سالگی ظاهر می شوند. این لکه ها بیشتر در پشت دست ها، صورت، ساعد دست، پیشانی و شانه ها نمایان می شوند. هنگامی در معرض اشعه نور خورشید قرار بگیرید، تولید ملانین (رنگدانه پوست) زیاد می شود و موجب ایجاد لکه روی پوست می شود. وراثت، برخی آنتی بیوتیک ها مانند تتراسایکلین، داروهای ادرارآور، افزایش سن، برخی غذاها یا مواد شیمیایی مانند پسورالن، تاثیرات اشعه آفتاب را بر پوست زیاد می کنند. البته باید گفت این مواد لکه ها را به وجود نمی آورند، بلکه حساسیت پوست را نسبت به نور خورشید زیاد کرده و لکه های پیری را ایجاد می کنند. تشخیص بر اساس ظاهر پوست انجام می گیرد. اگر شما ۴۰ سال به بالا داشته باشید و یا زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفته باشید، احتمال اینکه مبتلا به لکه های پیری شوید، زیاد است.لکه های پیری خطری ندارند، ولی اگر لکه های پیری دچار تغییر شوند (از نظر شکل، اندازه و رنگ)، نمونه برداری برای وجود و یا عدم وجود سرطان پوست لازم است.

جلوگیری از لکه های کبدی

برای محافظت پوست از نور خورشید، روی سرتان کلاه بگذارید. لباس آستین بلند بپوشید. دامن و یا شلوار بلند بپوشید. عینک آفتابی بر چشم بزنید. ظهر بیرون نروید، زیرا در ظهر نور خورشید شدیدتر است.از کرم های ضدآفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید. حداقل نیم ساعت قبل از بیرون رفتن، کرم ضدآفتاب را بزنید و ۲ تا ۳ ساعت یک بار دوباره آن را بمالید. در زمستان هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

تصویر

تاثیرات پسورالن در لکه های کبدی

ماده شیمیایی پسورالن در بسیاری مواد غذایی یافت می شود. پسورالن، حساسیت پوست را به اشعه UV زیاد می کند و باعث تسهیل آفتاب سوختگی و لکه های پیری می شود.پسورالن برای درمان ویتیلیگو استفاده می شود. ویتیلیگو (برص یا پیسی) یک بیماری پوستی است که در اثر فقدان رنگدانه پوستی ظاهر می شود. در این بیماری پوست دارای لکه های سفید می شود.اجتناب از غذاهای دارای پسورالن ممکن است خطر ایجاد لکه های پیری را به تعویق اندازد. این ماده در هویج وحشی، لیمو، جعفری و کرفس یافت می شود. دست زدن به این غذاها باعث تجمع پسورالن در پوست می شود.شما می توانید این غذاها را با دستکش بگیرید و با استفاده از قاشق و چنگال این غذاها را مصرف کنید.

غذاهای مفید برای لکه های کبدی

بیشتر میوه ها و سبزیجات باعث ایجاد لکه پوستی نمی شوند. این مواد به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، مانع از تجمع ملانین در پوست شده و پوست را از خطرات اشعه UV محافظت می کند.توت ها، آلبالو، آناناس، کیوی و گریپ فروت منبع غنی از آنتی اکسیدان و فاقد پسورالن می باشند.کلم، آرتیشو (کنگر فرنگی)، اسفناج و چغندر قرمز برای حفاظت از پوست و کاهش لکه ها مفید می باشند.

درمان خانگی لکه های پیری روی دست

1. سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که یک لایه بردار عالی پوست محسوب شده و اثربخشی آن در محو کردن لک های تیره پوستی مشابه اثر کرم های ضد پیری طبیعی می باشد. کافیست قبل از خواب اندکی سرکه سیب به پوست نواحی مورد نظر اعمال کرده و بگذارید تا صبح بماند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست می توانید اندکی روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید. از این روش هر روز و به مدت سه تا چهار هفته استفاده کنید.

2. آب لیمو

آب لیمو به درمان لکه های تیره ناشی از افزایش سن کمک کرده و اسید سیتریک و ویتامین C موجود در آن اثر خوبی روی سفید شدن طبیعی پوست دارد. اگر آب لیمو غلیظ برای پوست شما بسیار قوی است می توانید آن را با اندکی آب رقیق کنید. کافیست 1 عدد لیمو را فشرده و آب لیمو را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید. سپس توپ پنبه را به آن آغشته کرده و به صورت مستقیم روی پوست دست و صورت اعمال کنید، بعد از 20 دقیقه ناحیه را با آب خالی – بدون استفاده از صابون – بشویید. همچنین می توانید برش نازکی از لیمو را روی پوست مالیده و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را حداقل دو شب در هفته انجام دهید.
هشدار: قبل از استفاده حتما مقدار اندکی آب لیمو روی پوست دست خود تست کنید تا از عدم حساسیت پوستی مطمئن شوید.

تصویر

3. سیب زمینی

نشاسته و شکر موجود در سیب زمینی اثر خوبی روی روشن شدن پوست دارد زیرا سلول های مرده پوست را از بین برده و به رشد سلول های جدید پوستی کمک می کند. ویتامین ها و مواد معدنی همچون ویتامین B6، پتاسیم، روی، ویتامین C و فسفر موجود در سیب زمینی نیز باعث ترمیم کلاژن پوست می شود. برای استفاده کافیست یک عدد سیب زمینی را به برش های نازک تقسیم کرده، با اندکی آب مرطوب کنید و به مدت 10 دقیقه روی لکه های تیره پوست دست قرار دهید. توصیه می شود هر روز و بخصوص شب ها از این روش استفاده کنید.

4. پیاز

پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی بوده و اسیدهای موجود در آن به لایه برداری پوست و کاهش لکه های تیره پوست ناشی از افزایش سن کمک می کند. پیاز را برش زده و 2 یا 3 بار در روز روی ناحیه مورد نظر بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید 1 قاشق غذاخوری آب پیاز را با 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و دستور العمل بالا را تکرار کنید.

5. خیار

خیار از دیرباز به عنوان مرطوب کننده و خنک کننده شناخته شده که باعث آرامش پوست نواحی اطراف چشم شده و از آن جا که حاوی مقادیر زیادی آب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف می باشد برای درمان تغییرات پوستی همچون تیرگی دور چشم و محو کردن جای جوش و آکنه استفاده می شود. یک برش خیار را روی لکه های تیره پوست مالیده – به طوری که آب خیار سطح پوست را مرطوب کند – و حدود 20 دقیقه بعد بشویید. همچنین می توانید 1 عدد خیار را به همراه نصف قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو داخل مخلوط کن بریزید و خمیر حاصل را روی پوست صورت و دست ها اعمال کنید. بعد از 30 دقیقه آن را با آب خالی و بدون استفاده از صابون بشویید. برای نتیجه بهتر توصیه می شود هر روز از این روش استفاده کنید.

تصویر

6. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر برای لایه برداری و پاکسازی سلول های مرده پوست عالی عمل می کند. این ماده غذایی دارای خاصیت ضد التهابی بوده و می تواند تحریکات پوستی را آرام کند. کافیست 3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی پوست صورت و دست های خود اعمال کنید، بعد از خشک شدن پوست را با آب – بدون استفاده از صابون – بشویید. لازم به ذکر است عسل پوست را مرطوب کرده و شیر به کاهش لکه های پوستی کمک می کند. توصیه می شود سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

7. پوست پرتقال

پوست پرتقال حاوی مقادیر فراوان ویتامین C و کلسیم است، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در پوست پرتقال به جوان سازی پوست کمک کرده و از سلول های جدید پوستی در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. پوست پرتقال سموم و ناخالصی ها را از پوست دفع کرده و نواحی لکه دار پوستی را روشن می کند. کافیست آب به دست آمده از پوست پرتقال را به صورت مستقیم به لکه های پیری اعمال کرده و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.

8. قاصدک

قاصدک یکی دیگر از درمان های خانگی لکه های تیره پیری می باشد که به از بین رفتن سلول های مرده پوست و جوانسازی پوست کمک می کند. کافیست ساقه قاصدک را بریده و شیره ای که از ساقه بیرون می آید را روی لکه های پوست قرار دهید. بعد از چند دقیقه پوست خود را بشویید. توصیه می شود دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

تصویر

9. پاپایا

پاپایا حاوی آلفا هیدروکسی اسید و برخی آنزیم های خاص است که به لایه برداری و کاهش لکه های پوست کمک کرده و پوست را درخشنده و روشن می کند، اگرچه برخی افراد ممکن است به این میوه آلرژی داشته باشند. برای استفاده از این روش قطعه نازکی از پاپایا را برش زده و قسمت گوشتی آن را روی لکه های تیره پوست قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند. توصیه می شود یک بار در روز از این روش استفاده کنید.
هشدار: کارشناسان توصیه می کنند قبل از استفاده موضعی از پاپایا ابتدا اندکی از آن را روی پوست دست اعمال کرده و 24 ساعت منتظر بمانید، در صورت عدم حساسیت از آن استفاده کنید.

10. آلوئه ورا

آلوئه ورا درمان عالی برای بسیاری از بیماری های پوستی از جمله اگزما و لکه های تیره پیری است که دارای خاصیت ضد التهابی و مرطوب کنندگی بوده و پوست را جوان و مرطوب می کند. برگ آلوئه ورا را برش زده و مقداری از ژل برگ را روی لکه های تیره بمالید و بگذارید بماند، اگرچه نیاز به شستن نیست اما در صورت چسبندگی می توانید بعد از 30 دقیقه پوست را بشویید. توصیه می شود دو بار در روز از این روش استفاده کنید.
توجه: برای نتیجه بهتر از گیاه آلوئه ورا استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی می توانید آب آن را خریداری و استفاده کنید.

تصویر

11. روغن چوب صندل

روغن چوب صندل دارای ترکیبات ضد پیری است که به کاهش لک های تیره پوستی ناشی از سن کمک می کند. چند قطره روغن چوب صندل را با یکی از روغن های حامل مانند روغن بادام شیرین رقیق کرده و به صورت مستقیم روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. برای افزایش اثربخشی روغن چوب صندل می توانید اندکی از آن را با 2 قطره آب لیمو، 2 قطره گلیسیرین و 2 قطره گلاب مخلوط کرده، روی لکه های تیره بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

12. روغن کرچک

روغن کرچک به خاطر قابلیتش در بهبود مشکلات پوستی مختلف از جمله لکه های ناشی از افزایش سن نیز شناخته شده است. کافیست اندکی روغن کرچک به ناحیه مورد نظر اعمال کرده و حدود 1 تا 2 دقیقه پوست را ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود. این کار را دو بار در روز – صبح و شب – و به مدت یک ماه تکرار کنید.
نکته: افرادی که پوست خشک دارند می توانند قبل از استفاده آن را با اندکی روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنند.

13. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای برخی آنزیم های خاص، لیکوپن و آنتی اکسیدان های قوی بوده و به روشن شدن پوست کمک می کند. کافیست یک قطعه گوجه فرنگی را روی نواحی مورد نظر مالیده یا مقداری آب گوجه فرنگی غلیظ روی لکه های پوستی بمالید و 20 دقیقه بعد با آب سرد بشویید. برای افزایش اثربخشی می توانید اندکی عسل ارگانیک نیز به آن اضافه کنید. توصیه می شود یک یا دو بار در روز از این روش استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (196 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (93 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (86 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (44 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (38 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (36 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (31 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد
تیتر امروز   
آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...