از چه علائمی بفهمیم در خانه مان سوسک و جود دارد یا خیر؟

  شنبه، 07 خرداد 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
از چه علائمی بفهمیم در خانه مان سوسک و جود دارد یا خیر؟
بسیاری از مواقع ممکن است در خانه شما سوسک هایی وجود داشته باشد اما هرگز آن ها مشاهده نکنید، چندین نشانه برای مشخص شدن وجود سوسک در خانه وجود دارد. همراه ساعد نیوز باشید.

علائم وجود سوسک در خانه

سوسک ها جزء رایج ترین حشراتی هستند که در منزل یافت می شوند که وجود آن ها آزار دهنده هم است. بدتر از همه اینکه بعضی از آن ها می توانند پرواز هم بکنند اما با وجود همه این ها، متخصصان بر این عقیده هستند که سوسک ها می توانند بوی ناخوشایندی را هم در منزل ایجاد کنند. پس اگر یک بوی جدید و عجیب و غریب را در خانه احساس کردید اما هیچ چیز مرتبط با آن پیدا نکردید، احتمال بدهید که در منزلتان سوسک آمده است. در این قسمت از خانه داری ساعد نیوز علائم وجود سوسک در منزل را به شما معرفی خواهیم کرد :

علائم سوسک

  • بوی روغنی و کپک: اگر احساس کردید که در منزل یک بوی ناخوشایندی شبیه به بوی چیزی روغنی، کپک و کهنگی پیچیده است و هیچ علتی برای آن پیدا نکردید، باید به دنبال سوسک ها باشید. سوسک ها برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر پیام های شیمیایی را به سمت هم ارسال می کنند. این پیام های شیمیایی حاوی موادی هستند که این بوی بد را از خودش به جای می گذارد ( البته به شرطی که تعداد سوسک ها خیلی زیاد باشد ). سوسک های مرده هم می توانند بوی بدتر، زننده تر و ناخوشاینده تری به وجود بیاورند که علت آن اولئیک اسیدی است که در طول تجزیه سوسک ها تولید می شود. بوی این سوسک ها در هوا می ماند و حتی ممکن است روی تمام فضا هم اثرگذار باشد.
  • لکه های ادرار: در صورت فراوانی آب، سوسک ها آب اضافی را هنگام حرکت یا در حین استراحت، به صورت ادرار دفع می کنند. ادرار سوسک به شکل لکه های قهوه ای و نامنظم دیده می شود. برای یافتن این لکه ها، سطوح افقی و امتداد قرنیز ها را که سوسک در آنجا فعالیت بیشتری دارند، بررسی کنید.
  • آسیب های ایجاد شده توسط سوسک ها: علائم غیرعادی تخریب در موارد مختلف به غیر از آن هایی که روی بسته بندی مواد غذایی دیده می شوند می تواند از نشانه های وجود سوسک باشد. سوسک ها به مواد آلی ساخته شده توسط موجودات زنده نظیر چرم و کتاب ها علاقه زیادی دارند.
  • بوی غیر معمول: سوسک ها با دفع فضولات شان در هر نقطه ای که در آنجا زندگی می کنند، بوی آزاردهنده ای در محیط بوجود می آورند. بوی بد ناشی از فضولات سوسک، به دلیل وجود فرومون ها در مدفوع سوسک است. این فرومون ها سبب جذب و تجمع سایر سوسک ها می شوند و برای انسان ها، بویی شبیه به بوی ماندگی ایجاد می کند. این بو در هر مکانی که سوسک ها در آن تجمع دارند به مشام می رسد و هرچه جمعیت سوسک ها بیشتر باشد، این بو شدیدتر می شود.

پوستر بوی بد

  • وجود دانه های قهوه ای رنگ شبیه قهوه: ممکن است که سوسک ها علائمی مثل مدفوع خود را به جای بگذارند که شبیه به دانه های قهوه است و معمولاً باعث ایجاد آلرژی می شود. حتماً باید مراقب این علایم باشید و هر چه سریع تر سوسک ها را پیدا کنید. معمولاً مدفوع سوسک ها شبیه به دانه های فلفل و قهوه است که زیر سینک آشپزخانه و کابینت ها یافت می شود. حتی ممکن است مقداری از آن را در لبه فرش هم مشاهده کنید.
  • تخم سوسک ها: داخل تخمدان سوسک، تخم های زیادی قرار می گیرد بنابراین ممکن است در گوشه و کنار خانه تخم سوسک یافت شود که معمولا در محیط تاریک و مرطوب بیشتر وجود دارد.

  • صدا: شب ها وقتی که سوسک ها داخل آشپزخانه حرکت می کنند، ممکن است بتوانید در سکوت صدایشان را بشنوید. صدای این حشرات کوچک و پاهایشان که با چوب سفت، سرامیک و گرانیت برخورد می کند، کاملاً قابل تشخیص است. پس حواس تان را جمع کنید.
  • مشاهده خود سوسک: متاسفانه سوسک ها هیچ گاه تنها زندگی نمی کنند. در نتیجه اگر یکی از آن ها را مشاهده کردید، حتما باید احتمال بدهید که تعداد زیادی هستند که از دید شما پنهان مانده و دور شده اند. سوسک ها موجودات شب زنده داری هستند بنابراین باید در اواخر شب دنبال آن ها بگردید؛ مخصوصاً هنگامی که نصف شب به آشپزخانه می روید و برق را روشن می کنید. اگر در طول روز یکی از آن ها را مشاهده کردید، بدانید که تعداد بیشتری از آن ها هنگام شب خودشان را نشان می دهند.
  • پوست سوسک ها : پوست اندازی یکی از مراحل مهم در رشد سوسک ها به شمار می آید. این حشرات، همزمان با رشد، باید پوست اندازی کرده و پوست قدیمی را از خود جدا کنند. این فرآیند دقیقا شبیه به فرآیند پوست اندازی در مار است. تا هنگامی که سوسک ها به مرحله بلوغ برسند، بین ۵ تا ۸ بار پوست اندازی می کنند. هر زمان که چنین پوست هایی را در اطراف و گوشه و کنار خانه پیدا کنید، سوسک ها در خانه وجود دارند و به زندگی خود ادامه می دهند. پوست های ناشی از پوست اندازی سوسک ها، نشانه قطعی حضور آن ها در خانه است.

اقدامات لازم پس از شناسایی سوسک ها در خانه

بهتر است همین الان نسبت به بررسی نشانه ها و علائم سوسک در خانه اقدام کنید و چنانچه حتی فقط با یکی از این نشانه ها روبرو شدید، مانع از پیشروی و افزایش جمعیت آن ها در خانه شوید. این امر به شما کمک می کند، قبل از بروز فاجعه و یا ابتلا به بیماری های ناشی از سوسک؛ که می توانند کشنده نیز باشند؛ از شر آن ها خلاص شوید. بهترین راه برای از بین بردن سریع سوسک ها، استفاده از سموم با فرمولاسیون تخصصی است که برای از ریشه کن کردن سوسک ها و تخم های سوسک طرحی و تولید شده اند. یکی از بهترین ویژگی های این سموم، این است که تخم های سوسک را نیز از بین می برد و این معنای دقیق ریشه کنی سوسک از خانه خواهد بود.

پوستر سم پاشی سوسک
امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شاید باور نکنید اما اینجا خانه مادری رئیس‌جمهور شهید است+ویدئو/فقط بیتابی مادرش که می گوید بیا ابراهیم‌‌‌... تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی خداحافظی آخر و احترام نظامی دختر خلبان هلی کوپتر رئیس جمهور شهید و همراهانشان+ویدیو فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 حال و هوای غمزده خانه آیت الله آل هاشم در تبریز/ بی تو رنگ یأس دارد منزل و مأوای تو+عکس خاطره دوبلور معروف از سفرِ خاص شهید ابراهیم رئیسی و واکنش ایشان با دیدن تیپ متفاوت جوانان در مسجد استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس نگاهی به خانه ابدی شهید آیت الله رئیسی / نام نیکت همه جا ورد زبان است هنوز تصاویر کمتر دیده شده از دوران دانشجویی استاندار شهید آذربایجان شرقی تصویر عکاس تبریزی از هلی کوپتر رئیس جمهور شهید بر صفحه اول روزنامه گاردین انگلستان فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 اوخشامای (روضه) ترکی یک مادر عشایر قشلاق حاج ایمان کندی در وصف شهید جمهور+ویدئو فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم قول شهید امیرعبداللهیان در جلسه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف+ویدئو تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش روایت احساسی همسر شهید امیرعبداللهیان درباره این شهید+ویدئو /جز خوبی چیزی ندیدم تو زندگی... زندگی خلبان گنبدی پرواز «شهدای خدمت» در کلام بستگان+ویدئو فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم احترام نظامی دختر شهید خلبان سید طاهر مصطفوی به تابوت پدرش / گر پدر نیست، تفنگ پدری هست هنوز اولین عکس از جمیله علم الهدی پس از شهادت سید ابراهیم رییسی +عکس حضور بدون تشریفات سید میثم خامنه‌ای در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش دعایی که رهبر انقلاب برای شهید سیدابراهیم رئیسی خواندند+ فیلم ورود هواپیماهای هیات‌های خارجی به فرودگاه مهرآباد+ویدئو (فیلم) آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای نوه‌های دختری شهید رئیسی / تسکینی برای قلب داغدیده دخترانش ... آماده‌سازی خانه ابدی شهید آیت‌الله آل‌هاشم در تبریز +فیلم حال منقلب برادر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی در مراسم تشییع+فیلم کدام فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهانش حضور داشت؟+ عکس جدیدترین تصویر از برادران رئیس جمهور شهید+عکس توصیف حاج منصور ارضی از پیکر شهید رئیسی؛ مثل حضرت علی اکبر شده بود گفتم چجوری تو را بشورم! +ویدئو جواب رئوفانه و قابل تامل ابراهیم رئیسی به اظهارات فردی از مخالفان ایشان+ویدیو/ سعه صدر رو دیدین؟ حضور همسر و خانواده داغدار شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع +ویدئو/ عجب رسمیه رسم زمونه... جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی عکس‌ جالب و کمتر دیده شده از شهید آیت الله آل‌هاشم؛ در حال خرید نان+عکس تصویری تلخ از لباس پرواز سرهنگ بهروز قدیمی از شهدای کادر پروازی+عکس تصویری خاص از وداع یادگار امام سید حسن خمینی با شهید سید ابراهیم رئیسی +عکس خوش‌آمد گویی پیرمرد ترک‌زبان به رئیس‌جمهور+ویدئو/ برای مردم این منطقه دوستی و محبت آوردی
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
پوشش کامل مراسم ادای احترام سران کشورهای مختلف به پیکر شهید رئیسی و همراهانش
جزئیات تشییع و تدفین پیکر امام جمعه شهید تبریز و استاندار شهید آذربایجان شرقی
فال روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403
رهبر انقلاب: شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم/ روبوسی و سر سلامتی و لحظاتی از دیدار نخست وزیر عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای + ویدئو
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 3 خرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 3 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 3 خرداد 1403 + فیلم
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد