از جواهر الماس چگونه مراقبت کنیم؟

  یکشنبه، 27 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
از جواهر الماس چگونه مراقبت کنیم؟
در اين مقاله چگونگي تميز كردن بدون آسيب رساندن به جواهر به شما آموزش داده مي‌شود. 

جواهرات الماس نوعی سرمایه گذاری هستند پس به خوبی از آن ها مراقبت کنید تا همیشه تلالو داشته باشند. و این خیلی مهم است که قبل از اینکه شروع به تمیز کردن حلقه خود کنید یاد بگیرید که چگونه جلوی کثیف شدنش را بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش این کار را با هم بررسی کنیم.

کِرم دست، محصولات آرایشی مو و دیگر مواد آلوده ای که در طول روز با آن ها سر و کار دارید باعث می شود تا حلقه شما کثیف و کدر به نظر برسد. اگر فاصله دفعات زمانی تمیز کردن حلقه زیاد باشد، این مواد تبدیل به یک لایه ضخیم روی الماس شده و مانع درخشش و زیبایی آن می شود.

حلقه های الماس نوعی سرمایه گذاری هستند پس به خوبی از آن ها مراقبت کنید تا همیشه تلالو داشته باشند.و این خیلی مهم است که قبل از اینکه شروع به تمیز کردن حلقه خود کنید یاد بگیرید که چگونه جلوی کثیف شدنش را بگیرید.

در اين مقاله چگونگي تميز كردن بدون آسيب رساندن به جواهر به شما آموزش داده مي شود.

تميز كردن الماس

براي اين كار از يك برس نرم و آب و صابون استفاده كنيد، در صورت در دسترس نبودن برس خاص، براي تميز كردن جواهرات برس هاي ابرو يا رژ لب را به كار ببريد زيرا آن ها نرم و كوچك هستند.
پيش از آغاز به كار، محلولي از آب گرم و ماده ي شوينده را آماده كنيد. آن را داخل كاسه اي بريزيد و انگشتر يا گردنبند خود را داخل آن قرار دهيد. برخي جواهرفروشي ها از محلول رقيق شده ي آمونياك براي تميز كردن جواهرات استفاده مي كنند. آسان ترين روش براي شما افزودن مقداري مايع شيشه شور به آب داغ است. حرارت آب، چربي موجود بر روي جواهرات را از بين مي برد.
به مدت چند دقيقه جواهر را در آب داغ غوطه ور كنيد سپس آن را با برس نرم بشوييد. يك مسواك قديمي و كاركرده مفيدترين ابزار است. از آنجايي كه ذرات چربي و آلودگي در قسمت هاي زيرين تجمع مي كنند، اين بخش ها را با دقت تميز كنيد. براي آبكشي از يك صافي استفاده كنيد. پس از آبكشي، از پارچه اي تميز براي خشك كردن جواهرات استفاده كنيد.

نكته

جواهرات مزين به الماس را حداقل يكبار در سال مي بايستي نزد جواهرساز حرفه اي برد. او پايه هاي نصب كه الماس ها بر روي آن ها قرار مي گيرند را به دقت بررسي مي كند. با اين كار ديگر نيازي نيست كه نگران افتادن و سست شدن سنگ ها باشيد.
برخي از فروشگاه ها مواد خاصي براي شستشوي جواهرات دارند. در صورت خريداري، با دقت نحوه ي كاربردشان را مطالعه تا اطمينان حاصل كنيد كه براي جواهرات مورد نظر شما مناسب هستند. روش هاي استفاده و هشدارها را نيز به دقت بررسي كنيد.
درصورتي كه از جواهرات خود به مدت طولاني استفاده نمي كنيد، آن ها را مي بايستي در جعبه اي جداگانه، دور از جواهرات ديگر نگهداري كنيد. به خاطر داشته باشيد كه هر يك از جواهرات را در جعبه ي مخصوص خود قرار دهيد. در نتيجه از جواهرات مزين به الماس در برابر آسيب ديدگي و خراشيدن ديگر جواهرات محافظت به عمل آورده ايد.
به خاطر داشته باشيد كه تصميم گيري در خصوص انتخاب نوع پاك كننده به شما بستگي دارد و تنها راه افزايش درخشش جواهرات، تميز كردن آن هاست.

طلای زرد و سفید؛ کار کار طلاساز است

به خاطر طبیعت نرم این فلزات می توان آن ها را به راحتی با یک پارچه نمدی و مقداری آب صابون تمیز کرد، اما برای یک پولیش اساسی و جلا داد ن به آن ها بهتر است این کار را به یک طلاساز بسپارید. با این همه توجه داشته باشید که فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنید زیـرا حوله و یـا پارچه به خاطر آن کـه گردوغبار را در خــود دارنـد باعث خراش برداشتن جواهرآلات می گردند.

سنگ های قیمتی

اگر از جواهراتی استفاده می کنید که به سنگ های قیمتی مزین شده اند بهتر است بدانید که هیچ گاه نباید سنگ های قیمتی را برای تمیز نمودن با آب شستشو داد بخصوص سنگ فیروزه که به علت وجود خلل و فرج های زیادی که درون آن است نباید با آب شستشو داده شود. اگر چه می توان با تهیه پاک کننده های موجود در بازار یا خانگی این سنگ ها را تمیز کرد اما بهتر است این کار را انجام ندهید. برخی از این سنگ ها مثل «اوپال» و «زمرد سبز» را هرگز نباید با محلول های پاک کننده تمیز کرد. تمیز کردن این سنگ ها را هم بهتر است به یک جواهرفروش بسپارید. در صورتی که بخش طلا یا آویز جواهرات دارای سنگ های قیمتی کدر شده، برای براق کردن آن قسمت از جواهر می توانید یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه مایع ظرف شویی و سه چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید و قسمت آویز به غیر از سنگ قیمتی را در این محلول گذاشته و پس از نیم ساعت با یک مسواک نرم روی سطوح جواهر را تمیز کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان