دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

از خواص قلم گاو چه می دانید؟ 

سه شنبه، 09 آذر 1400
آب قلم از پیری پوست جلوگیری می کند. درد مفاصل را تسکین می‌دهد و عملکرد مغز و دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. در این مطلب از ساعد نیوز به بررسی طبع قلم گاو، مصلح قلم گاو، ارتباط قلم گاو با کبد چرب و در نهایت بررسی نقش آب قلم در سلامتی می‌پردازیم. پس تا آخر همراه ما باشید

قلم گاو و آب قلم از فواید و خواص بی نظیری برخوردار هستند. پروتئین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود. متخصصان تغذیه انگلیس بر این باورند که عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینواسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است. عصاره قلم سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

قلم گاو چقدر کالری دارد؟

قلم گاو آب آن بسیار پرانرژی بوده و کالری موجود در آن تقریبا 310 کالری است. این ماده غذایی حاوی چربی کامل، پتاسیم، سدیم، چربی اشباع شده، پروتئین، کلسترول، کلسیم و آهن است که موجب شده مصرف آن خواص بیشماری برای سلامتی بدن داشته باشد.

خواص بی نظیر قلم گاو

قلم گاو نیز مانند گوشت گاو فواید و خواص فراوانی دارد که سرشار از مواد مغذی می باشد که مصرف آن ویتامین های زیادی به بدن می رساند که شامل ویتامین های: کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های آ و کا می باشد که مصرف آن برای دستگاه گوارش، سلامت بدن، تندرستی بدن، تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن زنان، بهبود عملکرد مغز، کاهش روند پیری، سلامت مفاصل، تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت دندان ها، تقویت استخوان ها و تقویت عضلات مفید می باشد.

خواص قلم گاو در بهبود بی خوابی

به دلیل وجود اسید آمینه گلیسین در آب قلم برطرف کننده بی خوابی و کاهش خستگی می باشد که برای افرادی که به بیخوابی های شبانه دچار هستند، می توانند با مصرف آب قلم مشکل بیخوابی خود را برطرف کنند.

چرا مصرف قلم گاو به ورزشکاران توصیه میشود؟

مصرف سوپ قلم گاو به ورزشکاران بسیار توصیه میشود زیرا این سوپ همراه با سبزیجات به دلیل داشتن کربوهیدارت ها و الکترولیت های مفید میتواند آب بدن و الکترولیت های از دست رفته در زمان ورزش را به بدن باز گرداند.

تاثیر مصرف قلم گاو بر عملکرد مغز

مصرف قلم گاو برای مغز نیز مفید است. مصرف قلم گاو بر باکتریهای شکمی تاثیر گذار بوده و این باکترهای نیز بر عملکرد مغز تاثیر میگذارند. در نتیجه با تنظیم باکترهای شکمی گوارش فرد کاملا سالم بوده و با عملکرد منظم گوارش مغز نیز بهتر عمل میکند. در واقع شما وقتی گوارش سالمی داشته باشید پیام های شادی از شکمتان به مغزتان ارسال می شود و در صورت گوارش ناسالم پیام های اضطراب برای مغز ارسال خواهد شد.

مصرف قلم گاو و ماهیچه سازی

مصرف قلم گاو و آب آن برای تمامی ورزشکاران مخصوصا بدنسازان که به ماهیچه سازی نیاز دارند بسیار مفید است. قلم گاو به دلیل آمینواسیدهای مفید موجب تحریک سنتز پروتئین عضلانی شده و در نتیجه به ماهیچه سازی کمک میکند. پروتئین ماهیچه ای به رشد، و بازسازی و نگهداری از توده های عضلانی و کاهش التهاب در ورزشکاران کمک میکند.

مصرف قلم گاو و کاهش وزن

یکی از جالب ترین خواص قلم گاو تاثیر مثبت آن بر روند کاهش وزن و لاغر شدن است. تحقیقاتی انجام شده که نشان می دهد افراد چاق نسبت به افراد لاغر دارای مقادیر بیشتری از باکتری به نام فیرمیکوتس و مقادیر کم تری از نوع دیگری به نام باکتریودتس در دستگاه گوارش خود هستند. همین زیاد و کم شدن باکتریهای گوارشی در افراد میتواند یکی از عوامل مهم در چاقی و اضافه وزن باشد. از طرفی قلم گاو حاوی مقادیر قابل توجهی از آمینو اسید ال گلوتومین است که در سلامت دستگاه گوارش و عملکرد صحیح آن بسیار موثر است. این آمینواسید موجب کاهش باکتری فیرمیکوتس در روده مفید شده و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. تجربه نشان داده خوردن سوپ قلم گاو قبل از مصرف وعده غذایی میزان مصرف غذا را کمتر کرده و در نتیجه میزان کالری کمتری وارد بدن شخص میکند.

خواص قلم گاو گوسفند در تقویت سیستم ایمنی بدن

استفاده از آب قلم به دلیل وجود خواص قلم گاو و گوسفندی که دارد برای افرادی که حساسیت و عدم تحمل غذایی دارند توصیه می شود که با بالا بردن سیستم ایمنی بدن باعث می شود که مانع از بروز بیماری های خودایمنی شود و کمک به درمان و بهبود زخم ها می کند و سلول های آسیب در کبد را ترمیم خواهد کرد. از دیگر خواص قلم گاو و گوسفند کمک به بهبود عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی می شود زیرا هورمون های رها شده از غدد کلیوی باعث حفظ سلامت جسمی و ذهنی می شود.

تاثیر مصرف قلم گاو بر درمان سرما خوردگی و برونشیت

خوردن قلم گاو می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و با باز کردن مسیرهای تنفسی و کمک به دفع خلط از سینه در درمان سریعتر فرد موثر خواهد بود. طبق آزمایشات صورت گرفته قلم گاو حاوی اسید آمینه سیستیمی می باشد که به عنوان دارو در درمان بیماری برونشیت کاربرد دارد.

عملکرد خواص آب قلم در کاهش روند پیری

یکی از دلایلی که موجب پیری پوست می شود کاهش کلاژن در بدن می باشد که کلاژن موجود در آب قلم که پس از پخت به شکل ژلاتین تبدیل می شود که مصرف آن برای بدن، کلاژن بدن را تامین می کند که مهمترین عامل برای سلامت پوست، مو و ناخن می باشد که مصرف روزانه آب قلم، خواص موجود در قلم گاو و گوسفند که حاوی کلاژن است، کلاژن مورد نیاز بدن را تامین می کند که کمک به تقویت مو، ناخن و پوست می شود به گونه ای که اگر به طور مرتب و روزانه مصرف کنید پوست را نرم و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری می کند.

قلم گاو از مفاصل محافظت می کند

آبگوشت استخوان یکی از بهترین منابعطبیعی و پروتئین یافت شده در استخوان ها، پوست، غضروف، رباط ها، تاندون ها و مغز استخوان حیوانات است. هر چه سن ما بالاتر می رود، به طور طبیعی مفاصل ما دچار فرسایش می شوند و انعطاف پذیری ما کمتر می شود.حتما می پرسید آبگوشت استخوان چه نقشی در این میان بازی می کند؟ با افزایش سن، غضروف های مفصلی تخریب می شوند و کم کم مفاصل بدن ما دچار فرسایش می شوند. این در حالی است که اگر ما آبگوشت استخوان را در برنامه غذایی مان بگنجانیم، کلاژن موجود در آن غضروف ها را ترمیم کرده و می تواند از مفاصل ما محافظت کند.یکی از با ارزش ترین ترکیبات موجودی آبگوشت استخوان، ژلاتین است. ژلاتین مانند یک کوسن نرم بین استخوان ها عمل می کند که به آنها کمک می کند بدون اصطکاک به آرامی حرکت کنند. علاوه بر این، ژلاتین بلوک های مورد نیاز برای شکل گیری و حفظ استخوان های محکم را در اختیار ما قرار می دهد.تحقیقات انجام شده توسط گروه تغذیه و تغذیه ورزشی در دانشگاه ایالتی پن نشان داد که ورزشکارانی که در طول 24 هفته از مکمل کلاژن استفاده کرده بودند، بهبود قابل توجهی در راحتی مفصل و کاهش عواملی که بر عملکرد ورزشی تأثیر منفی می گذارند، را شاهد بودند

قلم گاو برای روده خوب است

مطالعات نشان می دهد که ژلاتین برای بازیابی قدرت پوشش روده و مبارزه با حساسیت های غذایی (مانند گندم یا لبنیات) مفید است. همچنین قادر است به رشد پروبیوتیک ها (باکتری های خوب) در روده کمک کرده و از سطوح التهاب سالم در دستگاه گوارش پشتیبانی کند.گزارشی منتشر شده در مجله Clinical Gastroenterology نشان می دهد که ژلاتین به طور موثری از سلامت روده حمایت می کند. به علاوه، اثرات ضد التهابی را به نمایش گذاشته و قادر به مهار سیتوکین ها نیز می باشد.جالب است بدانید که آبگوشت استخوان بر خلاف بسیاری از غذاهای دیگر که تجزیه کامل آن ها دشوار است، به راحتی قابل هضم و تسکین دهنده دستگاه گوارش است.مطالعات نشان داده است که در افراد با عدم تعادل هضم، غلظت کلاژن کاهش می یابد. از آنجا که اسیدهای آمینه موجود در کلاژن بافتی را ایجاد می کنند که روده بزرگ و کل دستگاه گوارش را می پوشاند، مکمل کلاژن می تواند عملکرد گوارشی سالم را پشتیبانی کند

مصرف آب قلم گاو برای چه افرادی مضر می باشد

همانطور که در این مطلب بیان کردیم آب قلم گاو سرشار از ویتامین های مفید برای بدن می باشد که علاوه بر مفید بودن مصرف آن برای برخی افراد مضر است که شامل افرادی است که: چربی خون بالا داشته باشند، افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند، افرادی که دچار بیماری قلبی و عروقی هستند و افرادی که مبتلا به کبد چرب می باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!