دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

از کودک بوشهری تا قایدی استقلالی؛ رقصنده با توپ! 

پنجشنبه، 22 آبان 1399
کد خبر: 113737
ساعد نیوز: مهدی قایدی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در شهر بوشهر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از جام نیوز، حتی آنهایی که با قاطعیت می گویند فوتبال چیزی جز تاکتیک و بازی دسته جمعی نیست هم زمانی که دیگو مارادونا توپ را برمی داشت و یک تنه به قلب خط دفاعی تیم انگلیس، آلمان و حتی برزیل می زد مسخ تماشای گام های ریز و درشت این ستاره آرژانتینی می شدند و زیر لب تحسینش می کردند. یا وقتی روماریو یا رونالدینیو در فوتبال باشگاهی اروپا در حالتی که سمت راست را نگاه می کردند به جناح چپ پاس می دادند و در نهایت با عبور دادن توپ از بین پاهای مدافع روبه روی شان تشویق طرفداران حاضر در استادیوم را برمی انگیختند ثابت می شود فوتبال تکنیکی هنوز که هنوز است جایگاه خودش را در فوتبال با قدرت حفظ کرده و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. مهدی قایدی هم یکی از همین دست بازیکنان است. یکی شبیه علی کریمی پرسپولیس یا خداداد عزیزی که فوتبال چشم نوازشان هرگز از یاد طرفداران این رشته پاک نمی شود.

متولد شهر موسیقی

مهدی قایدی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در شهر بوشهر است. ۲۱ سال و ۱۰ ماه پیش لابه لای صدای موسیقی شاد بوشهری در این شهر ساحلی پسری سبزه رو با چشمانی عسلی رنگ دیده به جهان گشود تا سال ها بعد به چشم و چراغ مردم استانش تبدیل شود. این پسرک شیرین از همان دوران کودکی علاقه زیادی به توپ داشت و با استعداد ذاتی اش حرکاتی دیدنی و تکنیک هایی جالب توجه را به نمایش می گذاشت.

جوان ولی باسابقه

او خیلی زود توسط معلمان ورزش در دوران تحصیل دیده شد و به سفارش آنها در مدارس فوتبال بوشهر مشغول شد. پیشرفت مهدی در سنین نوجوانی به قدری بود که در سن ۱۷ سالگی توانست در تیم دسته یکی ایرانجوان بوشهر با زدن ۱۰ گل به عنوان پدیده لیگ دسته اول از سوی سازمان لیگ فوتبال معرفی شود.

فوتبالیست بغلی

مهدی قایدی با جثه کوچکش خیلی راحت روی دست هم تیمی هایش به هوا بلند می شود. او به همان اندازه که راحت از یار روبه رویی اش رد می شود به همان اندازه هم پس از گلزنی در آغوش هم تیمی هایش جا شده و او را بغل می کنند. فوتبالیستی با ۵۷ کیلوگرم وزن و ۱۶۶ سانتیمتر قد، بین فوتبالیست هایی که متوسط قدی شان ۱۷۵ به بالاست و وزن شان از ۷۰ تا ۸۵ کیلو یا بیشتر متغیر است به واقع بازیکنی جمع و جور شناخته می شود.

منصوریان، قایدی را دید

علیرضا منصوریان در دومین فصلی که استقلال را آماده ورود به لیگ برتر (لیگ هفدهم) می کرد مهدی قایدی را از ایرانجوان به تهران و استقلال آورد و باشگاه قراردادی ۵ ساله با او بست! قایدی در آن دوران خیلی سعی کرد گل بزند ولی به رغم فرصت ۱۲ هفته ای که داشت هرگز نتوانست گلی برای تیمش در لیگ برتر بزند.

۲ روز در کمای تصادف

در همان سال مهدی قایدی خواسته یا ناخواسته وارد فاز تلخی از زندگی اش در دوران جوانی شد. او که برای مرخصی به بوشهر برگشته بود با نشستن پشت فرمان اتومبیلی که پر بود از دختران و پسران هم سن و سالش به دلیل سرعت زیاد از جاده منحرف شده و در نهایت در آن سانحه یکی از سرنشینان فوت شد. مهدی قایدی هم بر اثر خونریزی در ناحیه شکم (که به شدت دچار پارگی شده بود) پس از دو روز ماندن در حالت کما با انجام چندین جراحی پشت سر هم ظرف دو هفته توانست کم کم سلامتی اش را به دست بیاورد و پس از حدود شش ماه بار دیگر کار با توپ را از سر بگیرد.

مشکلات قانونی

یکی از بزرگ ترین دردسرهایی که قایدی از ابتدای تولدش تا امروز با آن دست و پنجه نرم کرده موضوع فوت سرنشین ماشینی بود که مهدی بدون داشتن گواهینامه رانندگی موجب فوتش شده بود. ماجرایی نسبتاً طولانی که بیش از یک سال به طول انجامید ولی در نهایت با جلب رضایت خانواده جوان فوت شده این مشکل رفع شد.

ازدواج موفق

از جمله اقدامات قابل ستایش خانواده قایدی کمک به تشکیل خانواده او در همان دوران سخت بود. اینکه مهدی توانست همسرش را برگزیده و به جای نبرد تک نفره با مشکلات درد دل هایش را به همسرش بگوید راهی موفق را آغاز کرد که در نهایت به خوشبختی در زندگی و فوتبال منجر شد.

اوج گیری در لیگ هجدهم

قایدی در فصل هجدهم پس از مدت ها بدنسازی و تأیید کادر پزشکی وقت تیم (دکتر نوروزی و دکتر ستوده) به مسابقات برگشت ولی تنها در ۱۰ بازی فرصت پیدا کرد به میدان برود اما بالاخره طلسم گل نزدن هایش را شکست و ۳ بار در لیگ برتر گلزنی کرد. این گل ها باعث شد او اوج گیری اش را استارت بزند.

درخشش در لیگ نوزدهم

مهدی قایدی در ابتدای لیگ نوزدهم با استراماچونی دوباره متولد شد. تولد فرزند شهر موسیقی شاد بوشهری با پوست اندازی همراه بود. او از استرا یاد گرفت فوتبال را می توان سربالا هم بازی کرد و مرد ایتالیایی نگاه باشوی دوست داشتنی را به هم تیمی هایش متوجه کرد. همین امر به اضافه دادن پیراهن شماره ۱۰ به قایدی سبب شد تا او ضمن به ثمر رساندن ۱۰ گل در این فصل بیشترین تعداد پاس گل را بین همه بازیکنان لیگ برتری ارسال کند.

دربی باز

مهدی قایدی در فصل طولانی مدت نوزدهم (به خاطر کرونا) در دو دربی برگشت لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی ثابت کرد یک سر و گردن بیشتر از همه ستاره های دو تیم سرخابی دربی باز است. بازیکنی که وسط دربی دو بار توپ را از بین پاهای بازیکنان پرسپولیس عبور داد، گلی به زیبایی هرچه تمام تر زد و پاس گل های دیدنی را به هم تیمی هایش داد این قدر خونسرد و باانگیزه در دربی به میدان می رود که گویی ساده ترین بازی سال برایش همان دیدار است!

باتجربه بین المللی

مهدی قایدی ۲۱ ساله در این مدت در سه فصل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، ۱۰ بار برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت تا با این سن و سال کم تجربه بین المللی بالایی هم داشته باشد. او همچنین در تیم های زیر ۲۰ سال (۲بازی)، زیر ۲۳ سال (۵ بازی، یک گل زده به کره شمالی) و بزرگسالان (یک بازی مقابل ازبکستان) در کارنامه اش دارد و بعید نیست امشب هم روبه روی بوسنی به میدان برود.

زوج مهربان مهاجمان

از جمله خصوصیات خوب این بازیکن چفت شدن با دیگر مهاجمان کنار دستی اش است. او که فصل قبل کنار شیخ دیاباته زوج فیل و فنجان را تشکیل داده بود در ابتدای فصل جاری با ارسال پاس گلی تماشایی زمینه ساز گل دیدنی ارسلان مطهری شد تا ثابت کند زوج مهربانی برای مهاجمان است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب