دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

از مدفوع نهنگ تا آب اژدر؛ غذاهای عجیب و حال بهم زنی که مردم در گذشته می‌خوردند! 

سه شنبه، 16 مرداد 1403
کد خبر: 401703
ساعدنیوز: در اینجا برخی از غذا‌های عجیبی را که مردم در زمان‌های قدیم می‌خوردند معرفی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، ذائقه نیاکان ما گاهاً می‌توانست عجیب و غریب باشد. در آن زمان توجه به حفظ حیات وحش بی‌معنی بود و درنتیجه انسان‌ها قلمرو حیوانات را جایی برای نمونه‌برداری از گونه‌های مختلف برای تغذیه خود می‌دانستند.

البته هنوز هم در برخی نقاط دنیا چندش‌آورترین غذا‌ها مصرف می‌شود.

در اینجا برخی از غذا‌های عجیبی را که مردم در زمان‌های قدیم می‌خوردند معرفی می‌کنیم.

1. خوراک موش و عسل

در روم باستان ثروتمندان از خوردن این موجودات کوچک بامزه لذت می‌بردند. آن‌ها به موش‌ها غذا می‌دادند تا چاق شوند و بعد آن را با عسل و دانه خشخاش می‌پختند.

2. کاکنترایس

کاکنترایس در قرون وسطی یک غذای لذیذ انگلیسی بود که حالا برای ما می‌تواند یادآور هیولای فرانکنشتاین باشد. برای این غذای عجیب نیمه جلوی خوک به نیمه پشت بوقلمون دوخته و درون آن پر می‌شد.

3. آب اژدر

ملوانان در طول جنگ جهانی دوم یک کوکتل دست‌ساز به نام «آب اژدر» می‌نوشیدند. این نوشیدنی ترکیبی از لیمو، آب آناناس و الکل با خلوص 180 (90%) بود که به عنوان سوخت در سلاح اژدر استفاده می‌شد!

4. تخم ایگوانای سیاه

مایا‌ها تخم ایگوانا‌های سیاه را می‌خوردند. این تخم‌ها ظاهری زبر و چرم‌مانند داشتند، اما خود تخم تماماً زرده بود و یک غذای لذیذ به حساب می‌آمد.

5. ژله پای گوساله

ژله پای گوساله غذایی بود که با جوشاندن سُم گوساله تا زمان بیرون آمدن ژلاتین طبیعی آن درست می‌شد. برای طعم بهتر به آن لیمو زده می‌شد و شکر نیز آن را به دسر تبدیل می‌کرد. در آن زمان این باور وجود داشت که این غذا برای بهبود از بیماری خوب است.

6. سالاد ژله‌ای

تقریباً در اواخر قرن نوزدهم، مردم عقلشان را از دست دادند و هر چیز خوراکی را تبدیل به ژله می‌کردند. یکی از این موارد ژله ماهی سالمون دودی با تاپینگ پنیر خامه‌ای بود.

7. دُم سگ آبی

در قرن هفدهم، کلیسای کاتولیک اعلام کرد که سگ‌های آبی یا بیدَستَرها از آنجایی که نیمه‌آبزی هستند، ماهی محسوب می‌شوند. این بدان معنا بود که کاتولیک‌ها که در طول روزه‌داری و جمعه‌ها از خوردن گوشت پرهیز می‌کردند، می‌توانستند به عنوان جایگزین، دُم سگ آبی بخورند؛ منبعی پرچرب از پروتئین که بسیاری از کاتولیک‌ها به ماهی ترجیح می‌دادند.

8. مدفوع نهنگ

نهنگ‌ها از انواع موجودات دریایی مانند ماهی مرکب و اختاپوس تغذیه می‌کنند. این مواد در روده‌هایشان فشرده و بعداً از دو طرف نهنگ خارج می‌شوند. باور کنید یا نه، این ماده در زمان‌های قدیم غذایی لذیذ محسوب می‌شد.

9. عنبر

در اروپای قرن هفدهم، عنبر (ماده‌ای مومی که از نهنگ عنبر به دست می‌آید) یک ماده غذایی لوکس بود که ثروتمندان از آن در کیک و پای‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این ماده بسیار مورد توجه است، اما بیشتر در ساخت عطر استفاده می‌شود.

10. روتی سون پَرِی

Rôti sans pareil یک غذای عجیب فرانسوی مربوط به سال 1807 شامل 17 پرنده است که مانند عروسک‌های ماتروشکای روسی تودرتوی هم قرار می‌گیرند. آخرین و بزرگترین پرنده در لایه بیرونی، میش‌مرغ است.

11. سوپ خون

منابع تاریخی حاکی از آن است که اسپارتیان غذای عجیب و چندش‌آوری به نام آبگوشت سیاه اسپارتی مصرف می‌کردند که از خون خوک، نمک و سرکه درست می‌شد.

12. کچاپ قارچ

سس کچاپی که در قرن هجدهم ساخته شد، شباهتی به سس‌های گوجه فرنگی فرآوری شده امروزی نداشت. برای ساختن کچاپ از یک سس ترشی ماهی الهام گرفته شده بود که انگلیسی‌های ساکن در مالزی دیده بودند که محلی‌ها مصرف می‌کنند. آن‌ها با افزودن قارچ و موسیر این خوراک را با ذائقه انگلیسی سازگار کردند.

13. شیر قورباغه

پیش از پیدایش یخچال و فریزر، روش بسیار عجیبی برای نگهداری برخی غذا‌ها در روسیه و فنلاند استفاده می‌شد. آن‌ها قورباغه را در شیر قرار می‌دادند، زیرا اعتقاد داشتند این کار به جلوگیری از خراب شدن شیر کمک می‌کند. این‌طور که پیداست برخی از قورباغه‌ها پپتید‌هایی روی پوست خود دارند که می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند!

14. سوپ لاک پشت

سوپ لاک پشت در قرن هجدهم به غذایی لذیذ در اروپا تبدیل شد. طعم گوشت لاک پشت با گوشت گوساله یا خرچنگ مقایسه و اغلب در ضیافت‌ها سرو می‌شد.

15. سوپ لاک پشت بدلی

در قرن نوزدهم استفاده از کنسرو گوشت لاک پشت رایج شد، زیرا تهیه آن به زمان بسیار کمتری نیاز داشت. در قرن بیستم، برند معروف هاینز «سوپ لاک پشت بدلی» را ارائه کرد. خوراکی که از سوپ لاک پشت الهام گرفته شده بود، اما به جای لاک پشت با سر گوساله درست می‌شد!

16. موز تقلبی

در زمان کمبود غذا در دهه 1940، مردم بریتانیا جایگزین جالبی برای موز پیدا کردند. آن‌ها در تلاش برای بازسازی طعم و بافت موز واقعی، اسانس موز را به هویج وحشی له‌شده می‌افزودند.

17. بیسکوییت دریایی

بیسکوییت فطیر یا دریایی، بیسکویت ساده‌ای است که از آرد، آب و نمک درست می‌شود. این بیسکوییت ماندگاری بسیار بالایی دارد، بنابراین ملوانان در سفر‌های طولانی و همچنین سربازان در ارتش از آن استفاده می‌کردند.

18. گوشت فرآوری‌شده با زین اسب

در گذشته مصرف گوشت تازه قبل از فاسد شدن یک چالش بود. به همین دلیل هون‌ها گوشت خام را زیر زین‌های خود می‌گذاشتند و روی آن سوار می‌شدند تا گرما و نمک پوست اسب، آن را به نوعی گوشت خشک تبدیل کند.

19. گوشت در آسپیک

گوشت ران خوک در آسپیک یک خوراک رایج در قرن 19 و 20 بود. آسپیک نوعی ژلاتین است که از جوشاندن استخوان‌های گوشت به دست می‌آید. برای این غذای عجیب سپس سبزیجات و گوشت به ژله اضافه و به عنوان چاشنی به همراه تخم مرغ آب‌پز سرو می‌شود.

20. آب نان تست

انگلیسی‌ها در قرن 19 آب نان تست می‌نوشیدند. به این صورت که یک تکه نان را به مدت یک ساعت در آب خیس می‌کردند تا قهوه‌ای شود. سپس آن را صاف کرده و می‌نوشیدند.

21. طاووس

طاووس‌ها شاید زینتی به نظر برسند، اما در آن روز‌ها اروپایی‌های ثروتمند تقریباً هر چیزی را می‌خوردند. آن‌ها همچنین از پرندگانی مانند چکاوک، سار و کوکو تغذیه می‌کردند.

22. شیر لیموناد

در ایالات متحده، برخی از کودکان ترکیبی از لیموناد و شیر می‌نوشیدند.

23. شیر کوکاکولا

در بریتانیا، ترکیب کوکاکولا با شیر مرسوم بود. فقط رنگ این نوشیدنی را تصور کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 16 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
سفره صبحانه ی ساده و خوشمزه ی علی دایی با دخترش در حیاط منزل پر گل شان / تیپ و استایل راحتی علی دایی رو ببینید + عکس
ویدیو/ ساخت چهره‌ای خارق‌العاده از دختری سیاه چشم با اتصال تعدادی از "بردهای الکتریکی"
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(تصاویر) عجیبترین حیوانات واقعی و بامزه که شبیه نقاشی‌های کودکان هستند/فقط اون دلفین نهنگی پوزه کوتاه و قورباغه بارانی
(ویدئو) وضعیت تلخ و غیرقابل باور رضا رویگری پس از گذشت سیزده سال در بستر بیماری
آشپزی کردن ماهرانه مهدی پاکدل برای مهمانان معروفش در منزل+ویدیو/ دلمه برگ مو و ته دیگ کاهو به سبک آقای بازیگر خوش تیپ