دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

عزاداری خاص بت پرست‌ها برای امام حسین (ع) با پیاده روی آتش + فیلم و عکس 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
کد خبر: 396596
ساعدنیوز: غیرمنتظره‌ترین و عجیب‌ترین نمونه از ابراز ارادت غیرمسلمانان به امام حسین(ع)، متعلق به جماعتی از بت‌پرستان هند است!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، 7سال قبل در سخنرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه رشد، به ماجرای این عاشقان خاص اباعبدالله اشاره کرده و گفته بود:

«من چند سال پیش به راهنمایی مقام معظم رهبری سفری به هندوستان رفتم. از چیز‌های عجیبی که در آن سفر دیدم و برایم نقل کردند، ماجرای عشق و ارادت گروهی از برهمن ها به امام حسین(ع) بود. برهمن ها، روحانیان بت‌پرست‌ها هستند... آنجا برای من تعریف کردند که گروهی از برهمن ها هستند که اسم آن‌ها "حسینی برهمن" است. خودشان این عنوان را برای خودشان انتخاب کرده‌اند که ما برهمن های منسوب به امام حسین(ع) هستیم [با اینکه] بت‌پرست هم هستند!

شعرخوانی و ابراز ارادت برهمن برجسته هندو به امام حسین(ع)

در هندوستان موقوفاتی هست که مال بت‌پرستان است؛ باغ‌ها و جنگل‌ها و درخت‌هایی وقف شده که شاخه‌های این درخت‌ها را روز تاسوعا ببرّند و بسوزانند و زغال کنند و از روی زغال‌ها عبور کنند! روز تاسوعا در هندوستان این شایع است. از سحر می‌آیند هیزم‌ها را در بیابان می‌ریزند و صاف می‌کنند و آتش می‌زنند تا گُل کند.

عزاداری هندوها در روز عاشورا

سابقاً وقتی می‌خواستند زغال را روی منقل بگذارند، آن را باد می‌زدند تا گُل می‌شد... [برهمن ها هم در روز تاسوعا] این هیزم‌ها را آتش می‌زنند تا آتش گُل می‌شود. آن وقت، دسته می‌گیرند و سینه می‌زنند و با پای برهنه روی این آتش‌ها ‌می‌روند و می‌آیند و نوحه می‌خوانند؛ علیرغم اینکه بت‌پرست هستند. این‌ها شواهد و نمونه‌هایی است از اینکه "بابُ الحُسَینِ أوسَع"...»


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس: اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور می‌کنم کسی شدم ...
ترجمه تخصصی کتاب
پادشاه اسپانیا و دختر شیک‌پوشش، سوفیا در جشن قهرمانی یورو 2024+عکس
ویدیو/ شاهکار بی‌نظیر در لشکرکشی ایران به یونان/ اتصال قارۀ آسیا به اروپا توسط اولین پل‌های موقت تاریخ باستان به دستور خشایارشاه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند چوب گلف را در "بازار" پیدا کنند
(عکس) تصویر جالبی از مسعود پزشکیان و امام جمعه شهید تبریز / وقتی رئیس‌ جمهور منتخب مارک لباسش را نشان آیت‌الله آل‌هاشم می‌دهد
حضور بازیگران و ورزشکاران در ضیافت باشکوه نذری رضا گلزار بدون آیسان آقاخانی+عکس/ از یکتا ناصر و منوچهر هادی تا سعید معروف
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه