دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

با 5 مواد در دسترس رطوبت کمد دیواری را از بین ببرید 

چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403
اگر بوی نم و رطوبت را از درون کمد احساس کردید این مسئله را جدی بگیرید؛ چرا که بوی نم می‌تواند به معنای ترکیدگی لوله‌ها یا نشت آب باران از دیوار به درون کمد باشد. برای از بین بردن رطوبت کمد دیواری و بوی نم ترفندهایی وجود که در این مطلب از ساعد نیوز به آن می‌پردازیم.

برای آنکه بتوانید به شکل موثری به رطوبت ایجاد شده در کمد دیواری را برطرف کنید، باید ابتدا منبع رطوبت را شناسایی کنید و سپس با مواد مناسب بوی رطوبت را از بین ببرید.

روش های برطرف کردن رطوبت کمد دیواری


رطوبت کمد دیواری می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ابتدا لازم است علت آن را پیدا کنید؛ اگر کمد دیواری شما در نزدیکی حمام و سرویس بهداشتی قرار دارد یه به علت نوساز بودن به درستی عایق‌کار نشده، بوی نم می‌تواندناشی از ترکیدن لوله‌ها باشد؛ در این صورت ابتدا باید لوله‌ها را ترمیم کنید و بعد به دنبال راهکاری برای از بین بردن کپک کمد دیواری باشید. در ادامه ما ساده‌ترین روش ‌های رفع رطوبت کمد دیواری را شرح می‌دهیم.

رفع رطوبت داخل کمد دیواری به کمک برنج


یکی از روش‌های قدیمی و کاربردی برای از بین بردن رطوبت کمد دیواری، استفاده از برنج است. برای این منظور شما باید مقداری برنج خام را درون یک کیسه یا در یک ظرف ریخته و در کنار کمد دیواری بگذارید تا رطوبت را به خود جذب کند و به مرور زمان بوی نم را از بین ببرد.

استفاده از قهوه


یکی از راه‌های عالی برای از بین بردن نم کمد دیواری، استفاده از قهوه است؛ توجه داشته باشید که برای این کار باید از دانه‌های تازه قهوه استفاده کنید که قدرت بالایی دارند. تنها کافی است دانه‌های قهوه را درون یک کیسه بریزید و درون کمد دیواری قرار دهید تا بوی نم را بگیرید.

استفاده از زغال


بهترین رطوبت گیر برای داخل کمد دیواری، استفاده از زغال اکتیو است؛ برای این منظور زغال اکتیو را داخل یک کیسه بگذارید و در گوشه‌ای از کمد دیواری خود قرار دهید. زغال می‌تواند آلودگی‌های محیط را جذب کرده و رطوبت و بوی نم را از بین ببرد. می‌توانید برای نتیجه بهتر، در کمد را کمی باز بگذارید تا هوا بتوانند به راحتی در کمد گردش کند.

تهویه مناسب برای جلوگیری از رطوبت کمد دیواری


یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد رطوبت و کپک در کمد دیواری می‌شود، تاریک بودن محیط است. به همین دلیل برای برطرف کردن رطوبت کمد دیواری بهترین روش این است که شما جریان هوای مناسب را در کمد دیواری ایجاد کنید. سعی کنید در ساعتی از روز درب و پنجره‌ها را باز کنید و در کمد را هم باز بگذارید تا هوا در خانه و هم در کمد جریان پیدا کند. در فصل زمستان نیز برای از بین بردن بوی نم باید هر چند وقت یک بار در کمد را باز کنید تا هوای گرم منزل به داخل کمد راه پیدا کند.

از رطوبت گیر استفاده کنید


بهتر است قبل از آنکه با رطوبت و کپک در کمد مواجه شوید، درون آن از یک رطوبت گیر مناسب استفاده کنید. اگر در منطق گرمسیر زندگی می‌کنید ممکن است مقدار رطوبت در کمد دیواری به 60 درصد هم برسد که این شرایط مناسبی برای رشد کپک می‌باشد. رطوبت گیر می‌تواند رطوبت هوا را در 50 درصد ثابت نگه دارد و از کپک زدن کمد دیواری شما جلوگیری کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره