با انواع مبلمان در دکوراسیون آشنا شوید!

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
با انواع مبلمان در دکوراسیون آشنا شوید!
مبلمان یکی از المان‌های اصلی دکوراسیون در هرخانه است. سبک دکوراسیون خانه هر چه که باشد یکی از انواع مبلمان راحتی و یا سلطنتی در گوشه‌ای از آن به چشم می‌خورد.

مبلمان یکی از المان های اصلی دکوراسیون در هرخانه است. سبک دکوراسیون خانه هر چه که باشد یکی از انواع مبلمان راحتی و یا سلطنتی در گوشه ای از آن به چشم می خورد. در گذشته ایفای نقش مبلمان به عهده پشتی ها بود. پشتی ها دور تا دور خانه چیده می شدند و برای استقبال از مهمان یا افراد خانواده آماده بودند در گذشته مبلمان به خصوص مدل سلطنتی بیشتر در خانه قشر مرفه و افراد متمول دیده می شد، بعدها طبقه متوسط حداقل یک دست مبلمان راحتی در خانه داشتند. با گذشت زمان و تغییر سبک معماری خانه ها و گرایش جامعه به سکونت در خانه هایی با متراژ پایین نحوه چیدمان مبل مطرح شد، خانه ها نسبت به گذشته کوچک تر شده بودند و چیدمان مبل باید به گونه ای می بود که حجم زیادی از فضای خانه اشغال نشود و رفت و آمد راحت باشد؛ بنابراین انواع مبلمان L به بازار آمد. انواع مبلمان راحتی طرح L در شرکت ها و خانه ها استفاده می شود. در سال های اخیر قیمت انواع مبلمان راحتی و سلطنتی افزایش چشمگیری داشته و تغییر مبل خانه با یکی از انواع مبلمان جدیدی که هر روز در بازار مشاهده می شود، سخت شده است، همچنین با توجه به قیمت مبلمان تامین هزینه خرید مبلمان سفید که محبوب نوعروسان است تا حدی دشوار شده است.

انواع مبل

پیش از خواندن ادامه مقاله کمی با خود فکر کنید که چه تعداد از انواع مبل ها را می شناسید؟ سپس در انتهای این پست نیز اطلاعات خود را مورد ارزیابی قرار دهید. اما شک نکنید با خواندن این مطلب در خواهید یافت که انواعی از مبل ها وجود داشته که شما از نام و نشان آن ها بی خبر بوده اید. نکته ای که وجود دارد این است که یک دسته بندی کلی برای مبل ها وجود دارد.

انواع مبلمان

سبک و یا انواع مبلمان به سه دسته بند کلی دارند، هر دسته از انواع مبلمان به دسته های کوچکتر تقسیم می شود.

دسته بندی کلی انواع مبلمان شامل:

  • انواع مبلمان استیل یا سلطنتی
  • انواع مبلمان کلاسیک
  • انواع مبلمان راحتی
تصویر

انواع مبلمان مدرن

  • با توجه به مدرنیته شدن زندگی های امروزی خواه نا خواه سبک های زندگی ما نیز به این سو کشیده شده است به این دلیل امروزه انواع مبلمان مدرن از اصلی ترین اجزای خانه های ما محسوب می شوند.
  • سبک مدرن یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک ها است که سه ویژگی زیبایی، سادگی و راحتی را در کنار هم دارد.
  • در کنار زندگی های شلوغ و پرمشغله امروزی سبک مدرن با سادگی و راحتی خاص خود محیطی آرام و راحت را برای خانه های ما به ارمغان می آورد.
  • اصلی ترین موضوع در طراحی مبلمان مدرن سادگی آن است لذا با استفاده از انواع مبلمان مدرن، می توان فضایی ساده و خلوت و درعین حال شیک و زیبا را در خانه پدید آورد.
  • مبلمان مدرن در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار مانند کلاسیک و راحتی و یا استیل، سبک تر بوده و وزن کمتری دارد.
  • ظاهر مبلمان مدرن ساده و راحت است و همین سادگی آن سبب شده که طرفداران زیادی به سویش جذب شوند.
  • در طراحی انواع مبلمان مدرن از استانداردهای خاص و یکسانی پیروی می شود. با این حال تنوع این مدل مبلمان بسیار زیاد است.
  • طرح و نقش امروزی و مدرن این نمونه از مبلمان با سبک های زندگی امروز بسیار همخوانی دارد. استفاده از خطوط ساده و هندسی در طراحی انواع مبلمان مدرن سبب شده که در کنار سادگی بسیار زیبا و چشم نواز دیده شوند.
  • مبلمان مدرن ایتالیایی و مبلمان مدرن ترک از انواع مبلمان مدرن هستند که توسط شرکت های سازنده تولید و روانه بازار شده ­اند.

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک از قدیمی ترین انواع مبلمان است. واژه کلاسیک ریشه لاتین دارد و به معنای درجه یک است. بنابراین واضح است که چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک از چوب کار شده در انواع دیگر مبلمان مرغوب تر است و قیمت بالاتری دارد. از ویژگی های ظاهری این مبل می توان به منبت و کنده کاری های ظریف روی دسته اشاره کرد. پارچه این مبل از جنس های با کیفیت و براق است. نشیمن این مبل با فوم سرد پر می شود و تکیه گاه بلندی دارد.گرچه مبلِمان کلاسیک از قدیمی ترین مدل های مبلمان است اما با وجود رنگ و طرح های متنوع همچنان در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان کلاسیک در سبک دکوراسیون کلاسیک، رسمی و سلطنتی جلوه زیبایی دارد. استفاده از چوب در نما، گرمیِ لذت بخشی به دکوراسیون خانه می بخشد. این مبل نسبت به مبل راحتی و استیل ابعاد بزرگ تری دارد. بنابراین استفاده از آن در اتاق پذیرایی توصیه می شود.

این مبل در حالت استاندارد دارای هفت جز، از جمله، یک کاناپه سه نفره، یک مبل دو نفره و دو صندلی یک نفره است. معمولا مبلمان کلاسیک را همراه با میز جلومبلی، میز عسلی و کوسن های کوچک ارائه می دهند. مبلمان مختلف قواعد متفاوتی در چیدمان دارند. مبلِ کلاسیک از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به ساختار هر خانه، می توان به طور متفاوتی آن را در دکوراسیون قرار داد. به دلیل اندازه بزرگ، بهتر است آن را در مکان های بزرگ استفاده کنید. این مبل در دکوراسیون کلاسیک به صورت متقارن قرار داده می شود. کاناپه را در وسط قرار دهید و سایر اجزا را به طور قرینه در اطراف بگذارید.

مبل ال

ما معمولا مبل های ال را به صورت مبل های راحتی نه چندان زیبا و با کیفیت می شناسیم اما امروزه انواع مدلهای مبلمان ال به قدری متنوع هستند که هر سلیقه ای را می توانند راضی نگه دارند. امروزه حتی مبل های سلطنتی نیز به شکل مبل ال طراحی می شوند که تنها در دو انتها دارای دسته هستند. این مبل ها از نظر بلندی پایه و تاج ها و منبت کاری و … کاملاً شبیه مدل های سبک مبل سلطنتی هستند با این تفاوت که همچون مبل های ال در کنار هم قرار می گیرند و تنها در دو انتها از دسته برخوردار هستند:

هر نوع مبلی را که بپسندید نوع ال آن هم وجود دارد . البته مبل های الی که به عنوان مبل مناسب برای خانه های کوچک انتخاب می شوند عمق کمی دارند و کوتاه هستند-هم به لحاظ اندازه بدنه و هم ارتفاع پشتی – تا فضا را کمتر پر کنند و گاه بهتر است که کلاً بدون پایه باشند تا ارتفاع آن ها به حداقل برسد. بنابراین هنگام انتخاب مبل با چوب راش برای خانه های کوچک، به اندازه پایه ها، بدنه و پشتی دقت کنید.

تشخیص سبک های انواع مبلمان هنگام طراحی داخلی

از کنار دکوراسیون داخلی پذیرایی نباید به سادگی رد شد. مبلمان خیلی قدیمی و واقعا زیبای قرن ۱۸ و یا قبل تر، به ندرت در خارج از موزه ها، قصرهای قدیمی در معرض دید عموم و مغازه های عتیقه فروشی یافت می شوند. با این وجود خیلی مفید و سودمند است که کمی در مورد سبک ها بدانیم، حتی اگر فقط بازسازی و شناخت دوباره را در نظر داشته باشیم. در صفحات بعدی شما با توصیفات سبک های دوره های مختلف هر دو سمت اقیانوس اطلس آشنا خواهید شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (375 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (142 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (113 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (34 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (30 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (28 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده اهوازی، با نوشته جالب پشت آمبولانس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره