ساعدنیوز
ساعدنیوز

با دیدن این کارتون های فوق العاده، زبان فرانسوی یاد بگیرید

  سه شنبه، 04 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
با دیدن این کارتون های فوق العاده، زبان فرانسوی یاد بگیرید
در دنیای امروز صحبت کردن به یک زبان خارجی کافی نیست. افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند شانس پیدا کردن شغل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور افزایش خواهند داد. یادگیری یک زبان ذهن را تقویت می‌کند.

بهترین کارتونی که برای یادگیری و تکمیل زبان فرانسوی مناسب است و شاید دیدگاههایی درباره فرهنگ فرانسوی هم به شما بدهد، چیست؟ این سوال سختی است چرا که مانند بسیاری از جنبههای یادگیری زبان، بخش اعظم آن بستگی به این دارد که چه چیزی برای شخص شما مناسب است. خوشبختانه کارتونهای فرانسوی زیادی برای انتخاب وجود دارند. در این مقاله مواردی را معرفی میکنم که فکر میکنم برای تمرین مهارت شنیداری مفید و جالب هستند. من آنها را بر اساس مضمون مرتب کردهام تا بتوانید یک یا چند مورد از آنهایی که با سلیقه شما بیشتر همخوانی دارند را انتخاب کنید، اگرچه تماشای حداقل کمی از هر یک از آنها هم میتواند برای تمرین عالی باشد.

ماجراهای لوک خوش شانس و برادران دالتون

این سریالها درباره قهرمان گاوچرانی به نام لوک خوش شانس و ماجراهای انتقام او از خانواده دالتون و حوادث ناگوار در غرب وحشی است که بینشی از درک فرانسویها از فرهنگ آمریکایی (حداقل از هالیوود و فیلمهای وسترن ) و همچنین کهنه الگوهایی مثل گاوچران بد و خوب ارائه میدهد.

تصویر

ماجراهای تن تن

تن تن و شخصیت نامدار او در اصل بلژیکی هستند، اما کارتون تن تن محصول مشترک فرانسوی است و صداپیشگان آن نیز فرانسوی هستند. و صرف نظر از خاستگاه آن، شخصیتهای تن تن به همان اندازه در فرانسه آشنا هستند که شخصیتهای هری پاتر در آمریکا معروف هستند.

اگر به ماجراهای ایندیانا جونزی علاقهمندید، با دیدن این کارتون میتوانید ضمن لذت بردن از داستان آن، مهارتهای شنیداری زبان فرانسهتان را هم تقویت کنید.

بارباپاپا

ممکن است شخصیتهای بارباپاپا را از روی چیزهایی که در فرانسه پیدا میشوند بشناسید، از تیشرت گرفته تا کولهپشتی و لیوان و مجسمههای کوچک.

گلولههای رنگارنگ نمادین که توسط زوج آمریکایی-فرانسوی در دهه ۱۹۷۰ خلق شدند و در اصل در یک سری کتاب نمود واقعی پیدا کردند. نسخه کارتونی آن خیلی زود عرضه شد. مانند بسیاری از کارتونهای قدیمی فرانسوی، در این یکی هم گفتگوها و روایت داستان کند پیش میرود، بنابراین برای تمرین بسیار عالی است. به علاوه، این کارتون نستالژیک و یادآور خاطرات قدیم نیز هست.

یکی بود یکی نبود…

این کارتون سریالی از سال ۱۹۷۸ با “یکی بود یکی نبود…مردی…” یا همانIl était une fois…l’homme شروع شد که نسلهای بسیاری از آن خاطره دارند.

اگر با کارتونهای آمریکایی آشنا باشید میدانید که این نمایش در اصل مثل کارتونهای the vein of Schoolhouse Rock یا The Magic School Bus است اما آنقدر جذاب نیست ( و تا جایی که من دیدهام هیچ آوازی ندارد).

این کارتون یک نوع مستند است که کمی کمدی فیزیکی در آن وجود دارد. این کارتون هنوز هم در تلویزیون فرانسه پخش میشود و توجهات بسیاری را به خود جلب کردهاست.

تروترو

این کارتون نسخه انیمیشنی یک مجموعه کتاب است که بر اساس زندگی روزمره یک بچه الاغ چهار یا پنج ساله خوب ساخته شده است. با اینکه تروترو پرانرژی است و به خاطر چیزهای مختلف میخندد، اما خود نمایش حس و حال آرامی را منتقل میکند.

اگر میخواهید علاوه بر تقویت مهارتهای شنیداری، دایره لغاتتان را افزایش دهید، این یک امکان فوقالعاده است چرا که شما برخی از عبارتهای کودکانه را یاد خواهید گرفت و به طور کلی مکالمه روزمره مردم فرانسه را خواهید شنید. صداپیشگان این کارتون عالی عمل کردهاند، صداهای شخصیتها درست مانند بسیاری از بچههای فرانسوی است که من تا به حال مکالمهشان را شنیدهام.

خرس قهوه ای کوچولو

اگر میخواهید درباره فرهنگ فرانسوی یاد بگیرید، این نمایش نمونه ای از کودکی ایده آل به عقیده اکثر مردم فرانسه است که عبارتست از زندگی در این کشور، انجام فعالیتهای بسیار، رفتن به مدرسه، یادگیری آدام و رسوم و غیره.

حتی موارد کوچک مثل دمپاییهایی که خرس کوچولو میپوشد یا نوع شیرینیهایی که خانواده اش میخورند به طرز جالب و مشخصی برگرفته از فرهنگ و زندگی روزمره فرانسوی هاست.

تصویر

نیکولاس کوچولو

مانند بسیاری از شما که این مطلب را میخوانید، کتاب نیکولاس کوچولو یکی از اولین کتابهای طولانی فرانسوی است که من در مدرسه مطالعه کردم.

اگر شما هم آن را خواندهاید، آماده باشید تا شخصیتهای مورد علاقهتان را در یک انیمیشن سه بعدی به صورت بصری ببینید.

اگر هم نیکولاس کوچولو را نمیشناسید، باید بگویم که این مجموعه، یک سری ماجرا در مورد نیکلاس و دوستانش است که اغلب در مدرسه ابتداییشان اتفاق میافتد. این سریال از اوایل تا اواسط دهه ۱۹۶۰ پخش شد اما شرایط نیکولاس، دوستانش و بزرگسالان پیرامونش، هنوزهم قابل روایت و بامزه است.

این داستانها یک روش عالی برای یادگیری برخی از واژگان فرانسوی مربوط به مدرسه و دوران کودکی است. تا آنجا که شنیدهام این سریال توسط زبانآموزان بسیاری توصیه شده است، همانطور که مثلا در تالار گفتمان دولینگو مشاهده میکنید.

دردسرهای سوفی

اگر از دیدن کارتونهای غمناک، تاریخی و لباسهای زیبا خوشتان میآید، این کارتون کلاسیک دهه ۱۹۹۰ که اقتباسی است از کتابهای سه گانه قرن نوزدهم نوشته کنتس دو سگور، برای شما ساخته شده است.

تیتوف

به تبعیت از فضای کمدی دهه ۱۹۹۰، دنیای تیتوف از بقیه کودکان که نامشان در این لیست آمده متفاوت است. پسر بچه سیزده ساله نامداری که به خاطر تجربه و کاوش مسائل مربوط به بدن، جنسیت و ماجرای عشقی اش معروف شده است. همانند سبک طراحی، به طنزآن هم کمی ناشیانه پرداخته شده اما صداها بسیار عالی هستند و راهی فوقالعاده برای شنیدن سبک حرف زدن و اصطلاحات مردم فرانسه امروزی است.

شهر اسرار آمیز طلا

من درباره این کارتون شنیده ام زیرا شوهر فرانسوی من آن را در دوران بچگیاش در دهه ۸۰ تماشا کرده است و مانند بسیاری از فرانسویهای هم نسل ما این کارتون ایدهآل او هم بوده است.

بر اساس رمان اسکات اودل، این کارتون درباره اکتشاف و پرده برداشتن از دنیای جدید است، و اثر مشترک فرانسویها و ژاپنی هاست که اندکی پس علاقه مند شدن مردم فرانسه به انیمه ساخته شد.

میراکلس لیدی باگ

اگر بچه دارید، احتمالا با این محصول ژاپنی-کره ای که شخصیت اصلی آن یک کفشدوزک است، آشنا هستید. این نمایش درباره دختر و پسر نوجوانی است که از دانشآموزان هنر در ماریس به ابر قهرمانهایی با ظاهر حشرهمانند بسیار زیبایی تبدیل میشوند و به میراکلس شهرت دارند. این تصویر از پاریس همان چیزیست که مورد توجه من قرار گرفته است.

اگرچه تصویر و طرحی که از شهر به نمایش گذاشته شده همیشه هم درست نیست اما جزئیاتی مانند ظاهر اتوبوسهای شهری و کامیونهای زباله و نقاطی که تا حدی کمتر شناخته شدهاند مانند میدان ووز و گراند پله به طرز شگفتآوری واقعی هستند.

با اینکه ممکن است کمی دور از انتظار باشد اما شخصیت میراکلس به خوبی ساخته شده و از سرعت بالایی برخوردار است و سکانسهای حادثهای خوبی در آن به چشم میخورند. نکته جالب دیگر اینست که ابرقهرمان زن در اونیفورم خود به همان جذابیت همتای مردش به تصویر کشیده شدهاست.

تصویر

تماشای کارتون های غیر فرانسوی که به این زبان ساخته شده اند

اگر تاکنون به فرانسه سفر کرده و یا در آنجا زندگی کرده باشید ممکن است از نبود چند کارتون در لیست تعجب کنید. علت اینست که بسیاری از محبوبترین کارتونهای فرانسوی زبان در واقع محصول کشورهای دیگر از جمله ژاپن و ایالات متحده هستند و روسیه هم با محصولات معروفی مثل ماشا و میشا نیازی نیازی به معرفی ندارد.

برای مدت طولانی وضعیت در مورد کارتونها به همین شکل بود. بعد از همه این حرفها، مردم فرانسه با کارتونهای بانی خرگوشه و فیلمهای شرکت دیزنی و انیمههای آغازین دهه ۷۰ بزرگ شدند.

انیمه (و نسخه چاپی آن، مانگا) در فرانسه بسیار محبوب است. نمایشهایی مثل شوالیه های زودیاک، دراگون بال-زد، پوکمون و انیمههای اقتباسی اوایل دهه ۱۹۸۰ مانند تام سایر و زنان کوچک برای بسیاری از بزرگسالان فرانسوی حس نوستالژی به همراه دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (18 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...