دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

با فواید و مضرات خرمالو بیشتر آشنا شوید 

دوشنبه، 12 آذر 1397
خرمالو که به عنوان " شکلات طبیعت " و " میوه خدایان " معروف است ، میوه ای شبیه پرتقال و گوجه فرنگی با بافتی مومی است. این میوه خوش مزه میوه بومی چین است. می توانید از خوردن این میوه بصورت تازه، خام، پخته و یا خشک لذت ببرید. بسیارشیرین و مقوی است و برای سلامتی در دوران بارداری مفید است .

نگاهی کلی به خواص خرمالو

اگر در فصل سرما لثه هایتان خونریزی می کند امکان دارد به دلیل کمبود ویتامین C باشد. باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین C آن برای بالا بردن استحکام سلامت لثه ها موثر است. این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است.

این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می کند به علاوه پکتین موجود در خرمالو نقش بسزایی در کاھش کلسترول خون دارد.

میوه خرمالو با داشتن ویتامینھای A و C، کلسیم، پتاسیم و منیزیم میتواند به ھضم ھرچه بھتر غذا، تقویت بینایی و بھبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. شاید بد نباشد بدانید که خرمالو تقویت کننده معده است، اسھال را برطرف میکند. باعث نرمی سینه میشود، کمخونی را رفع میکند و اشتھاآور خوبی ھم ھست.

طبع خرمالو گرم و تر است و دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می کند.

خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است پکتین یکی از فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی خون می شود.

خرمالو آرام کننده سکسکه است و به طور چشمگیری بندآورنده خون ریزی است.

خرمالو ورم و التهاب بواسیر را فرو می نشاند.

به خاطر حضور ویتامین A در خرمالو برای پوست و ناخن و موهای خشک و شکننده مفید است.

میوه ی خرمالو رسیده برای کودکان نیز میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها موثر است.

 

عوارض خوردن خرمالو

میوه خرمالو معمولا به خاطر فواید آن مشهور است. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که برخی محدودیت های خاصی برای مصرف دارد که می تواند منجر به اثرات جانبی شود ، اگر به درستی نگهداری نشود. این عوارض جانبی در زیر آورده شده است:

خرمالو حاوی تانین است از این رو، اگر این میوه با معده خالی خورده شود، منجر به اسهال می شود. همچنین باید در مقدار محدودی مصرف شود.

کسانی که فشار خون پایین دارند نباید این میوه را بخورند چون می تواند فشار خون را کاهش دهد و منجر به بیماری های مرتبط با فشار خون پایین شود.

مقدار قند این میوه واقعا بالا است و از این رو ، کسانی که از دیابت دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند.

بسیاری از مردم اشتباه می کنند که خوردن میوه با پوست منجر به تاثیرات مفید خواهد شد. در مقابل، واقعیت این است که بیشتر تانیک اسید در پوست آن متمرکز است. در نتیجه، پوست آن هرگز نباید خورده شود؛ در غیر این صورت، منجر به تشکیل سنگ در معده می شود.

حتی خوردن میوه ها با " غذاهای سرد " مانند ماهی، و میگو، به تشکیل سنگ در معده منجر خواهد شد. این به خاطر این است که اینها غذاهایی هستند که پروتئین بالایی دارند و اسید تانیک، با عمل کردن روی این پروتئین ها، سنگ را شکل می دهد.

چه کسانی خرمالو نخورند

اگرچه خرمالو خواص بسیار زیادی دارد، اما خوردن بیشتر از 1 تا 2 عدد از آن در روز توصیه نمیشود.

اگر دچار اضافه وزن هستید در خوردن خرمالو زیاده روی نکنید.

کسانی که اختلالات روده ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده اند یا به بیماریھای قلبی و سل مبتلا ھستند باید در خوردن خرمالو احتیاط کنند.

آیا خوردن میوه خرمالو برای دوران بارداری مشکل دارد؟

بله، می توانید از خوردن خرمالو در دوران بارداری لذت ببرید. با این حال، باید مقادیر کافی بخورید. خوردن میوه به بارداری سالم کمک می کند. مواد غنی در خرمالو رشد جنین را افزایش می دهد و همچنین سلامت مادر را تضمین می کند. قبل از این که خرمالو را در دوران بارداری به رژیم غذایی بگنجانید، با پزشک مشورت کنید.

فواید خوردن خرمالو در دوران بارداری:

خرمالو حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی ضروری هستند ، بنابراین وقتی آن را مصرف می کنید ، فوایدی برای سلامتی تان دارد.

1. خواص خرمالو برای رشد جنین:

خرمالو غنی از مواد معدنی کلسیم و فسفر هستند. بنابراین خوردن خرمالو در دوران بارداری به رشد استخوان های کودک متولد نشده کمک می کند. هم چنین این میوه ها عملکرد سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد .

2. درمان کم خونی:

آهن موجود در خرمالو به جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک می کند. خوردن خرمالو در دوران بارداری به افزایش تعداد هموگلوبین کمک می کند و از عوارض جانبی کم خونی، مانند خستگی و گیجی جلوگیری می کند.

تاثیر خرمالو بر جنین

3. بالا بردن ایمنی:

خوردن خرمالو در دوران بارداری به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. ویتامین آ و کاروتوئن آن به تقویت دید و ماهیچه های قلب کمک می کند و عملکرد بدن را بهبود می بخشد. هم چنین مقدار ویتامین ث در میوه ها ، ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

4. تنظیم فشار خون:

خرمالو در درمان فشار خون در دوران بارداری بسیار موثر هستند. مقدار منیزیم در میوه ها به کاهش فشار خون کمک می کند.

5. درمان سنگ کلیه:

خرمالو حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند که به کاهش خطر سنگ کلیه در طول دوران بارداری کمک می کنند. خوردن این میوه سلامت خوب کلیه ها را تضمین می کند.

دیگرخواص مهم خرمالو در بارداری

6. مبارزه با بی خوابی و استرس:

ویتامین ث درخرمالو در به حداقل رساندن استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی بسیار موثر است. این میوه کمک می کند در دوران بارداری خواب سالمی داشته باشید.

7. درمان سرما خوردگی و سکسکه

خرمالو داروی سنتی برای مبارزه با سرماخوردگی است. این میوه همچنین به شما کمک می کند تا از سکسکه و عوارض جانبی آن در دوران بارداری در امان باشید .

8. جلوگیری از سرطان:

 خرمالو حاوی ترکیباتی نظیربتولینیک اسید و شیبول هستند که خاصیت ضد سرطانی دارد. خوردن میوه در دوران بارداری از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

 9. سم زدایی

 خرمالو منبع عالی از آنتی اکسیدان ها قوی است که به دفع مسمومیت بدن و کبد در طول دوران بارداری کمک می کنند. هم چنین آنتی اکسیدان موجود در این میوه به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و به طور موثر از شما و جنین محافظت می کند.

 10. کاهش دیابت

 عصاره پوست خرمالو در بهبود مقاومت انسولین و تنظیم سطح قند خون بسیار موثر است. بنابراین خوردن این میوه می تواند به شما کمک کند دیابت را به طور قابل توجهی در دوران بارداری تنظیم کنید .

 11. سیستم قلبی - عروقی خوب:

 کلسیم موجود در خرمالو به سلامت خوب سیستم قلبی و عروقی در دوران بارداری کمک می کند . آیا از خوردن خرمالو در دوران بارداری لذت می برید ؟ شما چطور از آن سود می برید ؟ تجربه منحصر به فرد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله