دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

با فواید و مضرات لپه بیشتر آشنا شوید 

یکشنبه، 03 آذر 1398
لپه ها به خانواده عدس و لوبیا تعلق دارند چیزی که لپه خشک را متمایز می کند روش هایی است که تهیه می شوند و شکل می گیرند آنها رنگ های سبز، قرمز و زرد دارند لپه زرد مزایای تغذیه ای بسیاری دارد .

فواید لپه

۱. کاهش سطح کلسترول

لپه منبع خوبی برای فیبر محلول به شمار می رود. در واقع، افزودن لپه، به میزان یک فنجان کوچک، به رژیم غذایی می تواند تقریبا ۶۵ درصد از ارزش روزانه ی توصیه شده برای فیبر را در رژیم غذایی تان فراهم کند.

۲: کاهش خطر ابتلا به سرطان

لپه حاوی ایزوفلاون (به ویژه دایدزین) است که می تواند خطر ایجاد برخی انواع سرطان ها را، به ویژه سرطان های پستان و پروستات را کاهش دهد. ایزوفلاون ها اساسا نوعی استروژن گیاهی هستند؛ بنابراین می توانند نقش هورمون ها را در بدن تقلید کنند.

۳: تنظیم سطح قند خون

میزان بالای فیبر موجود در لپه، علاوه بر کاهش سطوح کلسترول خون، به تنظیم سطوح قند خون نیز کمک می کند.

فیبر محلول موجود در این ماده ی خوراکی کم گلوکز می تواند میزان جذب قند را کاهش دهد، و از این طریق، به رهاسازی آهسته و ثابت گلوکز در خون کمک کند؛ به این ترتیب، لپه می تواند از افزایش ناگهانی قند خون پیشگیری کند. با این حال، لپه می تواند به اندازه ی کافی و مداوم انرژی بدن را تامین کند. از این رو، مصرف لپه برای بیماران مبتلا به دیابت مفید و مناسب است.

۴. کاهش حساسیت به سولفیت

حساسیت به سولفیت می تواند با تجربه ی علائمی نظیر افزایش سرعت ضربان قلب، سردرد، اسهال، حالت تهوع، و نظایر این ها همراه باشد؛ افرادی که دچار حساسیت به سولفیت هستند، با مصرف مواد غذایی حاوی سولفیت به علائم فوق دچار می شوند. سولفیت معمولا به عنوان ماده ی نگهدارنده به مواد غذایی فرآوری شده ای نظیر کیک ها و کلوچه ها، مرباها، چیپس سیب زمینی، شربت ها، نشاسته، سرکه و ... اضافه می شود.

۵: بهبود سلامت قلب

لپه برای سلامت قلب بسیار مفید است؛ زیرا به کاهش تجمع پلاک ها در عروقی خونی، و از این طریق، به پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی کمک می کند. لازم به ذکر نیست که فیبر محلول موجود در این مواد غذایی سطوح کلسترول را کاهش می دهد، به این ترتیب، خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

مضرات لپه

لپه نیز همانند سایر حبوبات دارای خاصیت نفاخ است، از این رو توصیه می شود قبل از مصرف مدتی خیسانده شده و سپس آب آن دور ریخته شود.

توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری آسم، از مصرف لپه و سایر غذا های نفاخ پرهیز کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی