ساعدنیوز
ساعدنیوز

با حس دلتنگی بعد از جدایی چه کنیم؟

  چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با حس دلتنگی بعد از جدایی چه کنیم؟
درمان دلتنگی پس از جدایی ممکن است یک فرایند پرزحمت و طولانی باشد اما با درخواست کمک از یک مشاوره روانشناس به خوبی می‌توانید با شکست عشقی خود مقابله کنید. از گام‌های بالا پیروی کنید تا بتوانید به همان اندازه حس بهتری داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، حس دلتنگی و علایم افسردگی پس از جدایی غیرعادی نیست. بسیاری از مردم نگران انتخاب هایشان و اینکه آینده چه چیزی را برای آن ها به ارمغان می آورد هستند: آیا هرگز عشق دیگری وجود خواهد داشت؟ اگر وجود دارد به همان اندازه خوب خواهد بود؟ آیا هرگز کسی من را آن گونه که او درک می کرد، درک خواهد کرد؟

دیگر پرسش هایی که ممکن است از خود بپرسید عبارت اند از: ” اگر تا همیشه چنین حسی داشته باشم چه؟ آیا بهتر است پیش عشق سابقم بازگردم؟” این نوع تفکرات کاملاً طبیعی هستند. اگرچه بعد از جدایی به دنبال تسکین فوری احساسات و تفکرات ناراحت کننده بودن طبیعی است، اما درواقع این دوران برای درون گرایی و درون اندیشی زمان مناسبی است.

به جای ارتباط فوری با عشق سابق خود، گامی به عقب بردارید و با خود صادق باشید. در مورد جدایی با او حتماً دلیلی وجود دارد. مطمئناً در این رابطه چیزهایی وجود داشته که شما دوست داشتید اما دلیلی هم برای پایان رابطه وجود دارد و این یک شکست نیست، بلکه یک جدایی است.

در همه ادوار مردم با جدایی دست وپنجه نرم می کنند. شما اولین کسی نیستید که به یک رابطه عاشقانه پایان می دهید. دلیلی برای پایان رابطه وجود داشته و شما از این جدایی درس خواهید گرفت.

شاید اکنون نمی دانید علت جدایی چه بوده و عیبی هم ندارد. نیازی نیست که بدانید. باید پذیرش خود را در این مورد بالا ببرید. شما در روند بهبودی هستید و این بهبودی از طریق درون گرایی آغاز می شود. هنگامی که تفکرات منفی مانند ” چه می شود اگر؟” در ذهن شما شروع می شود، اندک زمانی را صرف کنید تا خود را به زمان حال بازگردانید. بر روی زمان حال تمرکز کنید. امروز چه کاری می توانید انجام دهید؟ قطعاً تمرین ذهن آگاهی می تواند در کاهش دلتنگی بعد از جدایی مفید باشد.

با شخص جدیدی قرار ملاقات نگذارید، خود را ملاقات کنید

اگرچه برای کاهش احساس دلتنگی بعد از جدایی شاید تصمیم فوری برای شروع رابطه دوستی جدید و گذاشتن قرار ملاقات وسوسه انگیز باشد، اما این همیشه بهترین ایده نیست. صرف وقت برای تأمل در مورد شروع رابطه، بهترین روش برای خودشناسی است. همچنین، این وقت گذاشتن ها به شما کمک می کند تا در مورد انتظارات و خواسته های خود برای شروع رابطه جدید بیشتر فکر کنید. این زمان تنهایی، فرصت مناسبی برای رسیدگی به کارهایی است که قبل از پایان رابطه فرصت پرداختن به آن ها را نداشتید.

به عنوان مثال، می توانید دوباره به باشگاه بروید تا میزان استرس خود را کم کنید و زمان را صرف سرگرمی های لذت بخش و بودن در کنار دوستان صمیمی تان کنید. ممکن است زمان مناسبی برای آغاز رفتن به یک کلاس یا دوره ی آموزشی، نوشتن یک کتاب و راه اندازی یک وبلاگ باشد. به جای پرداختن به روابط گذشته، سرگرم شدن به کارهای جدید، شما را یاری خواهد کرد که آینده را بدون یار سابقتان تصور کنید.

دوستانتان ممکن است شما را وادار به بیرون رفتن، خوش گذراندن و “فراموش کردن” عشق سابقتان کنند. در این مورد مراقب باشید. بیرون رفتن با دوستان و خوش گذراندن خوب است اما دوران بعد از جدایی می تواند شما را وارد مرحله آسیب پذیری سازد. ممکن است تصمیماتی بگیرید که بعداً پشیمان شوید. به علاوه شما این فرصت را به خود نخواهید داد که در مورد این رابطه تازه تمام شده تأمل کنید و آن را بسنجید و بهبود دهید.

بر داشته های خود تمرکز کنید

در ابتدا به علت غوطه ور شدن در احساس دلتنگی بعد از جدایی ، فکر کردن یا برنامه ریزی در مورد آینده، کاری دشوار است. به همین خاطر، دید تونلی شما ممکن است به شما فقط اجازه دیدن نقاط منفی زندگی را دهد. به جای تمرکز بر روی دلایل جدایی، انرژی دوباره خود را برای قدردانی ازآنچه دارید معطوف کنید.

می توانید برای چیز کوچکی شکرگزار باشید. ممکن است این گونه باشد که به خاطر یک دوست خوب یا شاید به خاطر توانایی هایی که دارید و به دیگران اختصاص می دهید شکرگزار باشید.

گاهی اوقات که از دلتنگی بعد از جدایی رنج می برید، انجام کاری خیر برای یک دوست یا یک عزیز می تواند در دور کردن حواستان مؤثر باشد. یا اینکه قرار ملاقاتی با خودتان داشته باشید و کاری مهربانانه برای خودتان انجام دهید تا روحیه تان را بهتر کند.

شما یک زندگی کامل و چیزهای زیادی برای کشف کردن پیش روی خوددارید که شما را شاد خواهند کرد. فهرستی از چیزهایی که شما قدردان آن هستید را تهیه کنید. یادآوری داشته های خود، سطح بهبودی جسمی و ذهنی شما را ارتقا می بخشد.

لازم نیست این لیست سپاسگزاری پر از چیزهای خارق العاده و یا منحصربه فرد باشد. در حقیقت، بهترین چیزها برای قدردانی ممکن است مواردی باشند که هرروزه آن ها را می بینید. ممکن است شما برای لذت بردن از نور آفتاب یک روز گرم، ساعتی دیرتر خوابیدن و یا خوردن یک بیسکویت شکلاتی خوشمزه سپاسگزار باشید.

واقعیت را بپذیرید

بعد از جدایی ممکن است ایده بازگشت به سمت یار سابقتان تسلی دهنده باشد، اما این امر با تلاش هایتان برای ادامه حرکت روبه جلو در تضاد است. زمانی که شما به گذشته تان چسبیده اید حرکت به سمت جلو دشوار است. مهم است به یاد داشته باشید که رابطه به هر دلیلی پایان یافته و فکر کردن راجع به گذشته قرار نیست حال شما را خوب کند یا تأثیری در زندگی آینده شما داشته باشد.

البته در این مورد امیدهایی نیز وجود دارد و دوباره با عشق سابقتان بودن غیرممکن نیست، اما برای بهبود اوضاع، هردوی شما به زمان تنهایی نیاز دارید تا راجع به اشتباهات گذشته خود فکر کنید و ببینید در صورت برگشت به رابطه قبلی چگونه رفتار بهتری خواهید داشت.

حفظ یک دید متعادل در مورد رابطه مهم است. به یادآوردن تمام خوشی ها آسان است و شما بابت اینکه آن لحظات خوش را هرگز دوباره نخواهید داشت اذیت می شوید. بعضی از افراد تنها بر روی جنبه های منفی جدایی تمرکز می کنند. اما در هر رابطه ای خوشی و ناخوشی وجود دارد.

اصولاً هنگام رنج بردن از دلتنگی پس از جدایی تمایل داریم اتفاقات گذشته را مطلوب تر از واقعیت حقیقی آن ببینیم. به خاطرات خوش گذشته رابطه به نیکی یاد کنید نه به عنوان نشانه ای مبنی بر اینکه شما دوباره باهم خواهید بود.

نیازی نیست برای اینکه بتوانید از عشق قبلی تان دست بکشید از او یک شخص ترسناک بسازید، فقط لازم است به خود اجازه دهید، به یاد داشته باشید خصوصیات رابطه شما چگونه بود که درنهایت منجر به پایان رابطه شد.

دلتنگی بعد از جدایی چقدر طول می کشد؟

درمان دلتنگی پس از جدایی ممکن است یک فرایند پرزحمت و طولانی باشد اما با درخواست کمک از یک مشاوره روانشناس به خوبی می توانید با شکست عشقی خود مقابله کنید. از گام های بالا پیروی کنید تا بتوانید به همان اندازه حس بهتری داشته باشید. تلاش شما برای بهبود رابطه پایان یافته گذشته، فرایند بهبود دلتنگی بعد از جدایی را به تأخیر می اندازد . پس به دام این تله گرفتار نشوید.

برای اینکه فردی پس از جدایی به حالت سلامت روان بازگردد، زمان مشخصی وجود ندارد. بنابراین با احساساتی مانند: حال شما باید تا آلان خوب می شد، خود را تحت فشار قرار ندهید. هیچ ” بایدی” در طول این فرایند به شما کمک نخواهد کرد.

ممکن است هر زمان که به عشق سابقتان فکر کنید دچار احساس دلتنگی و پشیمانی شوید و این حس کاملاً طبیعی است. اگر شما به این احساسات توجه نکنید، به مرورزمان کم می شوند و شما به سمت جلو و بهبود حرکت خواهید کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (52 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (32 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (29 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (19 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده