دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

با کاربری‌های متنوع چوب پلاست بیشتر آشنا شوید ؟ 

یکشنبه، 05 آذر 1402
چوب پلاست یا چوب پلاستیک که به اختصار WPC یا همان (کامپوزیت چوب پلاستیک) نیز گفته می‌شود، ماده‌ای به اصطلاح ترکیبی است که از یک طرف رزین‌های پلاستیکی و از طرف دیگر الیاف یا تراشه‌های چوب طبیعی، از مواد تشکیل دهنده آن هستند.

چوب پلاست یا چوب پلاستیک که به اختصار WPC یا همان (کامپوزیت چوب پلاستیک) نیز گفته می‌شود، ماده‌ای به اصطلاح ترکیبی است که از یک طرف رزین‌های پلاستیکی و از طرف دیگر الیاف یا تراشه‌های چوب طبیعی، از مواد تشکیل دهنده آن هستند. این محصول برای جایگزینی گونه‌های چوبی و چوب طبیعی که به شدت در معرض خطر انقراض هستند، طراحی و تولید شده است. پروفیل چوب پلاستیک ماده‌ای عالی است که برای کاربری‌های متنوع در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قطعات ساخته شده از چوب پلاست عموما با دو روش به دست می‌آیند. اولی روش قالب گیری تزریقی و دومی اکستروژن است. از آنجایی که برای تولید کامپوزیت چوب پلاستیک، از مواد بازیافت شده استفاده می‌شود، به محصولی دوستدار محیط زیست معروف شده است. گاهی اوقات، مواد مورد استفاده پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن یا حتی پلی پروپیلن هستند. بنابراین چوب پلاست محصولی زیست محیطی خواهد بود که به طبیعت احترام می گذارد.

این محصول دارای نمونه‌های متعددی بوده که از فناوری‌های جدید، ترکیبی از کیمیاگری بین پلاستیک و چوب به دست آمده است. چوب پلاستیک به عنوان بخشی از یک رویکرد مدنی تولید می‌شود. مواد اولیه و پایه آن 100% از خاک اره تشکیل شده است. سپس پی وی سی احیا شده به ترکیبات آن اضافه می‌شود. در نهایت نیز محصولی منحصر بفرد بدست می‌آید که به بازیابی ضایعات کمک زیادی می‌کند.

از اصلی‌ترین کاربری‌های چوب پلاست در فضای باز

از اصلی‌ترین کاربری‌های چوب پلاست در فضای باز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و اجرای روف گاردن

از پروفیل چوب پلاست به عنوان محصول اصلی برای طراحی 0 تا 100 روف گاردن استفاده می‌شود؛ زیرا محصولی چندوجهی به شمار می‌آید. به این معنا که می‌توانید از کف تا سازه و مبلمان و عنصری که در برای دکوراسیون فضای باز نظر داشته باشید را، با این محصول بسازید.

طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاست

برای کف سازی هر نوع فضای باز می‌توان از پروفیل چوب پلاستیک به صورت گسترده استفاده کرد. کفپوش قابل اجرا با این محصول در دو نوع سبک و سنگین است. نوع سنگین آن به عنوان کفپوش پرتردد نیز شناخته می‌شود که می‌توان در: مراکز تجاری اداری، حیاط منزل، باغ، ویلا و ... استفاده کرد. همچنین به عنوان یکی از عناصر اصلی در روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی و اجرای سازه و مبلمان چوب پلاست

خوشبختانه مقاومت و دوام بالای چوب پلاست این امکان را فراهم کرده تا بتوان از آن در ساخت سازه‌های اصلی یعنی پرگولا چوبی یا آلاچیق چوبی، بعضا کلبه چوبی از آن بهره برد. مبلمان فضای باز نیز که یکی از اصلی‌ترین عناصر دکوراسیون بیرونی محسوب می‌شود، با این محصول قابل اجرا خواهد بود.

طراحی و اجرای پله و نرده چوب پلاست

این محصول از آنجایی که مناسب فضای باز است، بهترین گزینه برای ایجاد حریم خصوصی از طریق دیوار کشی یا حصارکشی بوده و به عنوان نرده در تراس، پشت بام، حیاط و ... کاربرد دارد. همچنین می‌توانید به عنوان عنصر زیبا شناختی در باغ و باغچه، راهرو یا حتی ایجاد پله در فضای باز از چوب پلاست استفاده کنید.

طراحی و اجرای سقف کاذب چوب پلاست

از جمله مواردی که برای دکوراسیون داخلی با این محصول قابل اجراست، سقف کاذب بوده که بیشتر در اماکن اداری یا تجاری، مراکز خرید یا رستوران‌ها و کافه انجام می‌شود. سقف کاذب اجرا شده با این محصول از ظاهر و زیبایی متفاوتی در مقایسه با دیگر سقف کاذب‌ها برخوردار است.

طراحی و اجرای نما چوب پلاست

از آنجایی که پروفیل چوب پلاست در اصل برای فضای باز و بیرونی تولید شده است، نمای ساختمان نیز از جمله موارد زیباسازی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توانید با کاربرد این محصول نمای ساختمان‌های مسکونی و اداری، نمای منازل ویلایی و ... را طراحی و اجرا کرد. چوب پلاست در نمای ساختمان به عنوان عایق عمل کرده و از بدنه اصلی ساختمان در تمامی فصول سال محافظت خواهد کرد.

چرا از چوب پلاست در فضای باز استفاده کنیم ؟

چوب پلاستیک محصولی زیست محیطی و بسیار بادوام است. به دلیل ترکیبات خود، در برابر شکستگی یا ضربات سنگین، لکه‌ها، شرایط آب و هوایی، حتی در بدترین شرایط سرما یا گرما، مقاومت می‌کند. همچنین ضد پوسیدگی و ترک خوردگی بوده و بنابراین برای دکوراسیون فضای باز بسیار مناسب است. این ماده حتی در معرض رطوبت بالا نیز پایدار می‌ماند و از نظر ظاهری تغییر شکل نخواهد داد. همچنین ضد لغزش بوده و به حداقل نگهداری نیاز دارد. به سادگی آن را با آب تمیز کنید تا درخشندگی آن را بازیابی کنید.

کامپوزیت چوب پلاستیک با کیفیت فراوان و مزایای غیرقابل انکار، محصولی انتخابی برای طراحی‌های بیرونی شماست. پس از نصب، به شما این امکان را می‌دهد که از امکانات فضای باز و حتی نیمه باز همچون تراس، پاسیو یا حیاط خلوت و ... در بلند مدت لذت ببرید و در عین حال از امکانات عالی برخوردار شوید.

قطعا پروفیل چوب پلاست یکی از بهترین محصولات حال حاضر برای ایجاد تغییری اساسی در فضای باز است. چوب پلاست یک انتخاب مد روز و مناسب طراحی است که می‌داند چگونه هم دوستداران سبک کلاسیک و هم علاقه مندان به مبلمان مدرن را آشتی دهد. در واقع، با هر فضای باز و بیرونی بسیار تطبیق پذیر است و می‌تواند با موفقیت با انواع زیادی از سبک‌ها و محیط‌ها سازگار شود.

مجموعه چوب پلاس

مجموعه چوب پلاس در حال حاضر یکی از ارائه دهندگان چوب پلاست و خدمات قابل اجرا با این محصول در سراسر ایران است.
برای مشاوره رایگان در زمینه مرتبط می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

09120919512


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه تخصصی کتاب
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
ثبت آخرین عکس عاشقانه فریبا ناردری با همسر جوانش قبل از فوت +عکس
استوری تسلیت پژمان بازغی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه