باک بنزین پراید را چگونه تعویض کنیم؟

  دوشنبه، 31 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
باک بنزین پراید را چگونه تعویض کنیم؟
بخش بزرگی از سوخت رسانی به سلامت باک بنزین وابسته است و با وجود هر گونه اشکالی در باک بنزین، علاوه بر این که سوخت رسانی تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد، امکان ایجاد آتش سوزی و خطرات بزرگتری نیز خلق می‌شود که هر یک می‌توانند سلامت خود شما و سایر سرنشینان خودرو را به خطر بیندازد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، باک بنزین پراید به دلایل مختلفی، مشکلاتی خواهد داشت که ممکن است نیاز به تعویض آن را فراهم سازند. البته برخی اوقات مسائل با تعمیراتی جزئی یا سنگین، قابل رفع هستند؛ اما در مواردی دیگر تعویض این قطعه، تنها راه حل باقی مانده به شمار می رود.

نشتی باک بنزین پراید

توجه داشته باشید که نشتی باک بنزین پراید یا هر خودروی دیگری را نباید به هیچ وجه ساده انگاشته و از کنار آن عادی عبور کنید. نشتی باک بنزین پراید، می تواند منجر به آتش سوزی و حتی انفجار خودرو شده و فاجعه ای جبران ناپذیر بر جای بگذارد. برای اطلاع از نشتی باک بنزین خودروی خود، احتمالا با بنزین ریزی در بخش عقب خودرو، مواجه خواهید شد. اما حتی اگر این مورد را نیز مورد دقت قرار نداده باشید، بوی بنزین و انتشار آن به داخل کابین، توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.

سرریز شدن بنزین از باک پراید

برخی اوقات باک بنزین پراید عیب پیدا کرده و علی رغم این که به میزان کافی بنزین داخل آن می ریزید، اما با پدیده سرریز شدن بنزین از باک پراید روبرو خواهید شد. یکی دیگر از مواردی که برخی اوقات در خصوص باک بنزین خودروی پراید، مشاهده می شود؛ پدیده بیرون ریختن بنزین از باک پراید است. ممکن است شما به اندازه کافی بنزین داخل باک خودروی پراید خود ریخته باشید؛ اما پس از طی مسیری که اتفاقا موازی با استفاده از سوخت است، بوی بنزین را از بخش عقب خودرو استشمام می کنید.

پس از پیاده شدن و چک کردن درب باک، مشاهده خواهید کرد که بنزین سرریز شده و مقداری از آن بیرون ریخته است. علت چیست؟ علت سرریز شدن بنزین از باک پراید، خراب شدن حباب گیر داخل باک پراید است که لازم است در این صورت تعمیر شده و به احتمال زیاد تعویض گردد. برای دسترسی به قطعه حباب گیر باک پراید، باید از طریق بخش چپ صندوق عقب اقدام نمایید. البته احتمالا تعویض یا تعمیر آن برای خود شما ممکن نباشد و لازم است که از تعمیرکار برای این منظور کمک بگیرید.

آموزش مراحل تعویض باک بنزین پراید

توجه داشته باشید که انجام تعویض باک بنزین پراید یا هر خودروی دیگری، نیازمند تخصص و مهارت در امور مکانیکی خودرو است و با وجود توضیح مراحل، توصیه می کنیم که این کار را به دست متخصص بسپارید. پیشنهاد میکنم درباره ی علائم خرابی واتر پمپ ماشین نیز بخوانید .

  • اتومبیل خود را روی چال یا جایی حفره مانند و شبیه به آن قرار دهید، زیرا نیاز است که به راحتی به بخش زیرین در بخش انتهایی، یعنی جایی که باک قرار گرفته است، دسترسی داشته باشید.
  • به کمک پیچ تخلیه باک بنزین پراید که در بخش زیرین آن قرار گرفته است، بنزین را کاملا از داخل باک تخلیه کرده و آن را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. پیچ تخلیه کاملا محکم شده است و باید آن را به کمک آچار فرانسه باز کنید. لازم به ذکر است که باید از ریختن بنزین روی زمین خودداری نمایید و توجه داشته باشید که هیچ ماده اشتعال زایی در نزدیکی محل فعالیت وجود نداشته باشد.
  • همین طور شلنگ های اصلی باک را از جای خود جدا ساخته و بنزین موجود در مسیر را نیز به خوبی تخلیه نمایید. (برای این منظور دسترسی شما از زیر صندلی عقب روی باک خواهد بود. باید از این بخش سوکت پمپ بنزین را جدا ساخته و شلنگ ها را رها کنید.)
  • اکنون دوباره داخل چال رفته و اگزوز را نیز رها کنید. (اگزوز به وسیله دو منجیل در بخش میانی و عقبی به باک متصل شده است.)
  • یک سیم نیز از ترمز دستی پراید به باک اتصال دارد که باید آن را نیز جدا سازید.
  • اتصال سوخت سنج پشت آمپر را نیز از باک جدا نمایید.
  • پیش تر شلنگ های باک را از پمپ بنزین جدا ساختیم، اما اکنون باید این شلنگ ها را از خود باک نیز رها سازید. دو شلنگ ورودی و خروجی داریم که باید هر یک جدا شده و در مورد آن ها دقت داشته باشید که مجدد برای بستن باک جدید، هر یک را صحیح اتصال دهید.
  • حالا نوبت باز کردن پیچ ها برای تعویض باک بنزین پراید می رسد. این پیچ ها را به کمک آچار بکس و کمی فشار باز کنید و بست های آهنی را نیز رها سازید.
  • برای بیرون آوردن باک، بهتر است زیر چرخ جک زده و باک را خارج سازید. البته امکان بیرون آوردن آن بدون جک زدن نیز وجود دارد که به مراتب سخت تر خواهد بود.
  • برای جا گذاشتن باک تازه نیز باید این مراحل را به صورت معکوس انجام داده و دقت داشته باشید که شلنگ های ورودی و خروجی را صحیح در جای خود قرار داده و بست ها و پیچ ها را به خوبی محکم نمایید.

نکته: به یاد داشته باشید که حتما حین بستن باک جدید، پیچ و مهره های آن را به خوبی روغن کاری کنید تا از زنگ زدن آن ها و فرسوده شدن زودهنگام، جلوگیری به عمل آید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (330 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (82 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (63 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (43 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (28 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (24 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (26 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (13 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...