دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

برای کنترل چربی پوست چه کنیم؟ 

شنبه، 19 تیر 1400
به نظر می رسد واضح است ، اما بسیاری از افراد با پوست چرب روزانه صورت خود را نمی شستند. اگر پوست شما چرب است ،باید روزی دو بار صورت خود را بشویید – اما بیش از حد آن را مصرف نکنید.از صابون های سخت و یا مواد شوینده جلوگیری کنید.به جای آن از صابون ملایم مانند صابون گلیسیرین استفاده کنید.

آیا پوست چرب و براق دارید که به نظر می رسد هر کاری که می کنید (با وجود تمام تلاش هایتان)، تغییری نمی کند؟ احتمال دارد که فعالیت غده های چربی زیر پوست صورت افزایش یافته و بیش از اندازه چربی ترشح می کند، و همین امر باعث به تعویق افتادن درمان پوست چرب صورت می شود.دقیقاً چه چیزی می تواند باعث بروز این اتفاق شود؟ متاسفانه باور اشتباه درباره پوست چرب بسیاز است. شما باید این باورها را به فراموشی بسپارید و دلایل علمی که می توانند باعث براق بودن بیش از اندازه ی ناحیه ی T صورت باشند را بشناسید. در زیر، چند عامل اساسی را تشریح خواهیم کرد.بدون نظر گرفتن اینکه چقدر صورتتان را می شویید، پوستتان با درخشندگی نامطلوبی چرب به نظر می رسد؟ مشکل چیست؟ عوامل زیر را در نظر بگیرید تا اتفاقی را که رخ می دهد، بهتر درک کنید. هر چه پوستتان را بیشتر بشناسید، راحت تر می توانید برای درمان پوست چرب صورت خود راه حل پیدا کنید.

شستشوی صورت

به نظر می رسد واضح است ، اما بسیاری از افراد با پوست چرب روزانه صورت خود را نمی شستند. اگر پوست شما چرب است ،باید روزی دو بار صورت خود را بشویید – اما بیش از حد آن را مصرف نکنید.از صابون های سخت و یا مواد شوینده جلوگیری کنید.به جای آن از صابون ملایم مانند صابون گلیسیرین استفاده کنید.

عسل

عسل یکی از معروفترین داروهای پوستی است.به لطف توانایی های ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده آن ، می تواند از پوست روغنی و مستعد آکنه بهره مند شود.عسل همچنین یک ماده مرطوب کننده طبیعی است ، بنابراین به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند اما روغنی نیست.این امر به این دلیل است که رقیق کننده ها بدون جایگزین کردن آن ، رطوبت را از پوست می گیرند.برای استفاده از عسل برای درمان آکنه و پوست چرب ، یک لایه نازک ترجیحاً خام را روی صورت خود بمالید.بگذارید حدود ۱۰ دقیقه خشک شود و با آب گرم کاملاً بشویید.

گل رس آرایشی

گل رس برای کمک به جذب روغن پوست و درمان بسیاری از شرایط پوستی استفاده می شود.خاک رس سبز فرانسه از آنجایی که بسیار جاذب است ، یک درمان محبوب برای پوست های روغنی و آکنه است.

جو دوسر

جو دوسر به آرام کردن پوست ملتهب و جذب روغن اضافی کمک می کند. هنگامی که در ماسک صورت استفاده می شود ، جو دوسر معمولاً خشک است.می توان آن را با ماست ، عسل یا میوه های پوره مانند موز ، سیب یا پاپایا ترکیب کرد. برای استفاده از جو دوسر روی صورت خود:۱/۲ فنجان جو دوسر را با آب گرم ترکیب کنید تا خمیری شکل بگیرد.در ۱ قاشق غذاخوری عسل هم بزنید.مخلوط جو دوسر جو را برای حدود سه دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید.با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.روش دیگر ، مخلوط جو دوسر را به صورت خود بمالید و آن را برای مدت زمان ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید.با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.

سفیده تخم مرغ و لیمو

سفیده تخم مرغ و لیموترش یک داروی قدیمی برای پوست های چرب است.تصور می شود که هر دو ماده منافذ را محکم می کنند. اسید موجود در لیمو و سایر مرکبات ممکن است به جذب روغن کمک کند.طبق یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ ، لیموها توانایی ضد باکتریایی نیز دارند.با این حال ، این روش درمانی برای افراد مبتلا به آلرژی تخم مرغ گزینه مناسبی نیست.

برای تهیه ماسک صورت سفید و لیمو تخم مرغ:

۱ عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه خرد شده ترکیب کنید.آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا ماسک خشک شود.با آب گرم صورت خود را بشویید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل تسکین دهنده سوختگی و سایر شرایط پوستی شناخته شده است.شواهد علمی خوبی وجود دارد که نشان می دهد که آلوئه ورا به پوست ناشی از لکه های روغنی به شما کمک می کند.بسیاری از افراد از آلوئه ورا برای درمان پوست های چرب استفاده می کنند.می توانید قبل از خواب یک لایه نازک به صورت خود بمالید و تا صبح بگذارید.شناخته شده است که آلوئه ورا باعث ایجاد واکنش آلرژیک روی پوستهای حساس می شود.اگر قبلاً از آلوئه ورا استفاده نکرده اید ، مقداری کمی را روی ساعد خود تست کنید.اگر در طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت هیچ واکنشی ظاهر نشود ، می توان از آن استفاده کرد.

استفاده از گوجه فرنگی

گوجه فرنگی شامل اسید سالیسیلیک است و درمان خانگی مرسومی برای آکنه محسوب می شود. اسید های گوجه فرنگی در جذب چربی پوست مؤثر است و به بسته شدن منافذ پوستی کمک می کند. برای تهیه و ساخت ماسک لایه بردار گوجه فرنگی به این شیوه عمل کنید:

  • یک قاشق چای خوری شکر را با پالپ یک گوجه فرنگی مخلوط کنید.
  • با حرکت دایره ای، ماسک را روی صورت بمالید.
  • پنج دقیقه صبر کنید.
  • با آب ولرم صورت تان را آب بکشید و خشک کنید.

همچنین می توانید گوجه فرنگی ورقه ورقه شده یا پالپ آن را به تنهایی و بدون شکر به عنوان ماسک استفاده کنید.

استفاده از روغن جوجوبا

شاید استفاده از روغن برای پوست چرب کمی غیرمنطقی و عجیب به نظر برسد، اما بد نیست بدانید روغن جوجوبا درمانی خانگی برای بهبود چربی پوست، آکنه و دیگر مشکلات پوستی است. گفته می شود استفاده از این روغن باعث می شود غدد چربی پوست، چربی کمتری ترشح کنند و همین به تعادل چربی پوست کمک زیادی می کند. این در حالی است که هیچ پژوهش و تحقیق علمی این فرضیه را تأیید نمی کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب