تونر برای پوست چه کمکی میکند؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
تونر برای پوست چه کمکی میکند؟
تونرها لوسیون‌های بسیار سبک (اغلب شبیه آب) هستند که با مولکول‌‌های اکسیژن و هیدروژن بیشتر فرموله شده‌اند و با پنبه یا پد روی پوست زده می‌شوند. تونرها بسته به نوع پوست می‌تواند حاوی ترکیبات مفید دیگری مانند عصاره چای سبز، رز، روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید و دیگر ترکیبات موثر باشند.

شست و شو، تونر زدن و مرطوب کردن سه گانه جادویی است که این روزها در بحث مراقبت از پوست مطرح می شود و گفته می شود این سه گام، اصول اساسی مراقبت از پوست است که در ساده ترین برنامه مراقبت از پوست باید رعایت شود تا مطمئن شویم به روش صحیحی از پوست مان مراقبت می کنیم.

تونرها لوسیون های بسیار سبک (اغلب شبیه آب) هستند که با مولکول های اکسیژن و هیدروژن بیشتر فرموله شده اند و با پنبه یا پد روی پوست زده می شوند. تونرها بسته به نوع پوست می تواند حاوی ترکیبات مفید دیگری مانند عصاره چای سبز، رز، روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید و دیگر ترکیبات موثر باشند.فرمولاسیون تونرها می تواند بسیار متنوع باشد اما معمول ترین انواع تونر، حاوی ترکیبات آبرسان و ترکیبات قابض هستند که نوع آن به میزان الکل به کار رفته در آن دارد. برخی انواع تونر عبارت اند از :

۱. تونرهای شاداب کننده: ملایم ترین نوع تونرها و اغلب فاقد الکل هستند و برای همه انواع پوست از جمله پوست های خشک و حساس مناسب هستند.

۲. تونیک ها: حاوی مقدار کمی الکل بوده و برای پوست های معمولی، مختلط و چرب مناسب اند.

۳. قابض ها: قوی ترین نوع تونرها هستند که حاوی مقدار زیادی الکل بوده که با توجه به مضرات الکل برای پوست بهتر است جز در موارد خاص استفاده نشود. این نوع تونرها نسل اول تونرها بوده و برای از بین بردن چربی(خشک کردن پوست) در پوست های چرب و آکنه ای طراحی شده بود.

تونر چه مزایایی برای پوست دارد؟

تونرها مزایای زیادی برای پوست دارند. برخی از این مزایا را در ادامه بررسی می کنیم.

تونر پوست را از آلودگی پاک سازی می کند

گفتیم که تونرها یا بر پایه آب یا بر پایه الکل هستند. ازآنجاکه الکل با وجود مزایای زیادی که دارد، پوست را خشک و ملتهب می کند، امروزه بیشتر تونرها را بر پایه آب تولید می کنند؛ اما چطور تونر بدون الکل می تواند باکتری های ایجادکننده آکنه را پاک سازی کند؟

تونرهای بر پایه آب با روش های دیگری آکنه و جوش را پاک سازی می کنند. برای نمونه، تونرهایی که در آنها از عصاره بره موم (یا پروپولیس که محصولی از زنبورعسل است و خاصیت ضدباکتری دارد) یا بابونه استفاده شده است، می توانند به طور طبیعی و بدون اینکه pH پوست را تغییر دهند، با باکتری ها مبارزه کنند. البته اگر آکنه فرد آن قدر شدید است که تونر توانایی کافی برای ازبین بردن باکتری های آن ندارد، می توان تونر مخصوص پوست آکنه دار را برای پاک سازی استفاده کرد. همچنین می توان از محصولات دیگری هم برای ازبین بردن باکتری ها کمک گرفت.تونر می تواند تمام ناخالصی ها و آلودگی هایی را پاک کند و از بین ببرد که حتی بعد از تمیزکردن پوست روی آن باقی مانده است.

تونر صورت با پیری پوست مبارزه می کند

تونرها در اصل خودشان برای پیری پوست تأثیری ندارند، اما باعث فعال شدن ترکیبات اصلی سایر محصولات مراقبت از پوست، ازجمله کرم های ضدپیری پوست می شوند و به جذب بهتر آنها کمک می کنند.

تونر برپایه آب پوست را آب رسانی می کند

تونرهای بر پایه آب سرشار از ترکیبات آب رسان پوست هستند. در این تونرها، ترکیباتی مانند عصاره جلبک دریایی، آب معدنی، اسیدآمینه، هیالورونیک اسید، روغن دانه انگور و روغن ریشه هویج به کار می رود.

پوست مانند اسفنج است. وقتی بیش از حد خشک شود، رطوبت رسانی به آن کمی دشوار می شود. بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها، سرم ها و ماسک صورت تأثیر چندانی نخواهد داشت. دلیلش این است که این محصولات درست روی لایه ای از سلول های مرده پوست می نشینند. الکل هم به این مشکل بیشتر دامن می زند؛ اما زمانی که پوست شما بعد از استفاده از تونرِ بر پایه آب، آب رسانی شده است و pH متعادلی دارد، سایر محصولات می توانند به درون پوست نفوذ کنند و بهتر جذب شوند.

تونر pH پوست را متعادل می کند

pH طبیعی پوست حدود ۵٫۵ است. بااین حال آلودگی ها، چربی، مواد آرایشی و الکل می توانند حالت پوست و pH آن را تغییر دهند؛ به همین دلیل تونرها را طوری طراحی می کنند که pH طبیعی پوست را حفظ کنند. pH تونرها معمولا بین ۵ تا ۵٫۵ است.اگر پوست pH متعادل نداشته باشد، بیش از حد خشک می شود. برای جبران خشکی، پوست باید چربی بیشتری تولید کند یا شما باید از محصولات مرطوب کننده بیشتری استفاده کنید؛ اما آنها هم دوباره pH را تغییر می دهند و این چرخه ادامه پیدا می کند.حتی pH آب خالص هم ۷ است. بنابراین صرفا تمیزکردن و پاشیدن آب شیر به صورتتان می تواند pH آن را از حالت تعادل خارج کند. بنابراین استفاده از تونر برای متعادل کردن pH پوست ضروری به نظر می رسد.

هر نوع پوستی باید از چه تونری استفاده کنند؟

افرادی که پوست چرب دارند از تونرهای مخصوص پوست چرب باید استفاده کنند. تونرهای مخصوص پوست چرب، دارای ترکیبات کنترل کننده چربی پوست هستند. معمولا تونر پوست چرب حاوی کمی الکل یا اسید سالیسیلیک می باشد. بنابراین این نوع تونرها نباید برای دورچشم استفاده شود.

افرادی که پوست نرمال تا خشک دارند، از تونرهای مخصوص پوست نرمال و خشک استفاده می کنند. این نوع تونرها معمولا حاوی عصاره گیاهانی است که رطوبت پوست را نیز تامین میکند و ویتامین های مورد نیاز پوست را به آن می رسانند. معمولا این نوع تونرها را میتوان برای دورچشم استفاده کرد ولی باز هم باید حتما به مندرجات روی محصول دقت شود که آیا قابل استفاده برای دورچشم هست یا خیر.و اما پوستهای حساس و مستعد قرمزی، حتما باید از تونرهایی که روی آنها نوشته مخصوص پوستهای حساس استفاده کنند. در این نوع تونرها هیچ نوع ترکیب التهاب زایی وجود ندارد و میتوان برای دورچشم هم استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (154 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (110 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس