برای تغییر دکوراسیون ارزان چه راهکارهایی وجود دارد؟

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
برای تغییر دکوراسیون ارزان چه راهکارهایی وجود دارد؟
هر قدر دکوراسیون خانه را با دقت و حوصله انتخاب کرده و چیده باشید، یک روزی از آن خسته می‌شوید. واقعیت این است که هر کاری بخواهید برای تر‌وتازه کردن خانه انجام دهید، یک عالمه هزینه روی دست‌تان می‌گذارد

برای تغییر دکوراسیون ارزان چه راهکارهایی وجود دارد؟

هر قدر دکوراسیون خانه را با دقت و حوصله انتخاب کرده و چیده باشید، یک روزی از آن خسته می شوید. واقعیت این است که هر کاری بخواهید برای تر وتازه کردن خانه انجام دهید، یک عالمه هزینه روی دست تان می گذارد. شاید این ماه هزینه کردن برای تغییر رنگ دیوارها، روکش مبل یا فرش نو ممکن نباشد، اما خوشبختانه می شود با خرید اکسسوری نه چندان قیمتی، حس خوبی به خانه آورد.گاهی اوقات کمبود بودجه باعث می شود دکوراسیون منزل سخت به نظر بیاید. اما اینطور نیست راه های دیگری برای دکور منزل وجود دارند که باعث می شود عدد تمام شده به بودجه شما نزدیک شود. این ایده ها برای بخش های مختلف خانه نظیر دکوراسیون اتاق خواب و دکور آشپزخانه کارایی دارد. حتی گاهی اوقات با چیدمان منزل نیز می توانید به دکور منزل مد نظر خودتان برسید.مسئله کمبود بودجه شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید. با توجه به روند افزایشی قیمت ها، روز به روز مردم تصمیم می گیرند برای پس انداز بیشتر و کاهش نگرانی به سمت تغییر دکوراسیون منزل خود نروند. دلیل این تصمیم امکان دارد مسائل دیگری هم باشد اما نکته ای که باید به آن توجه شود بررسی چگونگی دکور منزل خانه با کمترین هزینه است.اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم تغییر دکور آشپزخانه و یا تغییر دکوراسیون اتاق خواب به ذهن فرد می آید هزینه سنگین این کار است. حتی با تغییران کوچک در چیدمان منزل نیز می توان به تغییر دکوراسیون خانه کمک کرد.

روش های تغییر دکوراسیون ارزان

برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون منزل روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها فضایی بی نظیر و در عین حال آرامش بخش را در منزل تان ایجاد کنید همچنین بهتر است از روشی استفاده نمایید که مقرون به صرفه است تا مجبور به صرف هزینه های اضافی نشوید.

۱- با خرید ریسه خانه را رویایی کنید

۲- با شلف خانه دلپذیرتر می شود

۳- یک ساعت خوشگل فضای خانه را عوض می کند

۴- گل و گلدان خانه را به محیطی آرام تبدیل می کند

۵- با خرید استند گلدان جلوه ای تازه به اتاق بدهید

۶- مجسمه ها حس خوبی به شما می دهند

۷- از تاثیر آینه در چیدمان خانه غافل نشوید

۸- شمع روشن کنید

۹- با شمعدان اتاق را تزیین کنید

۱۰- بوی عود آرامش بخش است

اضافه کردن گل و گلدان به چیدمان منزل یکی از راهکارهایی ارزان برای تغییر دکور منزل

در حالت کلی گل و گیاهان روح طبیعت را وارد فضای خانه می کنند. گیاهان ضمن زیبایی باعث بهبود کیفیت هوادی درون اتاق های شما می شود. فرقی نمی کند دکوراسیون منزل شما به چگونه ای باشد، نکته ای بسیار مهم، انتخاب و جایگذاری مناسب گل و گلدان در قسمتی از خانه است.در قرار دادن گلدن درون خانه زیاده روی نکنید. تعدادی مناسب گلدان با توجه به فضای خانه خود انتخاب کرده و جایگذاری کنید. اگر رنگ فضای خانه شما سفید یا روشن باشد با آوردن گیاه های سبز به درون خانه زیبایی دو چندانی به محیط خانه تزریق می شود.اگر از آن دسته افرادی که به گلدان های بزرگ علاقه دارید به این موضوع توجه داشته باشید که فضای خانه شما ظرفیت جایگذاری چنین گلدانی را داشته باشد. گلدان های کوچک تر هم جابجایی راحت تری دارند و هم رسیدگی به خاک آن ها راحت تر است.

از مبلمان منزل به گونه ای دیگر استفاده مجدد کنید

اگر احساس کردید که مبلمان خانه شما رو به کهنگی و زوال رفته و تصمیم به دور ریختن آن ها دارید، کمی صبر کنید. اولین کاری که به ذهن همه افراد در مقابل وسایل کهنه می افتد دور انداختن وسایل کهنه است ولی سوالی که می توان در اینجا مطرح کرد این است که آیا می توان با کمی بازسازی و تغییر، مجددا از آن ها استفاده کرد؟

جواب این سوال بله است. شما می توانید با تغییرهای کوچک و گاها بزرگ، البته ارزان استفاده مجدد از مبلمان قدیمی را در چیدمان منزل ممکن سازید. این تغییر امکان دارد از رنگ کردن چوب مبلمان باشد تا تغییر پارچه مبلمان. در هر صورت این روش باعث پس انداز پول برای شما می شود.

با کمک گرفتن از پارچه های تزئینی دکور منزل را تغییر دهید

با شنیدن این عنوان شاید کمی تعجب کنید. بله درست خوانیده اید. با توجه به دکوراسیون کنونی منزل، شما می توانید با کمک گرفتن از پارچه های تزئینی درون خانه خود را تغییر دهید. این پارچه های می تواند گونه های مختلفی باشد.

چیدمان مبلمان بر اساس الگوی خاص

به منظور پرهیز از یک نمای ناهنجار بهتر است از الگوهای مرتب برای تزئین دیوار استفاده کنید. نحوه چیدمان قاب ها و تابلوهای نقاشی باید مرتب و طبق یک الگو باشد.

به کارگیری کوسن رنگی

اگر نمی خواهید مبلمان خود را عوض کنید از کوسن های زیبا با طرح های متنوع برای زینت بخشیدن به آنها استفاده نمائید. اگر نمی دانید از چه زمینه رنگی برای انتخاب کوسن ها استفاده کنید می توانید از رنگ دیوارها و کف اتاق الهام بگیرید.

انتخاب پرده مناسب

بدون صرف هزینه زیاد با تزئین پنجره ها یک نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید. نصب یک مدل پرده زیبا ارزان ترین و در حین حال تاثیرگذارترین گزینه محسوب می شود.

دیوار ها را با وسایل ارزان تزیین کنید.

چند قاب ساده به دیوار ها بیاویزید. اضافه کردن تعدادی قاب سفید با عکس های سیاه و سفید راهی زیرکانه و ارزان برای زیباتر کردن دیوار های خالی است.

فضاسازی با نصب قفسه به دیوار ها

یک قفسه بلند در یک اتاق باریک قرار دهید. با این کار می توانید فضا را بزگتر نشان دهد.

با یک آیینه اتاق تان را کاملا تغییر دهید.

قرار دادن یک آیینه در اتاق با منعکس کردن تصاویر و رنگ ها اتاق شما را بزرگتر نشان می دهد.

اضافه کردن یک قالیچه و تغیر فضای خانه بدون هزینه اضافه

با پهن کردن یک قالیچه بزرگ کنفی، به فضای خانه ظاهری مدرن و تمیز بدهید. می خواهید تغییرات جذاب تری داشته باشید؟ از یک قالیچه پُرز دار یا راه راه استفاده کنید.
استفاده از بالش های مختلف، بهترین تنوع ممکن

با عوض کردن بالش ها یا خرید چند عدد بالش و کوسن جدید بدون هزینه زیاد مبل راحتی تان را نو نوار کنید.

داخل کمد لباس نقاشی بکشید

بله، کمد لباس هم به تنوع نیاز دارد! با رنگ های شاد داخل کمد لباس تان را رنگ آمیزی کنید یا نقاشی بکشید تا هر بار در آن را باز می کنید هیجان زده شوید.

به دیوارهای منزلتان توجه کنید

با تغییرات کوچک روی دیوار ها می توان فضا را کاملا تغییر داد. مثلا می توانید روی دیوار ها خطوط راه راه پهن یا باریک بکشید.

با رنگ آمیزی خلاقیت به خرج دهید

رنگ دیوار ها تم اتاق را مشخص می کند. اگر می خواهید ظاهر اتاق را عوض کنید درها را با رنگ سیاه و دیوارها را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید.

چراغ اتاق را عوض کنید

لازم نیست یک آباژور جدید بخرید. می توانید با اضافه کردن چند قطعه از جنس برنج به پایه ی چراغ آن را به روز کنید.

باروبالشی و ملافه های قدیمی تغییر دکوراسیون دهید

یک نکته جالب: لباس های دور ریختنی و بی استفاده شبیه پارچه های کتان قدیمی هستند و با هزینه ی ناچیز به روبالشی های جدید شما تبدیل می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز