دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

باربیکیو و کباب پز را چگونه تمیز کنیم؟ 

پنجشنبه، 19 اسفند 1400
اگر عاشق غذاهایی هستید که روی باربیکیو آماده می‌شوند، برای بالا بردن کیفیت غذایتان، تمیز بودن باربیکیو و کباب پز ضرورت بسیاری دارد. اگر به دنبال کاملترین روش تمیز کردن باربیکیو و کباب پز بودید، باید به شما بگویم که به جای درستی آمده‌اید.در این مطلب نحوه تمیز کردن باربیکیو را بررسی می کنیم.

لذت آماده سازی غذا بر روی باربیکیو و میل کردن آن در کنار خانواده یا دوستان وصف ناشدنی است اما خیلی زود نوبت به مرحله سخت ماجرا یعنی تمیز کردن باربیکیو می رسد که هر کس به نوعی از انجام آن سرباز می زند زیرا هیچکس علاقمند به ساعتها سابیدن یک باربیکیو چرب و روغنی نیست. تمیزکاری کباب پز یا باربیکیو آن چنان خسته کننده و زمان بر است که حتی اگر کسی داوطلبانه یا به اجبار مشغول به انجام آن شود به احتمال زیاد در میانه عملیات آن را رها خواهد کرد. متاسفانه تمیز نکردن باربیکیو تنها به ظاهری کثیف و نازیبا منجر نمی شود و عواقب زیر را به همراه دارد:

  • متصاعد شدن بوی بسیار ناخوشایند از کباب پز
  • گرفتگی و خوردگی بخش های مختلف
  • آتش گرفتن ناگهانی به علت انباشت شدن روغن

خوشبختانه روش هایی برای تمیز کردن کباب پز یا باربیکیو وجود دارد که در این مطلب معرفی می کنیم.

مراحل تمیز کردن باربیکیو

سوال خیلی از افراد این است که چگونه باربیکیوی خود را تمیز کنیم ویا بشوییم؟ برای اطلاع از نحوه تمیز کردن باربیکیو ی خودباید بدانید، اگر گازی است، ابتدا باید گاز را قطع کنید تا از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید. سپس تمام قطعات قابل جدا شدن را جدا کرده و به صورت جداگانه تمیز کنید. بدنه باربیکیو را بشویید، بگذارید خشک شود و گریل را دوباره سرهم کنید. قطعات باربیکیو را جدا کنید با استفاده از دستکش کار، رنده ها، صفحات فلزی و اصولاً تمام صفحات را از داخل باربیکیو در حالی که هنوز کمی گرم هستند، جدا کنید.

چربی اضافی را پاک کنید

چربی اضافی تمامی قسمت های باربیکیو را دوباره در حالی که هنوز گرم هستند پاک کنید. هنگامی که گریل را تمیز می کنید، هر دو طرف آن را تمیز کنید تا مطمئن شوید که چربی زیر آن نیز پاک شده است.

قطعات باربیکیو را تمیز کنید

تمام صفحات داغ، صفحات گریل زغال سنگ، پخش کننده های شعله و قفسه های گرم کننده را در سطل آب گرم صابون قرار دهید و از یک اسفنج برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید.

برای تمیز کردن از آب گرم و صابون استفاده کنید

باربیکیو را دوباره با آب گرم و صابون و یک پد تمیز کردن نرم تمیز کنید.

بگذارید قطعات خشک شوند

اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های باربیکیو کاملاً خشک شده اند.

از قطعات محافظت کنید

برای محافظت از گریل، دو طرف گریل را با روغن اسپری کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که سطح پخت و پز خود را با روغن آشپزی پوشانده اید تا از زنگ زدن صفحه داغ جلوگیری کنید.

روش های تمیز کردن باربیکیو

قطعاً تمیز کردن باربیکیو با تمیز کردن وسایل مختلفی که در آشپزخانه داریم، مثل اجاق گاز متفاوت است. باربیکیو چربی و آلودگی زیادی به خود جذب می کند، مخصوصاً اینکه در محیط باز قرار گرفته باشد. برای تمیز کردن آن باید نکات مهم تری را در نظر بگیرید که در این قسمت به شما کمک خواهیم کرد.

از پیاز استفاده کنید

هنگامی که مقداری گرما هنوز داخل باربیکیو وجود دارد، می توانید یک پیاز را به چنگال بزنید و آن را در قسمت های مختلف باربیکیو بکشید. آب پیاز به راحتی مواد غذایی را به خودش جذب می کند.

از بخار آب تمیز استفاده کنید

اگر از باربیکیو استفاده کردید، دقت کنید هنگامی که در حال خنک شدن بود، یک روزنامه آغشته شده به آب را بردارید و بعد از خنک شدن روی آن گذاشته و درب آن را ببندید. نیم ساعت آن را در همین حالت نگه دارید تا بخار حاصل از آب روزنامه، باعث تمیز شدن داخل باربیکیو شود.

از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

شما می توانید قطعات باربیکیو را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و آن را تمیز کنید، مگر این که باربیکیو خیلی بزرگ باشد.

از قهوه استفاده کنید

قسمت داخلی باربیکیو یا لوازم باربیکیو را با قهوه پر کنید که یک ماده بسیار عالی برای کنده شدن چسبندگی های حاصل از مواد غذایی است. اسید موجود در قهوه باعث شل شدن آلودگی هایی می شود که به باربیکیو چسبیده اند.

از اسپری سرکه استفاده کنید

500 میلی لیتر سرکه را با مقدار مساوی آب داخل بطری اسپری بریزید و سپس آن را به باربیکیو اسپری کنید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را خالی کرده و دوباره با سرکه پر کنید و روی قسمت مورد نظر اسپری نمایید و بعد اسکراب کنید تا به طور کامل تمیز شود.

جوش شیرین استفاده کنید

مقداری جوش شیرین داخل باربیکیو بریزید و کمی آن را داخل آب حل کنید. از یک اسفنج استفاده کرده و عمل اسکراب را انجام دهید تا تمام جوش شیرین ها از بین بروند.

از آب داغ و فویل استفاده کنید

اگر هنوز هم کثیفی و آلودگی داخل باربیکیو وجود دارد، می توانید آن را با آب داغ و صابون تمیز کنید. اگر براش مخصوص باربیکیو ندارید، از مقداری فویل استفاده کنید و روی قسمت های کثیف بکشید.

قسمت پایه باربیکیو را تمیز کنید

بسیار مهم است که خاکستر ها و ذغال های قدیمی را قبل از شروع دوباره برای پخت غذا از داخل باربیکیو تمیز کنید. حتماً دستمال آشپزخانه را داخل یک سطل آب مرطوب کنید و تمام کثیفی ها را بردارید و بعد از آب صابون استفاده کنید.

قسمت بیرونی را اسکراب کنید

بعد از این که تمیز کردن داخل باربیکیو به اتمام رسید، فراموش نکنید که قسمت بیرونی را هم تمیز کنید. آب داغ و صابون به شدت برای از بین بردن چربی ها موثر است.

کمی باربیکیو را گرم کنید

وقتی که کارتان تمام شد، باربیکیو را حداقل به مدت 15 دقیقه گرم کنید تا تمام بقایای مواد غذایی از بین برود و هنگامی که غذای بعدی را درست می کنید، طعم غذای قبلی داخل آن باقی نماند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه